paali Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hei! Hvor mye vil kan jeg ta for min pc? Tenkte på ca. 12.000 ?! Har idag en pc; MSI Platinum 939 hovedkort Amd ath64 4000+( 2.4ghz), Gainward Geforce 7800gtx 256mb @470/1300, 2 Gb Twinmos Pc3200 , Samsung Spinpoint 250GB Sata2 8mb 7200 rpm, NorthQ 400w 120mm, Creative Audigy 2 value, Nec multisync LCD 1770nx. Yter ganske bra, men tenker og kjøpe meg en ny maskin i januar så trenger da ikke denne lenger... Hvor mye synes dere den er verdt? (Maskinen er forøvrig kjøpt okt.05, så fortsatt garanti ) Lenke til kommentar
Battone Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) ca 4k.. Selger du den som en komplett pc med kabinett så kanskje 5k.. ************* Så ikke skjerm, så kan legge på 1500,- Da kan man si ca 5500-6000,- Endret 8. desember 2006 av Battone Lenke til kommentar
Wazu Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ville sagt en 5-6000, kanskje 7000 hvis du finner den rette kjøperen. Lenke til kommentar
paali Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 ok! Såpass? Ikke 10 000 engang? Da lønner det vel seg mer for meg og bytte ut ; cpu + skjermkort + psu enn og kjøpe ny.. Med tanke på hvor mye jeg får ved og selge denne pc'en? Hva syns dere? TEnker og kjøpe meg ; amd x4600 / x4800 geforce 8800 gtx mist 700 w strømforskyning Noen som forresten vet om man får dual core amd til socket 939? Lenke til kommentar
BremnesX Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Kaster meg på resten av gjengen her. Er du heldig så kan du nok få ca 6000. Du har ikke dual core, ikke DDR2, ikke mye lagring, og ikke en spesielt sterk PSU. Og så vidt jeg vet er vel skjermen også en 17"... Og ta 12 000 for den som du i utgangspunktet tenkte, da tror jeg du begynner å nærme deg innenfor grensen for bedrageri.. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Du får 939X2 prosessorer, oppdaterte nett mi snart 2 år "nye" maskin med ny CPU, gikk for Opteron 175 (2x 1Mb cache, 2200MHz) tok noen ytelsestester i SiSoft Sandra, fikk litt over dobbel poengsum i forhold til min forrige prosessor (3200, 2000MHz). Opteron skal visst egne seg godt til klokking, får "stresse" min når eg setter sammen maskina igjen - har prøvekjørt vannkjølinga 3/4 døgn... Ei oppdatert 939 maskin med X2 prosessor og "god RAM" nærmer seg "styggfort" AM2 maskiner med DDR2 - forskjellen er ikke "milevis"...som enkelte (produsentene prøver og fortelle oss). Med det heftige prisfallet på 2 mnd. ved og selge hele PC'en ville eg beholdt maskina og oppgradert de "svake" komponetene og solgt bruktdelene. Lenke til kommentar
.:CyberMan:. Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Skall selv selge mitt gamle, å oppdatere CPU, RAM og HK nå.. Har et Asus A8N-SLi premium HK, som jeg selger til ca. 500,- for.. (Da du får et nytt demo brukt et, til 600+) En AMD Athlon 64 3700+ (2.2GHz, 939, 1M), også til ca. 500,-.. (Da en ny en koster rett under 1000,- lappen..) Og Kingston HyperX 2x1GB (2.3.2.6.1) RAM, som bare er ca. 5 uker gammel, å koster nå ny hos komplett til 2345,-.. (Kommer til å selge dem til noe under 2000,- pga at dem er soppas ny, og at kjøper er inntresert i å ha skikkelig ram..) Hva jeg skall fram til? hehe, At HK faller drastisk i pris, da det bare er ca. 8 måneder siden, jeg betalte ca. 1600,- både for CPUen og HKet. ;-) Så hvis du skall skifte ut hele pcen, å ikke får en noe sørlig bra pris på den, så heller bruk den som en pc nr2, eller en server, isteden for å selge den.. (Min litt over 2 år gamle AMD Athlon 3200+ (Sokket a), pc, gikk for 8 måneder til madamen, og SIMS 2 spilling, heller enn å selge den for noen få 1000,- lapper.. ) .:CyberMan:. Endret 8. desember 2006 av .:CyberMan:. Lenke til kommentar
paali Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 ok ! Takk for bra svar! Ser at jeg skrev feil hovedkort Fikk nytt byttet inn som har sli støtte.. Står at det støtter x2 prossessor også! Noen som vet hvor jeg får tak i dualcore amd prosessor til socket 939? Lenke til kommentar
sgc Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Maks 6000 for den pakken trådstarter. OT.: Jeg kan godt kjøpe prosessoren og minnebrikkene for 2000 kr hvis du er interessert cyberman. Mangler noen komponenter til to pc'er jeg driver og setter sammen. Lenke til kommentar
HAG Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 S939 er ikke så lett og finne nå, Prisguiden kan gjøre det litt enklere, klikk på ønska X2 prosessor og bla nedover til du finner en leverandør som har på lager - tar litt lenger tid enn før når en gikk til sin "favorittshop" og bestilte. Ut fra de korte listene på S939 prosessorer hos noen (Komplett, PS..) "hoppa eg til" 20. november og la inn ordre på en Opteron 175 når eg fant en "shop" som hadde inne Lenke til kommentar
sgc Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Bare sånn av ren nysgjerrighet... Hvorfor kjøpe 175 når 165 klokker like bra (dvs. identisk cpu)? Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå