Gå til innhold

Zelda TP - Forumets Hjelpetråd!


Oz370

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
bruk ign.com guide.

 

Dette er en HJELPEtråd, dust.

 

 

Vel, du er ikke så spesifikk, men har du prøvd å snu trappa i hovedhallen slik at vannet renner ned den og så til andre rom?

 

Ja har fått vannet til å få det ene hjulet til å snurre slik jeg kan gå gjennom det, etter det har jeg sprunget som en gal over alt uten å komme videre

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hvordan er det med lagring i dette spillet? Jeg har ikke kommet så veldig langt foreløpig, men jeg føler at brettene er lengre nå enn de var i begynnelsen, og jeg holdt på å knekke hele driten etter at jeg gjenopptok spillingen etter å ha lagret og avsluttet mitt i et brett (Goron Mines). Til min store overraskelse var jeg plutselig helt på begynnelsen igjen. Riktignok var slapp jeg å låse opp dører igjen, og diverse ting som jeg tidligere hadde aktivert, var fortsatt aktive. Likevel måtte jeg tråle meg gjennom alt på nytt igjen og kjempe meg forbi de samme fiendene.

 

Er det noe jeg gjør galt, eller er det bare slikt? Det finnes så vidt jeg kan se ingen indikasjon på hvor du vil havne dersom du laster opp spillet på nytt igjen på et senere tidspunkt. Jeg bruker allerede ganske mye tid på diverse ting hvor jeg blir sittende fast, og denne type frustrasjoner gjør ikke underverker for motivasjonen.

Lenke til kommentar
Hvordan er det med lagring i dette spillet? Jeg har ikke kommet så veldig langt foreløpig, men jeg føler at brettene er lengre nå enn de var i begynnelsen, og jeg holdt på å knekke hele driten etter at jeg gjenopptok spillingen etter å ha lagret og avsluttet mitt i et brett (Goron Mines). Til min store overraskelse var jeg plutselig helt på begynnelsen igjen. Riktignok var slapp jeg å låse opp dører igjen, og diverse ting som jeg tidligere hadde aktivert, var fortsatt aktive. Likevel måtte jeg tråle meg gjennom alt på nytt igjen og kjempe meg forbi de samme fiendene.

 

Er det noe jeg gjør galt, eller er det bare slikt? Det finnes så vidt jeg kan se ingen indikasjon på hvor du vil havne dersom du laster opp spillet på nytt igjen på et senere tidspunkt. Jeg bruker allerede ganske mye tid på diverse ting hvor jeg blir sittende fast, og denne type frustrasjoner gjør ikke underverker for motivasjonen.

 

Det har alltid vært sånn i Zelda-spillene. Så når du kommer i en ny grotte/tempel bør du enten save med en gang og slå av, for deretter å spille grotten senere. Eller du må være innstillt på å gjøre hele greien der og da, men da er det greit å vite at en har tid til det. For enkelte av dem tar ganske lang tid :)

Lenke til kommentar

Forresten, når dere leser guider av andre spillere og ser filmer pass på at GameCube versjoen er SPEILVENDT av den til Wii... Har begge deler seff ^^ Also "trehytta" til Link er for eksempel på høyre side når du begynner spillet (sorry, dårlig hukommelse) på Wiien, så er den på venstre på GameCuben. Og kan bare si med engang at jeg ble litt skuffet når jeg så sverd systemet. Fikk spillet samme julen det kom ut, og Wiien før det =)

Lenke til kommentar

Sier igjen at jeg er SKUFFET over dungeon systemet. Du går inn.. Du kan gå inn i et rom, og der er det en nøkkel som du kan bruke til et rom videre innover som der finner du... en.. NØKKEL!!! Til neste rom som, OSV OSV OSV..

 

Ocarina of Time var mye bedre. Eller, irriterende at i vann templet/dungeonen var det så mye rart og få gjort. Skal du gå opp eller ned? Høyre eller venstre? Mens i TP er det Rett fram, ta til venstre, så går du et stykke bortover..... Jaha? Spillet er mye enklere..

Endret av TobbeOo
Lenke til kommentar

Hadde jeg en abnormal utviklet hjerne i 98 eller var folk generelt sett mindre inteligent da? Jeg hadde aldri noe problemer med vann templet; jeg hører at folk sier det var så vanskelig men jeg skjønner det ikke. Var litt backtracking ja men aldri på nivå at det ble overvanskelig. Synes det var veldig simpelt jeg, faktisk, ingen dungeons in Ocarina of time satte meg noe fast.

 

Slik du beskriver dungeonsystemet TobbeOo er akkurat slik systemet har vært siden spill 1 i Zelda spillene.

Lenke til kommentar

Vis jeg skal omformulere det, Det har alltid vært litt mer kombinasjoner av hvor du skal gå i OoT. Riktig nok ikke i de første spillene, men i MM var det veldig mye rart du kunne gjøre hele tia. I TP er det bare en ting. Du KAN ikke gjøre noe annet et det du egentlig skal, og surre litt. Vanntempelet syns jeg var helt som alle andre. Mens folk som klager over "Dark Link / Shadow Link" og sier han var vanskelig kjønner jeg ikke. Vanntempelet/dungeoen er vel like vanskelig/lett som alle andre, men det er en smaks sak. Forresten, jeg er oppvokst med og si "Tempel" da alle rundt meg sa "tempel" og ikke noe annet.

 

Edit:

 

Personelig syns jeg MM var kjedelig, pga 3 dagers presset. DU kunne jo selfølgelig sakne tiden. Men når du saver, så mister du alt av ammo/nøkler/kart og whatever vis du ikke blir ferdig. Det var det mange som syns var skuffende. Men WW var stort og fint, men ulempen var jo at det var "kort" handling, men mye og gjøre. Det var jo egentlig bare et "mellom spill" hørte jeg.

Endret av TobbeOo
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...