Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Dataen starter, men bildet er tusenvis av farger.

Anbefalte innlegg

Heisann!

Har et problem med min stasjonære PC (AMD Athlon 2500+, GeForce 5700 256 mb, 1 gig kingston ram)

Når jeg skrur på min pc kommer jeg forbi splash screenet til windows, men når den skal inn der hvor jeg kan velge bruker er det bare tusenvis av forskjellige farger som vises på skjermen.

Jeg kommer AV OG TIL inn i windows, men da varer det ikke lenge før skjermen begynner å blinke svart hvert 2. sekund og jeg kan verken røre mus eller tastatur.

Jeg har innstallert de nyeste driverne til skjermkortet (en av de gangene jeg kom inn i windows). Dette løste ikke problemet.

Før dette startet hadde jeg ekstreme problemer med Bluescreen, har også prøvd å ta ut en av RAM brikkene, og bare bruke en, dette løste heller ikke problemet.

Jeg kommer inn i sikkerhetsmodus og her virker det som alt er fint, ingen lagg, ingen rare farger. Kan til og med sette på filmer uten at det er noe problem.

Noen som har noen ideer om hva jeg kan gjøre?

Skriver fra min laptop atm.

På forhånd takk, Jinto.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg hadde samme problem (tror jeg) - jeg tok ut og inn skjermkortet, sjekket alle ledninger og vips så var det (har ikke skjedd siden) ok.

Hos meg skjedde dette når som helst, dvs ikke noen grunn som f.eks stressing av skjermkort eller CPU. Jeg vet heller ikke hvorfor dette oppsto, men det kan være at jeg noen dager tidligere hadde en liten rengjøring av kabinettet.

Om det er dette som er ditt problem, men kanskje verdt og prøve - kan jo være noe annet en en defekt driver...

Lenke til kommentar

Fjernet driveren nå, kom inn i windows i vanlig modus igjen med en gang. Takker så mye darkz <3

Får bare håpe de nye driverne funker nå da ;D

Noe de ikke gjorde, faens dritt.

Lastet ned 93.81 fra Guru3D. Pcen gikk inn i fargemodus med en gang jeg startet å innstallere de nye driverne.

Endret av jintoo
Lenke til kommentar

Jeg trodde det, fikk lagt inn de nyeste guru3d driverne, men så tok det ikke lange tiden før skjermen begynte å blinke svart igjen.

Prøvde også å starte WoW, det var virkelig en regnbue uten like. Var liksom flere spyd som stakk hverandre med sine dødelige farger.

Lenke til kommentar

Sannsynligheten for at den blir for varm er stor, kan hende at den allerede er svidd. Har tørket støv av den.

Måtte kjøpe ny vifte her forleden, merket ikke at den stoppa før det begynte å lukte svidd :blush:

Den har vel fått varige brannskader.

Vel vel, får håpe på ny PC til jul.

GIEF 8800 gtx+ core duo plzzz

Endret av jintoo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...