Gå til innhold

Zelda TP - Forumets Hjelpetråd!

Oz370

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har kommet til hvor du må finne disse shard'sa. En i fjella, en i en stor skog og en i himmelen osv(har du komme dit skjønner du). Har akkurat blitt ferdig med fjella og skal, har jeg fått intrykk av ut skogen. Hva skal man gjøre her? Har sjekki der man tidligere i spillet fikk det ene sverdet, fulgte etter han ene karen(husker ikke hva han var kalt), men kan fremdees ikke finne ut hvor jeg skal. Kan noen væresåsnill å hjelpe meg her? :D På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Til høyre for "broen" som fører til Forest Temple.... Bare stå der, så finner du ut resten :p
Såpass langt har jeg kommet. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal eller hvor inne i skogen jeg skal. Altså jeg har flydd med den høna helt inn til det stedet.
Lenke til kommentar
Til høyre for "broen" som fører til Forest Temple.... Bare stå der, så finner du ut resten :p
Såpass langt har jeg kommet. Men jeg skjønner ikke hva jeg skal eller hvor inne i skogen jeg skal. Altså jeg har flydd med den høna helt inn til det stedet.

Du skal til der du fikk "Master sword", der skal du stikke sverdet ditt ned og så vi den statuen som står foran døren til Temple of time forsvinne :thumbup:
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har kommet til der en hel haug med sjeler er fanget nede i isen og jeg lurer på hva jeg skal gjøre har sprunget rundt som en gal men finner ikke svar (rimte litt :p)

Bruk midna til og teleportere deg til death mountain og ta med deg den glødende meteoritten tilbake for og smelte isen.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Denne tråden er kanskje litt død, men: Er det mulig å deaktivere den ekstremt irriterende feen som svirrer rundt når du bruker wiimoten? Å bruke sverdet blir jo et mareritt når den skal gå bananas og lage lyd hver gang. Ekstremt irriterende. Jeg vet at jeg kan skru den av, men da kan jeg ikke sikte med wiimoten når eg bruker spretterten f.eks., og det har jeg jo lyst til.

Lenke til kommentar

Slå av lyden i wiimoten du tenker på?`Fe-lyden kommer jo ikke derfra. Har deaktivert den nå, får bare leve med t jeg ikke kan sikte med wiimoten når jeg skal bruke boomerng, sprettert o.l. Takler ikke den der ringlelyden fra feen. Rimelig irriterende selve feen som spretter rundt også. Må si jeg er skuffet over implementeringen av wiimoten i det spillet her. Håper det er andre spill som har klart det bedre.

Er det forresten mulig å bruke sverdet uten å veive med wiimoten?

Lenke til kommentar
lock on target og trykk A :)
Joda, det funker til det ene angrepet (som er satt opp sånn fra før). Kommer jo til å få vondt i hånda av å kutte gress. Hvor langt er spillet egentlig? HAr kommet til tempelet i Lake Hylia nå, og synes jo nesten ikke jeg har spilt noe :p En ting til: Hvor kan jeg kjøpe større pengepung?
Lenke til kommentar
Templet i Laky Hylia er tempel 3. Du har da 4 hovedtempel igjen å ta i tillegg til 2 slutt templer og 3 endboss kamper igjenne.
Brabra. Var redd det bare skulle være et hivedtempel igjen etter lake hylia, og da hadde det gått vel fort.
Lenke til kommentar

Og det er et par "små" oppdrag i mellom som du må gjøre for å komme videre. Mye å kose seg med ja :)

Når det gjelder fe problemet mitt på skjermen så skjønner jeg irritasjonsmomentet men jeg ble vant med den. Faktisk så trenger du ikke sikte på skjermen hele tiden, kun når du skal bruke items som krever sikting, så jeg satt med Wiimoten peket nedenfor skjermen mer eller mindre hele tiden, noe som resulterte i en meget fe fri opplevelse. Å svinge sverdet krever heller ikke at du peker på skjermen så feen kom skjeldent opp for meg når jeg spilte gjennom TP de, erm, 20 gangene jeg gjorde det før jeg la det på hylla.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har tatt bossen i Goron mines, men mens jeg utforska metoder for å ta han brant selfølgelig skjoldet opp. Det som irriterer meg noe vanvittig er at jeg lagret spillet rett før boss kampen. Men når jeg loader så starter jeg fra begynnelsen i goron mines. det er håpløst..

Jeg hadde satt pris på hvis noen kunne fortelle meg at jeg får et nytt og bedre skjold snart, så jeg ikke trenger å gå tilbake for å hente treskjoldet :!:

Lenke til kommentar
Har tatt bossen i Goron mines, men mens jeg utforska metoder for å ta han brant selfølgelig skjoldet opp. Det som irriterer meg noe vanvittig er at jeg lagret spillet rett før boss kampen. Men når jeg loader så starter jeg fra begynnelsen i goron mines. det er håpløst..

Jeg hadde satt pris på hvis noen kunne fortelle meg at jeg får et nytt og bedre skjold snart, så jeg ikke trenger å gå tilbake for å hente treskjoldet :!:

Du får snart et nytt og bedre skjold. Det originale Hylian skjoldet i metalfinish, dog må det kjøpes nede i Kakariko Village. Du kan også kjøpe et nytt treskjold, men da får du ikke et med slik fin Ordon-logo som var på det du hadde :)

Et halvt år siden jeg runnet spillet sist, får vel ta en ny gjennomspilling nå snart.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hadde lagt zelda på hylla men er tenkte jeg skulle prøve igjen og så forumets verste zelda spiller kom jeg rett i en ny stopp. har kommet til vann tempelet under sjøen og så skal jeg åpne for vannet for å slippe videre, har klart å åpne en av vann greiene men nå sitter jeg fast og får ikke opp den andre. Noen som vet råd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...