j-- Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ok, litt kryptisk emnetittel. Skulle egentlig blitt "Hvordan kobler jeg Linksys WRT54GL ,som er flashet med firmwaren DD-WRT, til et trådløst nettverk, for så å kunne bruke flere pcer på routeren opp mot nettet?" Jeg har flytta på hybel, og får nå wlan (som jeg betaler for) fra eieren av hybelkomplekset. Saken er den at jeg har 3 pcer som gjerne skulle vært på nett, men foretrekker å ha de koblet sammen via kabel. Så derfor tenkte jeg at jeg skulle bruke switchdelen av WRT54GL til å koble sammen disse pcene i nettverk, og så få internett via WLANdelen på routeren. Men nå etter å ha surra en god stund i innstillingene til routeren finner jeg fortsatt ikke et sted jeg kan velge hvilket wlan jeg skal koble meg til, og velge 128bits wepkryptering. Noen som kan hjelpe meg litt, og fortelle hvor jeg gjør de nødvendige innstillingene? Hilsen Jonas Lenke til kommentar
Henrik C Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du må sette WRT-en opp i Client Mode, og så velge nettverket. Da får du brukt den som det du vil. Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei! Du kan ikke dele internett videre med routeren med WLAN, siden den bruker det for å motta nettet. Men kablet nettverk ut fra den funker. Lenke til kommentar
j-- Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Du må sette WRT-en opp i Client Mode, og så velge nettverket. Da får du brukt den som det du vil. 7455355[/snapback] Det har jeg gjort nå, men finner ikke noe om hvor jeg velger hvilket WLAN den skal koble til. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor Hei! Du kan ikke dele internett videre med routeren med WLAN, siden den bruker det for å motta nettet. Men kablet nettverk ut fra den funker. 7455502[/snapback] Ok, regnet med det, og det har ikke så mye å si (: Vil kjøre det kablet uansett! Lenke til kommentar
Glenn Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Gå inn på Status på menyen, Wireless og Site survey (lenger ned på sida). Da får du opp nettverkene i nærheten. Så klikker du på join på det du vil koble til. Gå på Wireless security etterpå å legg inn WEP. Endret 8. desember 2006 av Glenn Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå