krigun Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Heisann, Bare ut av ren nyskjerrighet så lurte jeg på om noen her i forumet driver med OpenGL programmering i Java (JOGL, LWJGL osv.)? Eventuelt også Java3D, XITH3D, JME osv.. Peace Lenke til kommentar
Zolo Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Kan denne hjelpe? http://sourceforge.net/projects/jsdl/ Men liker og holde OpenGl til C++ Lenke til kommentar
zulo Skrevet 3. mars 2007 Del Skrevet 3. mars 2007 (endret) Har brukt lwjgl, brukte det til en 2d scroller shootemup. LWJGL fungerer helt perfekt. Har testet java3d en del også, hadde muntlig eksamen i java3d og spillprogrammering på høgskolen Endret 3. mars 2007 av zulo Lenke til kommentar
Kimble Skrevet 11. mars 2007 Del Skrevet 11. mars 2007 Bruker jogl på hist iallfall. Funker helt greit, men det er litt kunstig å holde på med opengl i java og ikke c Lenke til kommentar
krigun Skrevet 13. mars 2007 Forfatter Del Skrevet 13. mars 2007 Bruker jogl på hist iallfall. Funker helt greit, men det er litt kunstig å holde på med opengl i java og ikke c 8133407[/snapback] Gøy å se at det er noen som ikke er helt fremmed for OpenGL progging i Java. Men hvorfor syns du det er kunstig å bruke OpenGL via Java? JNI gir jo en viss ytelses hit, men med alle fordelene ved å bruke Java fremfor C så kan da JNI umulig veie så mye ned? Dessuten, bruker man endel shadere i tillegg, så spiller det vel absolutt ingen rolle hva man bruker. Quake 2 portet til java, her er benchmark resultatene: http://bytonic.de/html/benchmarks.html Jeg ser iallefall et stoort potensiale i Java og kryssplatform spill. Gleder meg til å få kloa i en PS3, og se om det er mulig å få kjørt en JRE og JOGL på den. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå