andrvas Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Etter anskaffelse av Core 2 Duo, Geforce 8800GTS og hovedkort med 975X chipset ser det ut til at stille og god kjøling + overklokking ikke lenger er mulig med luft. Derfor vurderer jeg sterkt å skaffe meg vannkjøling. Har aldri hatt vannkjøling før, men regner med at jeg skal klare å montere det skikkelig. Planen er i første omgang å kjøle chipset og CPU, med utvidelse til GPU når det kommer vannblokker til G80. Så langt har jeg listet opp følgende: Klikkbare linker: Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor MIST vanntank m. pumpeMIST Radiator 3x120 Swiftech chipsett blokk Swiftech CPU blokk Slangenipler Slanger Gjennomføringssett Swiftech coolsleeves Slangeklemmer Korrosjonsbeskyttelse Er det noe jeg mangler/har gjort feil, og passer delene til hovedkortet mitt? Ønsker ikke å bruke så altfor mye penger på vannkjøling . PS: Kabinettet er et Lian-Li PC7BScand. Har tenkt å ha radiator og muligens pumpe på utsiden av kabinett. Har vifter fra før av. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Du vil gjerne velge noe annet enn mist vanntank/pumpe vis du leser den tråden om den. Velg heller en swiftech eller danger den. Endret 8. desember 2006 av magnulf Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Et hett tips som er billig er Hydor L30. Den er billig, yter godt, og plassert i antivibrasjonsoppheng, stille. Istedenfor vanntank bruker du en T-line rett før inntaket på pumpen for påfylling. Lenke til kommentar
andrvas Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Takker for svar. Fant en Eheim 1048 pumpe hjemme idag, tilhørte akvariet som vi hadde før. Regner med denne går fint an å bruke? Lenke til kommentar
tharshan Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Et hett tips som er billig er Hydor L30. Den er billig, yter godt, og plassert i antivibrasjonsoppheng, stille. Istedenfor vanntank bruker du en T-line rett før inntaket på pumpen for påfylling. 7455952[/snapback] Eg har har den pumpa og T-kopling og eg er meget fornødg med det Men disse MIST radiatorene, er dei noko gode då? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Eheim 1048 er en god, gammel arbeidshest for vannkjøling som du ikke vil bli misfornøyd med, tror jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå