Gå til innhold

Trøbbel


gamle-erik

Anbefalte innlegg

Hei, håper det er noen dyktige mennesker som kan hjelpe meg med et problem. Det kan være at dette er litt feil forum, men jeg prøver likevel.

Jeg har en pc som har en tendens til å spontant rebooter når det minst passende...

 

Jeg har følgende spec:

 

MSI KT3 Ultra 2

XP 2000+

512 DDR 2700

ASUS Geforce4 4600

Audigy platinum

2 X WD 80MB se

glacialTech Igloo 2320 cpu kjøler +

3 papst vifter i et chieftech bigtower

+++

Kjører W2K

 

CPU temp er rundt 48 idle og rundt 55 ved load

og rundt 40G i kabinett.

 

Er det noen som kunne komme med noen forslag til hvorfor maskiner rebooter uten mitt samtykke.

 

Imøteser fornuftige svar og gir gladelig flere opplysninger. Gidder ikke å skrive alt mellom himmel og jord hvis lite av det er relevant

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I hvilke situasjoner rebooter den ? Er det i spill, surfing....etc ? Trenger ideelt litt mer informasjon for å kunne gi forslag til løsning :smile:

 

Men jeg tipper det kan være tre ting:

1)Minnet. Prøv med bare en minnebrikke, hvis du har to. Event lån deg en annen minnemodul og test med den.

2) Grafikkort. Har du overklokket ? Hvis ikke prøv med et annet grafikkort.

3) Strømforsyning. Er den for svak ? Eller defekt ? Prøv med en annen strømforsyning.

 

Håper dette kan være med å løse problemene dine :smile: Har selv en XP2000+ med høyere temp enn du, så jeg tviler på at det kan være temp'n i alle fall.

 

 

Lykke til !

Lenke til kommentar

kansje det er litt varmt i kabinettet, at flashrom osv blir for varm :lol: :lol: :lol:

 

hehe neida.....

 

Siden det er et chieftec tower så har du antaglig 360W strøm siden de økte for en stund siden (med mindre du har byttet ut) så du har nok strøm.

At den rebooter spontant kan være en driver feil....

men da hadde du antaglig fått bluescreen først....

 

 

gi litt flere opplysninger takk :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-11-19 13:12, skrev Lufen:

alle her tar nok feil


 

Om du leser posten min nøye nok så finner du ut at jeg ikke hadde så veldig feil, antagligvis betyr ikke sikkert. :smile:

Og som jeg sa det kan være en driverfeil, så ikke si alle :wink:

 

har foresten aldri hatt bluescreen med win2k så jeg vet ikke, vet bare at winXP iallefall er sånn som du sier ved default

Lenke til kommentar

Hmm... har hørt om andre som har hatt problemer med den 360 watts strømforsyninga til chieftec. Jeg sier ikke at det ER problemet, og det er jo ikke sikkert det er den PSU'n han har heller :smile: Var bare en tanke som slo meg.

 

[ Denne Melding var redigert av: Lef på 2002-11-19 14:09 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...