baronKanon Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Å lime det fast til det eksisterende systemet tror jeg ikke er noe særlig effektfullt. Ofte på sånne heatpipe-ribbeløsninger har pålimte deksler over en ribbe og da får du ikke gode varmeoverføringen til en vannblokk Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 Å lime det fast til det eksisterende systemet tror jeg ikke er noe særlig effektfullt. Ofte på sånne heatpipe-ribbeløsninger har pålimte deksler over en ribbe og da får du ikke gode varmeoverføringen til en vannblokk 7461387[/snapback] Sant det... Prøve å se om jeg finner en ny mosfet kjøler da.. problemet er at jeg må ha to. Håper det blir laget vannkjøling til mosfet for dette hk en gang. Forresten.. Har du god peiling på overklokking i bios? Sliter litt med valg av multiplier til nb, nb til sb osv... Har en x2 4200+. Kjører 220x11, 4x220 og resten på 5x som har med chipsett å gjøre. Har ram med 5-5-5-18 2T, 6400. Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) http://www.parstronic.dk/shop/product_info...cooler-asus-sli selger de også på vcore.dk Ikke sikkert de passer da. Endret 9. desember 2006 av magnulf Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 http://www.parstronic.dk/shop/product_info...cooler-asus-sli selger de også på vcore.dk Ikke sikkert de passer da. 7461820[/snapback] Takk for tipset Men ser ut som de kun passer på A8N hk. Jeg har M2N32, men kan jo hende det passer...? Sende en mail til de kanskje ig høre... Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) MIPS lager en del tilpassede blokker for MOSFETs: http://www.mips-computer.de/sg_WATERCOOLIN...OSFETCOOLER.htm Det samme har Aquacomputer (sjekk ut "shop" på www.aqua-computer.de) Endret 9. desember 2006 av baronKanon Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) MIPS lager en del tilpassede blokker for MOSFETs:http://www.mips-computer.de/sg_WATERCOOLIN...OSFETCOOLER.htm Det samme har Aquacomputer (sjekk ut "shop" på www.aqua-computer.de) 7463507[/snapback] Fant på MIPS Må kjøpe 2 stk da, i tillegg til CPU, GPU og SB og NB. Huff, blir litt mye rot tror jeg....? Endret 11. desember 2006 av Kula82 Lenke til kommentar
:Francis: Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 De har ferdige kit til hovedkort som inneholder alle blokkene. Det ser veldig bra ut med slike blokker men med mindre du er veldig sikker på at du skal ha hovedkortet ditt en stund er jeg ikke sikker på at jeg ville lagt så mye penger i det. Skulle jeg hatt slike blokker ville jeg kanskje vurdert en egen loop til kjøling av HK pga redusert flow til de andre blokkene. Franics Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Det går an å bruke manifolder for å spre strømmen til småblokkene slik at alle småblokkene blir parallelle uten at det går utover resten av systemet. Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Det går an å bruke manifolder for å spre strømmen til småblokkene slik at alle småblokkene blir parallelle uten at det går utover resten av systemet. 7475477[/snapback] Riktig.... har du noen eksempler på sånne? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 De har det hos www.vcore.dk. Det er litt vanskelig å linke dit, så det er like greit å lete under fittings der (tror jeg). Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) De har det hos www.vcore.dk. Det er litt vanskelig å linke dit, så det er like greit å lete under fittings der (tror jeg). 7476235[/snapback] Fant det.. Men jeg er ikke helt sikker på hvordan man skal sette det opp Har laget en liten oversikt her, ikke den beste eller letteste måten, men Paint fungerer greit hvis man ikke har noe annet Er jeg i nærheten av en lsøning her... Endret 11. desember 2006 av Kula82 Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Ser ut til at det blir mye kabel rot om dette utføres i praksis :!: Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Ser ut til at det blir mye kabel rot om dette utføres i praksis :!: 7479281[/snapback] Har sett flere bilder av full kjøling på alle komponenter, men er usikker på hvordan man setter det opp... Skal gå fint med litt godt hådlag! EDIT: noen som har peiling? Endret 11. desember 2006 av Kula82 Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Så nå greit ut det oppsettet du hadde tegnet. Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Så nå greit ut det oppsettet du hadde tegnet. 7481009[/snapback] Okey Du har erfaring? Tenkte mest på rekkefølgen, hva som krever mest kjøling burde komme først osv... Endret 11. desember 2006 av Kula82 Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Det så bra ud det du har skisset opp, men jeg ville hatt CPU før GPU i kretsløpet. Jeg ville også ha vurdert nytten av NB/SB i parallell. Dette har litt med hvor restriktive de er: så f.eks: CPU->GPU->NB->SB->Manifold/y-splitt->MOSFETSx2->Manifold/y-splitt->radiator->pumpe eller CPU->GPU->Manifold/y-splitt->NB/SB->MOSFETSx2->Manifold/y-splitt->radiator->pumpe Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Det så bra ud det du har skisset opp, men jeg ville hatt CPU før GPU i kretsløpet. Jeg ville også ha vurdert nytten av NB/SB i parallell. Dette har litt med hvor restriktive de er: så f.eks:CPU->GPU->NB->SB->Manifold/y-splitt->MOSFETSx2->Manifold/y-splitt->radiator->pumpe eller CPU->GPU->Manifold/y-splitt->NB/SB->MOSFETSx2->Manifold/y-splitt->radiator->pumpe 7482065[/snapback] okey, da var det ikke helt på tryne da Hva tror du om Corsair Nautilus 500? HW har også hatt en test... Spørsmålet er ikke om den duger til vanlig bruk, dvs cpu og gpu, men om den blir for liten for det systemet jeg har beskrevet... Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Nå gadd jeg ikke dvele lenger, har akkurat bestilt meg Corsair Nautilus 500(høres ut som en ubåt :!: -), også no god goop. Vannkjøling på CPU i første omgang, og resterende på nyåret. Av erfaring går det mye penger i jula på gaver, for å ikke snakke om romjulsfestinga Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Hadde jeg vert deg hadde jeg heller kjøpt bigwater, og spart 500 kr til julefestinga og nyttårsaften Lenke til kommentar
Kula82 Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Hadde jeg vert deg hadde jeg heller kjøpt bigwater, og spart 500 kr til julefestinga og nyttårsaften 7485057[/snapback] Mulig det, men Corsair har fått mye bra kritikk rundt om.. Har dessuten for lite tower tror jeg til å ha innebygd uansett Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå