Gå til innhold

Ragdoll fysikk/sak/ting/opplegg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Haha! Her er et seriøst svar:

Ragdoll-effekter er noe som definerer hvordan modellene i et spill oppfører seg i henhold til miljøet rundt seg. Mange spill har "statiske" dødsanimasjoner, hvor alle animasjonene som spilles når en modell dør, er like.

Med ragdoll-effekten spillet fysikken inn. Modellen blir da som ei tøydokke, som påvirkes av miljøet når den f.eks. faller. Faller modellen ned ei trapp, vil den rulle ned for så å ligge i ro. Faller modellen over ei kasse, vil det se naturlig ut fordi alle lemmene på modellen har en ordentlig fysikk, og ikke forhåndsdefinerte animasjoner. Blir man skutt når man står opp etter en bil, vil kanskje overkroppen slenges opp på panseret, før man faller av bilen igjen osv.

Kort sagt; animasjonene er ikke lenger statiske, men påvirkes av fysikken, hva modellen treffer osv.

Noen som har ei bedre forklaring? :smile:

Lenke til kommentar

Det er ragdoll fysikk i f.eks. Hitman 2. Det synes særlig når man sleper kropper rundt om kring.

Det er jo en dødsbra effekt egentlig.

Jeg legger ut en link til et ganske kult lite spill med ragdoll fysikk her... Nei, her!

Fet fysikk slår fet grafikk ned i støvlene any day!

Mener nå jeg...

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 09:47, skrev Ratatosk:

Det er ragdoll fysikk i f.eks. Hitman 2. Det synes særlig når man sleper kropper rundt om kring.

Det er jo en dødsbra effekt egentlig.

Jeg legger ut en link til et ganske kult lite spill med ragdoll fysikk her... Nei,

Fet fysikk slår fet grafikk ned i støvlene any day!

Mener nå jeg...

ja, fysikk er kult. hater når en mann du skyter faller og lander slik at halve kroppen går gjennom en vegg f.eks.

det neste blir vel ikke-statiske fiender? masse fjes og klær i som lager random fiender slik som når du lager random fjes i transport tycoon.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-19 02:35, skrev Fake:

ragdolls er det amerikanske navnet på "TØYDOKKE ANNA" så alle zombiene vil da se ut som tøydokka anna.. ganske skummelt egentlig..

Litt off topic: Tøydokke Anna var noe av det skumleste jeg så på tv når jeg var liten. Ikke at jeg så så ofte på det :smile:

Topic: Litt kjipt å se fiende dø på de samme måtene gjennom hele spillet, så dette er en feature som blir satt pris på fra min del ihvertfall :smile:

Lenke til kommentar

Øøhh.. fikk 65 et eller anna tusen poeng på detta spillet! hva er poenget? å få han derre gubben til å tryne noe sinnsykt ned trappa? åssen fixer jeg det da? må sikkert drive og stille noen fryktelig inn på forskjellige steder på kroppen da.. ! men lell! utroligt at han i det hele tatt har noen bein i kroppen! hvorfor skal han tryne ned trappa så enormt? er det noen historie? leste readme tingen med fikk ikke med med poenget

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 09:12, skrev Ratatosk:

Målet med spillet er at han stakkarn i toppen av trappa faller ned og slår seg så mye som mulig. Områder som hode og nakke teller ekstra.

Jeg vet ikke noe om bakgrunnshistorien. Kanskje han trener på forsikrings-svindel?

lol, jg har en til. dette programmet er for pscykopater som fantaserer om å dytte noen utfor en trapp, de kan lære seg hvilken vinkel, pinch og kraft de må ha for å dytte best mulig :smile:

Lenke til kommentar

Haha hvordan kan dere glemme å nevne de komiske dødsposisjonene i Ravenshield demoen! :grin: Når man dør, ender man gjerne opp brukket i 2, med hodet hengende over føttene ene eller andre veien, ser litt grotesk ut. Når du dør mens du er i en trapp, glir du sånn ned: Dunk! Dunk! Dunk! o.s.v. :grin: Ganske stilig, man merker det ikke uansett da man jo er død.. Har sett mange komiske dødsfall i Ravenshield!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-20 02:38, skrev Erad:

Øøhh.. fikk 65 et eller anna tusen poeng på detta spillet! hva er poenget? å få han derre gubben til å tryne noe sinnsykt ned trappa? åssen fixer jeg det da? må sikkert drive og stille noen fryktelig inn på forskjellige steder på kroppen da.. ! men lell! utroligt at han i det hele tatt har noen bein i kroppen! hvorfor skal han tryne ned trappa så enormt? er det noen historie? leste readme tingen med fikk ikke med med poenget

Helt på begynnelsen forklarer rulletteksten at fyren er en superhelt som ikke for penger av det offentlige om han ikke har skader å vise til. Derfor trappa.

Jeg syntes synd på ham jeg, så jeg så etter hvor få poeng jeg klarte å gi ham. Noen under 20?

(Okey, da så er jeg bare sur fordi jeg ikke klare mer enn noen og 60 000. Hvordan får dere til det?)

[ Denne Melding var redigert av: Jellyfisk på 2002-11-20 17:29 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...