Gå til innhold

Jeg bygger pappserver!

Anbefalte innlegg

Denne ble limt sammen på en kveld. Råbillig NeverWinter Nights server.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=ST&f=94&t=672690&st=0

Da den skulle være billig, valgte jeg å bygge den i pappkassen den kom i :roll:

Her følger litt av prosessen.

IMG_0545.jpg

Liming av hovedkortbaksidedings.

IMG_0547.jpg

Hovedkort, skrudd fast.

IMG_0546.jpg

Skruene går rett gjennom :dontgetit:

IMG_0548.jpg

Harddisken, montert i en gammel harddiskskuff.

IMG_0553.jpg

Den endelige plasseringen av komponentene.

IMG_0555.jpg

Frontviften, limt fast til harddiskskuffen.

IMG_0556.jpg

Harddisk og vifte montert.

IMG_0558.jpg

Oversiktsbilde. God luftgjennomstrømning her.

IMG_0561.jpg

Hjemmelaget på-knapp. Hadde noen ledninger med ender som passer perfekt på pinnene på hovedkortet. Fint med delelager.

IMG_0562.jpg

En strekmann av lim støtter pappen så den ikke bøyer seg når man trykker på knappen.

IMG_0564.jpg

Ferdig montert. Bare lokket igjen nå.

IMG_0565.jpg

Ovenfra...

IMG_0570.jpg

Lokket teipet godt på. Forfra...

IMG_0571.jpg

Og bakfra.

Nå står den og putrer og går med nwserver. "Kabinettet" har svært god luftgjennomstrømning (inn foran, forbi harddisk og cpu, så ut gjennom psu'n, så under full load ligger temperaturen i boksen på behagelige 26 grader, cpu på 37 og harddisken på 32.

Lydløs er den og!

Endret av gothtec
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan funker den som server da, merker dere stor forskjell fra den gamle maskinen?

7455705[/snapback]

Vel, nwserver.exe oppfører seg som den pleier, dvs. fullstendig på trynet, og bruker faktisk mer av denne cpu'en enn av den forrige. Den bruker 80% av den nye cpu'en når serveren er full, mot bare 50-60% av den gamle, som var en stusselig 1ghz P3.

Likevel, ytelsesmessig i spillet er ting hundre ganger bedre enn før. Nå kan vi ha kamper med så mange monstre at selv de beste grafikkort begynner å svette. Virkelig morsomt.

Lenke til kommentar

Er alltids en del brennbart i en datamaskin. Forskjellige typer lim, plast og en del gasser som sakte kan frigis av noen komponenter. Så lenge temperaturen i maskinen ligger på 26 grader snakker vi absolutt ikke selvantenning. Begynner en av komponentene å brenne gjelder forsikringen som bare det. Boksen står forresten på betonggulv, hvor det skal godt gjøres for en eventuell brann å spre seg.

Når tok forresten din siste PC fyr, uten at du akkurat hadde gjort noe drastisk og derfor var til stede? Jeg har ikke flambert noe som helst etter at jeg prøvde å lodde ny vifte på en kjørende strømforsyning... :ermm:

Endret av gothtec
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...