mendate Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei Skal bygge meg en ny pc, denne skal brukes til gaming, film og litt programering. Har god erfaring med å bygge pc-er fra før, så det eg ønsker er tips til andre deler eventuelt hva dere mener om dette. Trenger: -HOVEDKORT- *Ønsker et delux kort, men så mye ekstra som mulig (kommer garantert til å oppgradere) *Må ha minimum 6x S-ATA utganger *Skal støtte Sokkel AM2. *Må ha 2 x PCIe x16 *Må minst ha 4x DDR2-minnesokler, bør støtte 16gb ram. -CPU- *Må være AMD. AMD Athlon 64 X2 4200+ sokkel AM2 eller AMD Athlon 64 X2 4200+ sokkel AM2 Har tenkt på en av disse. Har lyst på duelcore og for jeg spiller og ser film sammtidig (duel screen) Fint visst dere ambefaler noen der og -RAM- *Må være DDR2 *Må være 1024 i en brikke (orker ikke 512 brikker) -SKJERMKORT- *Skal ha et kort som er bra for gaming og for programering (ca2000-2500). Korte må ha mulighet for oppgradering (2 kort) *Blir sikkert en stund til eg kjøper dette korte så hadde vært greit med et billig korti mens jeg venter (allt under 500kr) Håper på noen bra tips hær, er åpen for andre muligheter og. meNdatE Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hvorfor ikke core 2 duo, de yter bedre sammenlignet med Amd sine nå.. Lenke til kommentar
mendate Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Joda, blir muligens der, men da må eg finne et hovedkort som er like luxeriøst i den socketen. Btw: Glemte å si at skal kjøre 3 sjermer, 2 holder på det første sjermkorte Lenke til kommentar
tfoyen Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Joda, blir muligens der, men da må eg finne et hovedkort som er like luxeriøst i den socketen. Btw: Glemte å si at skal kjøre 3 sjermer, 2 holder på det første sjermkorte 7455576[/snapback] da er no svært gode hk til core 2 duo, og du får aldri bedre ytelse med eit amd en core 2 duo, selv om det ikkje er like " luxeriøst" hk. Har du noen gang tenkt å har 16GB ram? for 2 er nok og du vil nok aldri få brukfor 4 Endret 8. desember 2006 av tfoyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå