wiberos Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Etter jeg har installert Vista nå. Er det bare å formatere F:\ via Partiton Magic? blir det det samme? 7457471[/snapback] Må du bruker Magic da ? Vil du ikke bruke funksjoner i Vista da? Men fikk du C:\ eller D:\ bokstav på Vista nå ? Endret 8. desember 2006 av wiberos Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Etter jeg har installert Vista nå. Er det bare å formatere F:\ via Partiton Magic? blir det det samme? 7457471[/snapback] Må du bruker Magic da ? Vil du ikke bruke funksjoner i Vista da? Men fikk du C:\ eller D:\ bokstav på Vista nå ? 7457512[/snapback] Er ikke sikker.. Er ikke helt ferdig enda.. Holder på.. Men bruker jo funksjoner i Vista hvis det er mulig? Har du og Vista eller? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Etter jeg har installert Vista nå. Er det bare å formatere F:\ via Partiton Magic? blir det det samme? 7457471[/snapback] Må du bruker Magic da ? Vil du ikke bruke funksjoner i Vista da? Men fikk du C:\ eller D:\ bokstav på Vista nå ? 7457512[/snapback] Er ikke sikker.. Er ikke helt ferdig enda.. Holder på.. Men bruker jo funksjoner i Vista hvis det er mulig? Har du og Vista eller? 7457539[/snapback] Jeg har utførsket litt på den ja! Men la du merke under installasjon av Vista , når du tastet ---next-- osv, der hvor partitioner på disken din kommet fram, nederst til høyre , teksten drivers (avansert) eller noe slik ? I så fall , det er der du kan velge å konfigurere disken din. Taster du på denne "avansert" kommer vindue hvor du kan slette og opprette nye partitioner. Så, hvis Vista har enda D:\ bokstav, er det på grunn at partitions tabell er ikke forandret fra forige gang. Hvis du prøver en gang til seinere, så du må velge å slette den D:\ partition , eventuelt avslutte installasjon og restarte, for så å velge å lage ny, som C:\. Når det gjelder F:\ ,den sletter du fra Vista, eller du kunne slette den, fra under installasjonen. Noe som er nytt etter mine observasjoner i Vista , er at fra diskbehandling kan du utføre noe alla "magig" på disken. og det er å expandere eller minske en partition. Det var muligheter for expand i Winxp, men ikke "shrink". Det har du nå. Endret 8. desember 2006 av wiberos Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Etter jeg har installert Vista nå. Er det bare å formatere F:\ via Partiton Magic? blir det det samme? 7457471[/snapback] Må du bruker Magic da ? Vil du ikke bruke funksjoner i Vista da? Men fikk du C:\ eller D:\ bokstav på Vista nå ? 7457512[/snapback] Er ikke sikker.. Er ikke helt ferdig enda.. Holder på.. Men bruker jo funksjoner i Vista hvis det er mulig? Har du og Vista eller? 7457539[/snapback] Jeg har utførsket litt på den ja! Men la du merke under installasjon av Vista , når du tastet ---next-- osv, der hvor partitioner på disken din kommet fram, nederst til høyre , teksten drivers (avansert) eller noe slik ? I så fall , det er der du kan velge å konfigurere disken din. Taster du på denne "avansert" kommer vindue hvor du kan slette og opprette nye partitioner. Så, hvis Vista har enda D:\ bokstav, er det på grunn at partitions tabell er ikke forandret fra forige gang. Hvis du prøver en gang til seinere, så du må velge å slette den D:\ partition , eventuelt avslutte installasjon og restarte, for så å velge å lage ny, som C:\. Når det gjelder F:\ ,den sletter du fra Vista, eller du kunne slette den, fra under installasjonen. Noe som er nytt etter mine observasjoner i Vista , er at fra diskbehandling kan du utføre noe alla "magig" på disken. og det er å expandere eller minske en partition. Det var muligheter for expand i Winxp, men ikke "shrink". Det har du nå. 7457633[/snapback] Hmmm.. Vet ikke om jeg skjønte det siste der men Men iallefall så har jeg slettet den, og den har fått bokstaven C:\ Så nå er Vista ferdig installert som det skal iallefall.. Hvor må jeg gå for å slette/formatere(?) F:\ (Som nå har blitt D:\)? EDIT: Jeg høyreklikket på F:\ (D:) og valgte: Formater Ser nå ut som den holder på å formatere.. Var dette riktig? Endret 8. desember 2006 av benbeni Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Dette var bra. Nå har du C:\ og D:\ på disken. Det ble allikevel automatisk riktig. I disk behandlig kommer du til, neste likt som det var i Windows. "start"---Controll panell---administrative tools---computer managment----diskmanagment. Her ser du diskene dine. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Jepp ser de der.. Men etter at jeg har formatert D:\ Skal jeg bare putte u kabelen til den andre harddisken da eller? Åssen er det jeg "smelter" de sammen der da? Hva må jeg gå inn på? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jepp ser de der.. Men etter at jeg har formatert D:\ Skal jeg bare putte u kabelen til den andre harddisken da eller? Åssen er det jeg "smelter" de sammen der da? Hva må jeg gå inn på? 7457839[/snapback] Du skal kople på den Sata disken etter du har kontrollert at alt er i orden vedrørende kontollere dine med å se igjen på "start"---Controll panell--system--Devise managment. Deretter skal du kople på sata disken. Få håpe at det blir ikke behov for bios mass nå. Under diskbehandlingen skal C:\ , være noe annet nå, du kan ikke ha 2 C:\, sant ? Da velger du å slette den partitionen. Deretter høyre click på den E: (DVI) og du skal ha en option der ...expand.... That's it. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Jepp ser de der.. Men etter at jeg har formatert D:\ Skal jeg bare putte u kabelen til den andre harddisken da eller? Åssen er det jeg "smelter" de sammen der da? Hva må jeg gå inn på? 7457839[/snapback] Du skal kople på den Sata disken etter du har kontrollert at alt er i orden vedrørende kontollere dine med å se igjen på "start"---Controll panell--system--Devise managment. Deretter skal du kople på sata disken. Få håpe at det blir ikke behov for bios mass nå. Under diskbehandlingen skal C:\ , være noe annet nå, du kan ikke ha 2 C:\, sant ? Da velger du å slette den partitionen. Deretter høyre click på den E: (DVI) og du skal ha en option der ...expand.... That's it. 7457900[/snapback] Okay.. Da skal jeg skjekke.. Kommer med resultatet straks.. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Åhh! Du er et geni mann! Nå funker alt som det skal. Nå har jeg lært noe nytt idag og! Takk for all hjelpen! Endret 8. desember 2006 av benbeni Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du må takker deg selv, Du er flink. Lenke til kommentar
benbeni89 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Takk Hehe . Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå