JonH Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Har nettopp satt opp et sikret trådløst nett hjemme. I området er det flere trådløse nett, hvorav ett er åpent og vedkommende som har satt opp det har ikke så peiling på sikkerhet. Litt nysgjerrog som jeg er... passordet på routeren er det samme som brukernavnet og dermed er det bare å gå inn og stenge dem selv ute... Signalet er ikke så veldig kraftig så jeg vet ikke hvilken av naboene det dreier seg om, dessuten er jeg nyinnflyttet her så jeg kjenner ingen ennå. Er det mulig for meg på en eller annen måte sende beskjed om at det burde tenkes litt mer på sikkerhet? Edit: Det ser ut til å dreie seg om en Jensen AirLink 7954. Endret 8. desember 2006 av JonH Lenke til kommentar
S.M. Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei, jeg vill prøvd på å koble meg til denne. melde meg inn i default arbeidsgruppe. "mshome" eller noe. gå på mine nettverkssteder å se på default shares fra denne maskinen, for så å skrive et merkbart notat. Kansje netsend kommandoen fungerer.. Tilby hjelp så får du kontakt med nabolaget i slengen. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg ville vært forsiktig med å gå inn på andres nett, spesielt når man får aksess til computeren! Det blir som å kjenne på dørene i nabolaget og gå inn og fortelle de at det ikke er låst... Lenke til kommentar
JonH Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg ville vært forsiktig med å gå inn på andres nett, spesielt når man får aksess til computeren!Det blir som å kjenne på dørene i nabolaget og gå inn og fortelle de at det ikke er låst... 7453829[/snapback] Jeg er helt enig, men man burde også tenke mer på sikkerhet når man skaffer seg trådløst utstyr. Det første jeg gjorde var å bytte passord. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Det står ofte om sikring av private nettverk i nettavisene, så en skal ikke følge så mye med for å få dette med seg. Etter min mening burde alle nettverk vært kryptert som default og så fikk heller de som ønsket det slå av sikringen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå