Gå til innhold

Krafigere 120mm vifte

magnemoe

Anbefalte innlegg

Hei

Har en slik vifte for kjøling av hardisker

https://www.norek.no/k/ki.asp?sku=304279&view=detailed

Montert i fronten av kabinettet.

Syntes den gir for lite luft, hardisker blir varme.

det er ikke at den er dekket til har også testet den løst, den er rett og slett for langsom.

Den er oppgitt til Luftstrøm 44,1 kfm ser at de andre 120mm viftene ikke gir stort mer. vifta er oppgitt til 18 dBA og jeg hører den ikke over resten av systemet så kan godt gå opp her.

Vil helst kjøpe fra komplett/ norek siden jeg skal kjøpe annet fra dem nå.

Magne Moe

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det veldig trangt rundt diskene? Harddisker trenger ikke mye kjøling, en vifte av den typen du har bør være tilstrekkelig.

7453168[/snapback]

Jeg må si meg uenig i at diskene ikke trenger mye kjøling, for det spørs jo helt hvordan resten av systemet er. Om det er liten luftstrøm i kabinettet, så er det kanskje en god ide og beskytte sine data med en vifte. Det kan være en faktor for å ivareta diskenes levetid.

Men det vil nok helt klart hjelpe å gi dem litt spillerom, slik at varmen forsvinner lettere og kald luft komme enklere til.

Lenke til kommentar

takk for svar, det er tre disker tett intil hverande, det er kun tre kjølte disk plasser i kabinettet, et coolmaster centurion.

De kan bli opp til 50 grader, men vanlgigvis noe over 40 grader så det er ingen krise. Men det er tåpelig at diskene skal være varmere en cpu.

Det er godt plass i kabinettet ellers og jeg har også en 12cm vifte for å blåse ut luft. Hadde jeg kun hatt to disker hadde det neppe vært noen problem. Så jeg kunne fått meg noe som dette http://www.microplex.no/product.aspx?pid=WIN7500B&mcat=c46

og satt en disk der. Det ville løst problemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...