Gå til innhold

Zodiac Norge = Elendig Service!


µT.

Anbefalte innlegg

Det er lov å sette fram hevingskrav ved urimelig lang tid på service - feks over en måned, med mindre forsinkelser verkstedet ikke har kontroll over skjer.

 

Slike forsinkelser kan være delevent - MEN da gjerne kun et par dager ekstra. Jeg hadde framsatt et hevingskrav til nokia customer care dersom du nå har ventet mer enn dette feks (du kan ikke kreve heving mot elkjøp siden du selv har levert direkte til verksted).

7535137[/snapback]

 

Det kan da ikke stemme?

Jeg leverte tidligere inn min Nokia telefon til elkjøp, andre gangen jeg skulle levere den der fikk jeg beskjed om at det ville gå fortere om jeg bare leverte telefonen direkte til Zodiac, (zodiac ligger rett ved siden av) siden den blir sendt dit likevel. virker rimelig irrerevant om du går rett ti lZodiac med en gang istedet for å si ifra til Elkjøp før du gjør det? eller hva? Burde jo ikke eliminere rettighetene for det?

Endret av AmonRa
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det er lov å sette fram hevingskrav ved urimelig lang tid på service - feks over en måned, med mindre forsinkelser verkstedet ikke har kontroll over skjer.

 

Slike forsinkelser kan være delevent - MEN da gjerne kun et par dager ekstra. Jeg hadde framsatt et hevingskrav til nokia customer care dersom du nå har ventet mer enn dette feks (du kan ikke kreve heving mot elkjøp siden du selv har levert direkte til verksted).

7535137[/snapback]

 

Det kan da ikke stemme?

Jeg leverte tidligere inn min Nokia telefon til elkjøp, andre gangen jeg skulle levere den der fikk jeg beskjed om at det ville gå fortere om jeg bare leverte telefonen direkte til Zodiac, (zodiac ligger rett ved siden av) siden den blir sendt dit likevel. virker rimelig irrerevant om du går rett ti lZodiac med en gang istedet for å si ifra til Elkjøp før du gjør det? eller hva? Burde jo ikke eliminere rettighetene for det?

7535184[/snapback]

 

Dette stemmer generelt sett ja. Vi har bud som henter telefoner hos oss; men disse kommer maks annenhver dag, noen ganger sjeldnere. Så selvfølgelig vil man spare tid på å levere direkte. Men, jeg har også merket at serviceverksted generelt sett prioriterer telefoner fra butikker enn de direkte fra kunde (har selv prøvd både som butikk og privatkunde). Det burde ikke være slik, men verkstedene vet også at vi som butikker pusher mye mer enn den gjennomsnittlige nordmann.

Lenke til kommentar

Hadde du levert inn din telefon på elkjøp ville de ikke sendt telefonen din til Zodiac, men til Deltaservice. (Kanskje de hadde hatt de rette delene på lager for å få fikset telefonen din)

 

Du kan ikke kreve heving av kjøpt til Elkjøp når de ikke har fått mulighet til å hjelpe deg med å rette problemet på telefonen. Men ringer du Nokia Custemer Care hjelper de deg med dette.

Lenke til kommentar
Hadde du levert inn din telefon på elkjøp ville de ikke sendt telefonen din til Zodiac, men til Deltaservice. (Kanskje de hadde hatt de rette delene på lager for å få fikset telefonen din)

 

Du kan ikke kreve heving av kjøpt til Elkjøp når de ikke har fått mulighet til å hjelpe deg med å rette problemet på telefonen. Men ringer du Nokia Custemer Care hjelper de deg med dette.

7555601[/snapback]

Men da bør de også være forsiktige med å si at kunden bør gå til Zodiac (jamfør Elkjøp Storo), når de da ikke lenger har de samme rettighetene.

Har nemlig også vært borti samme situasjon, både for meg selv, og der jeg har overhørt at de på sørvisavdelingen anbefaler å gå til Zodiac i stedet for å bruke Elkjøp sitt verksted.

Lenke til kommentar
Hadde du levert inn din telefon på elkjøp ville de ikke sendt telefonen din til Zodiac, men til Deltaservice. (Kanskje de hadde hatt de rette delene på lager for å få fikset telefonen din)

 

Du kan ikke kreve heving av kjøpt til Elkjøp når de ikke har fått mulighet til å hjelpe deg med å rette problemet på telefonen. Men ringer du Nokia Custemer Care hjelper de deg med dette.

7555601[/snapback]

Men da bør de også være forsiktige med å si at kunden bør gå til Zodiac (jamfør Elkjøp Storo), når de da ikke lenger har de samme rettighetene.

Har nemlig også vært borti samme situasjon, både for meg selv, og der jeg har overhørt at de på sørvisavdelingen anbefaler å gå til Zodiac i stedet for å bruke Elkjøp sitt verksted.

7577439[/snapback]

 

Har elkjøp et eget autorisert mobilverksted? Visste jeg ikke..

Lenke til kommentar
Hadde du levert inn din telefon på elkjøp ville de ikke sendt telefonen din til Zodiac, men til Deltaservice. (Kanskje de hadde hatt de rette delene på lager for å få fikset telefonen din)

 

Du kan ikke kreve heving av kjøpt til Elkjøp når de ikke har fått mulighet til å hjelpe deg med å rette problemet på telefonen. Men ringer du Nokia Custemer Care hjelper de deg med dette.

7555601[/snapback]

Men da bør de også være forsiktige med å si at kunden bør gå til Zodiac (jamfør Elkjøp Storo), når de da ikke lenger har de samme rettighetene.

Har nemlig også vært borti samme situasjon, både for meg selv, og der jeg har overhørt at de på sørvisavdelingen anbefaler å gå til Zodiac i stedet for å bruke Elkjøp sitt verksted.

7577439[/snapback]

 

Har elkjøp et eget autorisert mobilverksted? Visste jeg ikke..

7586055[/snapback]

Fjernet av Pologutt.

 

Nei, Elkjøp har ikke et eget verksted, har jeg heller aldri påstått!

Elkjøp sitt verksted er Deltaservice i Drammen. At jeg skrivet "sitt", betyr verken at de eier det, eller har andre fortrinn til å bruke det.

Endret av pologutt
Lenke til kommentar
Unnskyld at jeg spørr, men har du et spennende liv?

Ikke det, kanskje på tide å skaffe seg et... Stakkars mann!

 

Unskyld meg, men gutten stilte ett spørsmål som var naturlig og stille. Det er da ikke usansynlig at Elkjøp skulle ha sitt eget serviceverksted? Det var overhode ikke ett dumt spørsmål, at du ikke evner å stige ned fra din kunnskaps-trone for å svare en meningmanns spørsmål på ordentlig måte får stå på din regning - men vær så grei å hold din synspunkter om meddebattanter for deg selv. Jeg er nemlig ikke interesert i å høre på at du trakaserer andre.

 

*-*

 

Så for å svare på sprøsmålet:

Elkjøp hverken eier eller driver Deltaservice, dog antar jeg at de har gode avtaler med deltaservice som deres største kunde, og at de sånn sett har mer å slå i bordet med dersom delevent etc. enn du har dersom du leverer inn telefonen din selv.

 

*-*

 

Ser at Alastor m.fl anbefaler trådstarter å ringe til NokiaCustomerCare, støtter opp om dette forslaget, dog tror jeg ikke trådstarter vil komme noen vei med dette. Gutta og jentene på NCC gir nemlig blanke i reklamasjoner på Motorola telefoner....:tease:

Endret av KRZT
Lenke til kommentar
Alastor: Har man virkelig det? Hvor står det i loven og hvem fremmer butikken kravet til?

7458158[/snapback]

 

Produsent har to forsøk på å utbedre samme mangel, ellers kan kunde påberope seg prisavslag, bytte enhet eller heving av kjøpet. Står vel i forbrukerkjøpsloven om jeg ikke er helt på bærtur.

 

Og butikken fremmer kravet for kunde opp til produsenten.

Endret av Zion1982
Lenke til kommentar
Alastor: Har man virkelig det? Hvor står det i loven og hvem fremmer butikken kravet til?

7458158[/snapback]

 

Produsent har to forsøk på å utbedre samme mangel, ellers kan kunde påberope seg prisavslag, bytte enhet eller heving av kjøpet. Står vel i forbrukerkjøpsloven om jeg ikke er helt på bærtur.

 

Og butikken fremmer kravet for kunde opp til produsenten.

7636070[/snapback]

Ja, i de to innleggene under hva du quotet ser du at vi kom til enighet. :)

Trodde han mente etter 1. reperasjon.

Lenke til kommentar
For at jeg skal kunne kreve pengene tilbake den 3. gangen samme feil skjer..må jeg ha begge "kvitteringene"?

7637490[/snapback]

Ja, du må ha alle tidligere servicerapporter. Har du ikke dem vil jeg tro butikken/verkstedet har det.

7637501[/snapback]

 

Absolutt riv ruskende galt. Kunde er selv ansvarlig for å ta vare på service-rapporter, og kan du ikke grave frem disse, er man i mange tilfeller fucked. Vi er hverken pålagt eller har mulighet til å ta vare på alt dette for kunde. NOE må man yte selv..

Lenke til kommentar
For at jeg skal kunne kreve pengene tilbake den 3. gangen samme feil skjer..må jeg ha begge "kvitteringene"?

7637490[/snapback]

Ja, du må ha alle tidligere servicerapporter. Har du ikke dem vil jeg tro butikken/verkstedet har det.

7637501[/snapback]

 

Absolutt riv ruskende galt. Kunde er selv ansvarlig for å ta vare på service-rapporter, og kan du ikke grave frem disse, er man i mange tilfeller fucked. Vi er hverken pålagt eller har mulighet til å ta vare på alt dette for kunde. NOE må man yte selv..

7640339[/snapback]

 

Hehe, elf_man, går virkelig ut fra at brorparten av alle butikker som holder på med service/ sende inn service for kunder, har et system der de logger og har lagret hva som er utført på tidligere servicer. Man kan jo si at kunden MÅ ta vare på kvitteringene sine, men i de aller aller fleste bedrifter lagres dette digitalt og dermed er det vel en selvfølge at butikken har slikt liggende om uhellet skulle være ute igjen. Expert har sine lagret internt i fem år, som er vanlig reklamasjonstid.

Lenke til kommentar

I og med det er et nytt år nå, så tenkte jeg at jeg skulle ta å ringe Zodiac igjen. Jeg tenkte jeg skulle hyle litt på folket der borte, men i og med det var en hyggelig fyr i den andre enden, så sparte jeg meg for denne gang. Men! Det betyr ikke at alt er bra.

 

Jeg ringte da Zodiac igår. Da han i Zodiac skulle sjekke statusen på telefonen, fikk jeg litt sjokk.. (igjen)

Han fant pina meg ikke telefonen i registeret. Da sa jeg at det var teknisk umulig. I og med at det er 3453 gangen jeg ringer dem, og de finner mobilen gjennom IMEI nummeret hver gang. Men neida.. Den fant han ikke. Så han var da redd det var erstatning på gang. Men så sa jeg at jeg sendte telefonen selv, og ikke gjennom Elkjøp. Da spurte han om jeg sendte den rekomandert, og svaret var ja. Da sa han at de ikke henter rekomanderte pakker, så den ligger sikkert på Posten i Oslo. Men så var det det at sist jeg ringte var den hos en teknikker. Så det var ikke mulig.

 

Han fant da telefonen i registeret 10sek etter dette. Og han sa at den var sendt til Ekjøp 20.Des. Og det er de som skal ha den.

 

Da tok jeg å ringte Elkjøp, men det er tydeligvis dårlig kommunikasjon i landets bedrifter, for den kunne de ikke finne..!

Da begynte jeg bare å le, i og med at dette begynte fint å bli tåpelig. Etter å ha ringt fram og tilbake til både Zodiac og Elkjøp, så fant Elkjøp telefonen idag! :)

 

Det var pokker på tide! Ifølge han jeg snakket med igår hos Zodiac, så mottok de telefonen inn til reprasjon20.Nov.. Og jeg fikk den idag.. Altså 4. Jan 2007

Lenke til kommentar
For at jeg skal kunne kreve pengene tilbake den 3. gangen samme feil skjer..må jeg ha begge "kvitteringene"?

7637490[/snapback]

Ja, du må ha alle tidligere servicerapporter. Har du ikke dem vil jeg tro butikken/verkstedet har det.

7637501[/snapback]

 

Absolutt riv ruskende galt. Kunde er selv ansvarlig for å ta vare på service-rapporter, og kan du ikke grave frem disse, er man i mange tilfeller fucked. Vi er hverken pålagt eller har mulighet til å ta vare på alt dette for kunde. NOE må man yte selv..

7640339[/snapback]

 

Hehe, elf_man, går virkelig ut fra at brorparten av alle butikker som holder på med service/ sende inn service for kunder, har et system der de logger og har lagret hva som er utført på tidligere servicer. Man kan jo si at kunden MÅ ta vare på kvitteringene sine, men i de aller aller fleste bedrifter lagres dette digitalt og dermed er det vel en selvfølge at butikken har slikt liggende om uhellet skulle være ute igjen. Expert har sine lagret internt i fem år, som er vanlig reklamasjonstid.

7641978[/snapback]

 

Kvitteringen, dvs. garantibevis må vi selvfølgelig ta vare på. Men vi får ikke servicereportene digitalt, dette er bare tull. Vi får de på papir sammen med telefonen, som kunden selvfølgelig får med seg. Samtlige kunder blir også informet om nettopp dette.

Lenke til kommentar
I og med det er et nytt år nå, så tenkte jeg at jeg skulle ta å ringe Zodiac igjen. Jeg tenkte jeg skulle hyle litt på folket der borte, men i og med det var en hyggelig fyr i den andre enden, så sparte jeg meg for denne gang. Men! Det betyr ikke at alt er bra.

 

Jeg ringte da Zodiac igår. Da han i Zodiac skulle sjekke statusen på telefonen, fikk jeg litt sjokk.. (igjen)

Han fant pina meg ikke telefonen i registeret. Da sa jeg at det var teknisk umulig. I og med at det er 3453 gangen jeg ringer dem, og de finner mobilen gjennom IMEI nummeret hver gang. Men neida.. Den fant han ikke. Så han var da redd det var erstatning på gang. Men så sa jeg at jeg sendte telefonen selv, og ikke gjennom Elkjøp. Da spurte han om jeg sendte den rekomandert, og svaret var ja. Da sa han at de ikke henter rekomanderte pakker, så den ligger sikkert på Posten i Oslo. Men så var det det at sist jeg ringte var den hos en teknikker. Så det var ikke mulig.

 

Han fant da telefonen i registeret 10sek etter dette. Og han sa at den var sendt til Ekjøp 20.Des. Og det er de som skal ha den.

 

Da tok jeg å ringte Elkjøp, men det er tydeligvis dårlig kommunikasjon i landets bedrifter, for den kunne de ikke finne..!

Da begynte jeg bare å le, i og med at dette begynte fint å bli tåpelig. Etter å ha ringt fram og tilbake til både Zodiac og Elkjøp, så fant Elkjøp telefonen idag! :)

 

Det var pokker på tide! Ifølge han jeg snakket med igår hos Zodiac, så mottok de telefonen inn til reprasjon20.Nov.. Og jeg fikk den idag.. Altså 4. Jan 2007

7642290[/snapback]

 

 

 

Virker telefonen slik den skal da, eller tør du ikke prøve :)

Lenke til kommentar
Tror nemlig min første servicerapport forsvant i flyttingen min...litt dritt... tilfelle motoen skulle fucke seg til igjen

7643410[/snapback]

Not to worry my friend....

 

Du kontakter bare Zodiac og forklarer at du har mistet den første servicerapporten og ber dem om å sende dette til deg per post eller mail. Har de mot formodning ikke dette i sine registre ville det være skandaløst rett og slett.

 

Nå bruker ikke jeg Zodiac, men hos Deltaservice kan jeg finne alt som har skjedd med en telefon ut ifra IMEI til en hver tid. Inkludert salgsdato hvis den er kjøpt med abo. Jeg kan skrive ut alle servicerapporter osv. Ville forundre meg om ikke Zodiac har noe tilsvarende i det minste!

Lenke til kommentar
For at jeg skal kunne kreve pengene tilbake den 3. gangen samme feil skjer..må jeg ha begge "kvitteringene"?

7637490[/snapback]

Ja, du må ha alle tidligere servicerapporter. Har du ikke dem vil jeg tro butikken/verkstedet har det.

7637501[/snapback]

 

Absolutt riv ruskende galt. Kunde er selv ansvarlig for å ta vare på service-rapporter, og kan du ikke grave frem disse, er man i mange tilfeller fucked. Vi er hverken pålagt eller har mulighet til å ta vare på alt dette for kunde. NOE må man yte selv..

7640339[/snapback]

Jeg skrev ikke at butikken/verkstedet MÅ ha det, men som oftest så ligger det i systemet dems... f.eks. butikker som bruker Elguide har ofte flere års gamle service'r liggende i systemet. ;)

Lenke til kommentar
For at jeg skal kunne kreve pengene tilbake den 3. gangen samme feil skjer..må jeg ha begge "kvitteringene"?

7637490[/snapback]

Ja, du må ha alle tidligere servicerapporter. Har du ikke dem vil jeg tro butikken/verkstedet har det.

7637501[/snapback]

 

Absolutt riv ruskende galt. Kunde er selv ansvarlig for å ta vare på service-rapporter, og kan du ikke grave frem disse, er man i mange tilfeller fucked. Vi er hverken pålagt eller har mulighet til å ta vare på alt dette for kunde. NOE må man yte selv..

7640339[/snapback]

 

Hehe, elf_man, går virkelig ut fra at brorparten av alle butikker som holder på med service/ sende inn service for kunder, har et system der de logger og har lagret hva som er utført på tidligere servicer. Man kan jo si at kunden MÅ ta vare på kvitteringene sine, men i de aller aller fleste bedrifter lagres dette digitalt og dermed er det vel en selvfølge at butikken har slikt liggende om uhellet skulle være ute igjen. Expert har sine lagret internt i fem år, som er vanlig reklamasjonstid.

7641978[/snapback]

 

Kvitteringen, dvs. garantibevis må vi selvfølgelig ta vare på. Men vi får ikke servicereportene digitalt, dette er bare tull. Vi får de på papir sammen med telefonen, som kunden selvfølgelig får med seg. Samtlige kunder blir også informet om nettopp dette.

7642735[/snapback]

Men jeg regner med at dere registrerer servicen i første omgang, og jeg synes det er litt rart hvis dere ikke registrerer om den har blitt ferdig eller ei og hva som var galt og om det var reklamasjonssak eller liknende. De fleste butikksystemene (faktisk verksteder som bruker de samme) har jo alt dette tilrettelagt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...