Gå til innhold

Ragdoll fysikk/sak/ting/opplegg


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vet ikke hvordan det er med dere, men om disse ragdoll greiene blir kombinert med skadeeffekt som overgår SOF 2, vil jeg måtte løpe på dass om en type mister innvollene og diverse når jeg skyter bort halve underkroppen med hagle på kloss hold. Det ville blitt virkelig kvalmende :grin:

 

Ikke misforstå, jeg vil ha bedre skadeeffekt i skytespill! Grensen går ved SOF, på en side, men på en annen synes jeg det er en bra tin å se konsekvensen av hva som skjer om du dreper noen. Realismen strekkes så langt i skytespill i dag at etikk rett og slett må få en plass i bildet. Barn og ungdommer som spiller slike spill mange timer om dagen, BLIR påvirket av det, uansett hva noen påstår. Jo mer realistisk spillet er, jo mer påvirket blir de. Jeg sier ikke at det er bare negativt, langt ifra. Det kan lære dem en del om moral og etikk.

 

OFP 1985 gjorde en bra jobb der. Du har et team, og om du skyter en av dem etter en stund, uansett om det var med vilje eller ikke, føler du deg jævlig (om du gidder å leve deg inn i situasjonen, vel å merke). Dette gjelder spesielt i Resistance campaign, hvor gruppa følger med deg hele veien og blir bedre. Er man uforsiktig, kan man miste en expert sniper, noe som kan være veldig kjedelig for utfallet. På det tidspunktet kan du navnet hans, og dere har opplevd mye sammen.. I spillet, mann! Slutt å tenke koffert! :grin:

 

Se for dere denne situasjonen i et typisk krigsspill, la oss si det foregår i Bosnia.. Du farter rundt og skyter noen bad guys her og der. Så kjeder du deg, oppdrag fullført, etter en times spaning finner du ingen fler, bare sivile. Så farer en djevel i deg og du setter munningen mot hodet på en sivil og fyrer av. Hjernen hans farger gaten over mange kvadratmeter og folk kommer løpende og ser hva du har gjort. Noen blir rasende, andre blir redde, så kommer kona og barna hans, og du får en ekkel følelse i magen når de ser på deg.. hvor ble det av "det er bare et spill" innstillingen, ikke sant.

 

Figurene du skyter og dreper er ikke lengre bare datafigurer, de ser mer og mer ekte ut, beveger seg realistisk, til og med øynene beveger seg, de har mange uttrykk (glede, skuffelse, sinne, redsel, overrraskelse o.s.v.), og dette påvirker deg som spiller i ganske stor grad, som regel uten at du tenker over det.

 

Jeg har inntrykk av at folk tenker ikke så mye "det er kult å skyte noen" i dag som før. Det går mer på team work, survival og å rett og slett bruke huet. Jeg tenker da ikke på spill som UT, som er en skytefest uten like, og legger opp til at det er kult å skyte noen. Jeg tenker på mer realistiske FPS.

 

 

Jeez.. sånn går det når ingen stopper kjeften min! :grin:

 

Lurer på hva Jon Bing synes om utviklingen på denne fronten, ville vært grådig interessant å vite. Noen som vet om han har skrevet noen bok om FPS de siste par-tre åra?

 

[ Denne Melding var redigert av: Hidden på 2002-11-21 16:01 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...