Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sende melding til andre på trådløst nett?

Anbefalte innlegg

Har nettopp satt opp et sikret trådløst nett hjemme. I området er det flere trådløse nett, hvorav ett er åpent og vedkommende som har satt opp det har ikke så peiling på sikkerhet. Litt nysgjerrog som jeg er... passordet på routeren er det samme som brukernavnet og dermed er det bare å gå inn og stenge dem selv ute...

Signalet er ikke så veldig kraftig så jeg vet ikke hvilken av naboene det dreier seg om, dessuten er jeg nyinnflyttet her så jeg kjenner ingen ennå. Er det mulig for meg på en eller annen måte sende beskjed om at det burde tenkes litt mer på sikkerhet?

Edit: Det ser ut til å dreie seg om en Jensen AirLink 7954.

Endret av JonH
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, jeg vill prøvd på å koble meg til denne. melde meg inn i default arbeidsgruppe. "mshome" eller noe. gå på mine nettverkssteder å se på default shares fra denne maskinen, for så å skrive et merkbart notat.

Kansje netsend kommandoen fungerer..

Tilby hjelp så får du kontakt med nabolaget i slengen. :p

Lenke til kommentar
Jeg ville vært forsiktig med å gå inn på andres nett, spesielt når man får aksess til computeren!

Det blir som å kjenne på dørene i nabolaget og gå inn og fortelle de at det ikke er låst...  :)

7453829[/snapback]

Jeg er helt enig, men man burde også tenke mer på sikkerhet når man skaffer seg trådløst utstyr. Det første jeg gjorde var å bytte passord.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...