Gå til innhold

Linker / Magasiner / Litteratur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hva er deres favoritt www linker angående foto - digital foto?

Jeg bruker Akam.no, Digit.no, Foto.no, samt at jeg ofte kikker innom andre sider som DPreview, ePHOTOzine, Imaging-Resource etc. for å lese tester. De norske sidene holder meg tilstrekkelig oppdatert på nyheter...
Har dere anbefalinger på Norske magasiner angående foro - digital foto?

Fotografi skal være et bra blad, den norske "tungvekteren". Jeg må innrømme at jeg ikke har lest det selv, men det er mange andre her som gjør.
Har dere anbefalinger på bøker / litteratur på foto - digitalfoto, for en newbie med ambisjoner?

Magnar Fjørtofts "Digital fotografi i praksis" blir ofte anbefalt, både for nybegynnere og viderekommende fotografer. Den kan skaffes fra Abrakadabra forlag, og koster vel ca 450 kr.
Lenke til kommentar

Den eneste grunnen til at jeg vil anbefale Digital Fotografi i Praksis er at den er på norsk, men hvis man behersker engelsk sånn nogenlunde ser jeg ingen grunn til å kjøpe den. Vet det er mange som skamroser den, men jeg synes den mangler helt bindeleddet mellom grunnleggende teoretisk kunskap og hvordan man utfører det i praksis (tittelen på boka er i mine øyne i beste fall missvisende). En bok på engelsk som er mye bedre i så måte er Understanding Exposure til under halv pris av Fjørtofts bok. Får den rett i postkassen i løpet av noen få dager fra f.eks amazon.com, som også har et titalls andre gode fotobøker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...