Gå til innhold

Zelda -- hvor mye engelsk er det?

ejen

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått i oppgave å handle inn Wii-spill til broren min til jul. Jeg har jo fått med meg at Zelda er et veldig bra spill, og derfor tenkte jeg kanskje å ta med det. Problemet er at han som skal spille, bare er 10 år, og har derfor ganske begrensede engelskkunnskaper. Så lurer jeg på, siden jeg aldri har spilt Zelda før -- hvor viktig er engelsk for spillet? Er det mye engelsk i Zelda, og dreier det seg om hvordan man skal utføre oppdrag? Eller er det bare "uviktig" historie som beskrives på engelsk? Kommer han til å få til spillet uten at vi sitter og oversetter for ham hele tida?

Takk takk

- Erlend

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv skaffe wii og zelda til broren min på 10 år...han klarer de spilla helt fint, men trenger litt hjelp da selvfølgelig=)

Det er engelsk, men det gjør ingenting, det er kjempegøy for ham uansett=) lover deg det=) Er ikke så vanskelig å komme seg nogenlunde videre heller=)

Spilte selv zelda når jeg var 6-7 år, så Zelda er et godt valg=) beste du får tak i=)

Lenke til kommentar

En god del av handlingen foregår på engelsk ja.. Og en del forklaringer av hvordan spillet fungerer skjer også på engelsk.

Man får også en del hint, tips og triks på engelsk.. Så jeg vil tro at Zelda er et veldig vanskelig spill å komme seg igjennom uten å kunne lese engelsk.

Lenke til kommentar

Takk for innspill. Jeg har ikke noe i mot å hjelpe ham, bare så det er sagt. Det jeg er redd for, er bare at han kommer til å stå bom fast når han spiller alene. (Og dermed ikke gidde å spille det.) Men tipper jeg går for Zelda likevel, så får vi se. Jeg husker også at jeg har lært mye engelsk av spill opp gjennom tidene, f.eks. FF7.

Lenke til kommentar

Tror en 10 åring vil elske Zelda med litt god hjelp:)

Off topic:

Noen som kan hjelpe meg? Jeg står å fisker for å skaffe noen fisk til den dumme katta som har stukket av. Fisken biter, men jeg får den ikke opp på land?? Beveger kontrollen opp og ned hele tiden, men det skjer ingenting. Noe annet jeg må gjøre??

Help!!

Endret av kesse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...