NevroMance Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg har fått et rimelig merkelig problem. Routeren min: En linksys wrt54GS Version 4, får all info fra modemet, men sender ikke ut signaler for å komme på internett. Dette går verken når jeg prøver trådløst eller med kabel. Går derimot når jeg bruker kabel direkte fra modemet. Infoen jeg får fra "Status" er: Firmware Version: 0.4.4, Oct 10, 2006 Current Time: Not Available MAC Address: 00:14:BF:E2:BC:AE Router Name: WRT54GSC4 Host Name: Domain Name: upc.no Login Type: Automatic Configuration - DHCP IP Address: 84.209.217.203 Subnet Mask: 255.255.252.0 Default Gateway: 84.209.216.1 DNS 1: 62.179.100.29 DNS 2: 62.179.100.30 DNS 3: 212.83.64.138 MTU: 1500 Kan noen hjelpe meg med dette? Skjønner rett og slett ikke hva som er feil Hvis dere trenger mer info, bare spør. Har forresten forsøkt å resette firmwaren, noe som ikke hjalp. Har også oppdatert firmwaren uten at dette hjalp. På forhånd takk for alle innspill. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg slet veldig med en WRT54Gv5 hos en bekjent. Etter å ha fiklet og satt opp i flere timer fant jeg ut at man måtte være tålmodig! Det gikk utrolig tregt for routeren å hente info fra modemet. Pass på at WAN i modemet står i DHCP / motta IP automatisk. Slå av modem og router. Slå på modem og vent 1 minutt, slå på router og vent 5 minutt?... Prøv å fornye forbindelsen manuelt i router om du ikke får det automatisk. Håper dette hjelper! Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg slet veldig med en WRT54Gv5 hos en bekjent.Etter å ha fiklet og satt opp i flere timer fant jeg ut at man måtte være tålmodig! Det gikk utrolig tregt for routeren å hente info fra modemet. Pass på at WAN i modemet står i DHCP / motta IP automatisk. Slå av modem og router. Slå på modem og vent 1 minutt, slå på router og vent 5 minutt?... Prøv å fornye forbindelsen manuelt i router om du ikke får det automatisk. Håper dette hjelper! 7453806[/snapback] Har forsøkt dette, og routeren har det den trenger fra modemet, men sender det ikke ut. Dette skjedde i går, før dette fungerte det utmerket, så ble nettet nede noen timer, og etter det har ikke routeren klart å sende ut det den skal til meg. eneste jeg får gjort er å koblet meg til selve routeren, og der stopper det Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei Kobler du via kabel eller trådløs? har du sjekket at det ikke ligger noen faste ipadresser i din pc . Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Hei Kobler du via kabel eller trådløs? har du sjekket at det ikke ligger noen faste ipadresser i din pc . 7453881[/snapback] Ingen av delene virker, har ingen fast ip-adresser. Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei Kobler du via kabel eller trådløs? har du sjekket at det ikke ligger noen faste ipadresser i din pc . 7453881[/snapback] Ingen av delene virker, har ingen fast ip-adresser. 7453889[/snapback] Har du sjekket om du får en ipadresse fra ruteren? vanligvis 192.168.1.x Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Hei Kobler du via kabel eller trådløs? har du sjekket at det ikke ligger noen faste ipadresser i din pc . 7453881[/snapback] Ingen av delene virker, har ingen fast ip-adresser. 7453889[/snapback] Har du sjekket om du får en ipadresse fra ruteren? vanligvis 192.168.1.x 7453921[/snapback] Får logget meg på routeren, er ikke det som er problemet. Har ip adresse 192.168.1.100 til routeren, men er videre den nekter å sende meg, selv om routeren selv har tilgang til nettet Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Tja, den kan jo rett og slett være gåen. Har du prøvd å pinge nettet? 129.240.4.44 er adressen til www.uio.no Lenke til kommentar
Stinmaker Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Test med en annen maskin hvis du har mulighet for det bare for å bekrefte at det er feil på ruteren eller noe feil på maskinen du prøver å koble til. Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Hmmm.... mulig. Får forsøke linksyssupporten, selv om den er slitsom:P Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Jada, nå fikk jeg det til Måtte laste ned firmwaren som fulgte med routeren igjen og legge inn den, da funka det som det skulle. Jeg som syntes jeg hadde så fin firmware før. Jaja, forsøke med denne, hvis den er like ustabil som sist får jeg skifte igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå