Gå til innhold

Zelda TP - Forumets Hjelpetråd!


Oz370

Anbefalte innlegg

hei :)

Kjøpt meg Zelda TP for noen dager siden og nå står jeg fast i Forest Temple. Jeg er der hvor jeg skal åpne den porten med den store kista bak. Jeg skjønner at jeg skal bruke bommerangen i den rekkefølgen som er tegna på bakken, men det går ikke :/ Jeg har ødelagt hengebrua i et uhell, kan det ha noe å si hvor man står eller noe? xD

 

 

Har du prøvd å gjøre det begge veier?

Du vet at du skal locke de samtidig og ikke ta en og en:P? (litt dumt spørsmål men..)

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hei :)

Kjøpt meg Zelda TP for noen dager siden og nå står jeg fast i Forest Temple. Jeg er der hvor jeg skal åpne den porten med den store kista bak. Jeg skjønner at jeg skal bruke bommerangen i den rekkefølgen som er tegna på bakken, men det går ikke :/ Jeg har ødelagt hengebrua i et uhell, kan det ha noe å si hvor man står eller noe? xD

 

Tror kanskje du sitter fast på samme måte som jeg satt fast der? Du kan nemlig bruke z-knappen på nun-chucken til å få boomerangen til å gå flere steder på samme kast. Du må altså få boomerangen til å gå i z-bevegelsen i ett og samme kast, og ikke en og en, som Circle7 sa. Håper jeg var til hjelp, selvom forklaringer ikke er min sterke side d;

Lenke til kommentar

Nettopp kommet meg inn i Forest Temple, og må si at spillet er intet annet enn vakkert! Aldri spilt spesielt mye Zelda før, bortsett fra litt OoT hos en kompis for ganske mange år siden. I starten ble jeg litt skuffet, og angret kjøpet - men jeg angrer ikke et sekund nå, for et nydelig spill! Historien, stemningen, lydene og alt. Fantastisk.

 

(Sikkert litt off-topic med tanke på at dette er en hjelpetråd, men tenkte jeg bare skulle få det ut. Jeg kommer helt sikkert til å trenge litt hjelp ved et senere tidspunkt uansett.)

 

Edit:

Jeg har klart å ødelegge broen som fører til Big Key i Forest Temple med boomerangen min, og får verken åpnet døren eller hentet nøkkelen. Noen mulighet for å komme seg over dit likevel?

Ellers ligger jeg litt dårlig an, og må mest sannsynlig begynne helt på nytt igjen.

 

Edit: Fikk det til i går, var en liten plattform på høyresiden jeg ikke la merke til.

Endret av Craves
Lenke til kommentar

okei, så jeg "sitter litt fast" igjen jeg :p

men det er ikke noe problem akkurat nå, men jeg tror det blir det seinere... fordi jeg får ikke til den ule greia... :S skjønner ikke hvordan man skal gjøre det? Det er en sånn stein som skal lære meg det, men jeg skjønner virkelig ingen ting xD

Lenke til kommentar

Ule greiene er såre enkelt men kanskje vanskelig å skjønne i starten.

 

Når du sitter og "hører" på steinen, blinker det små lys dotter. Disse indikerer hvor du skal legge pitchen på ulingen og pitchen styrer du med analogstikken på nunchuken. Lysblink neders, analogstikke ned. Lysblink midten, analogstikke nøytralt og lysblink oppe analogstikken opp. Så følger du bare lysblinkene og gjøre deg et par forsøk.

 

Tar litt tid med de siste sangene å få det til, men det er ikke noe problem.

Lenke til kommentar

Er lenge siden jeg gjorde det nå, men master sword er første gangen du havner der.

Du skal nemlig være der to ganger. Den andre gangen skal du i temple of time.

Så jeg går ut i fra at du kan skaffe hjertebiten selv om landskapet er litt forandret.

Eller du kan prøve å gå tilbake. Har ikke testet, men ser inge grunn til at det ikke går.

Lenke til kommentar
Er lenge siden jeg gjorde det nå, men master sword er første gangen du havner der.

Du skal nemlig være der to ganger. Den andre gangen skal du i temple of time.

Så jeg går ut i fra at du kan skaffe hjertebiten selv om landskapet er litt forandret.

Eller du kan prøve å gå tilbake. Har ikke testet, men ser inge grunn til at det ikke går.

 

har prøvd å gå tilbake men kommer ikke fram siden det ikke er noen skullkid som åpner opp veggene/dørene som da jeg dro ditt første gang, men vis jeg må tilbake ditt senere som du sa så går det sikkert.... håper jeg :D

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Finner ikke veien i Lakebed temple..

 

 

Hvordan kommer man seg ned til bossen i bunnen av templet? Har funnet big key, hookshot og ett par hjertebiter. Men finner ikke ut hvordan jeg kommer meg til bossen. Regner med at man skal gjøre ett eller annet i det rommet der man snurrer på trappa?

 

Lenke til kommentar
Finner ikke veien i Lakebed temple..

 

 

Hvordan kommer man seg ned til bossen i bunnen av templet? Har funnet big key, hookshot og ett par hjertebiter. Men finner ikke ut hvordan jeg kommer meg til bossen. Regner med at man skal gjøre ett eller annet i det rommet der man snurrer på trappa?

Hvordan kommer man seg ut av trappe rommet?

 

Edit: Kanskje du skall bruke hookshoot i en av de greiene i taket?

Endret av lolidude
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...