mlrs84 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Kan man bruke samme vifter på de nyeste xeon prosessorene som man kan på core2duo? Samme størrelse på sokkelen altså? (Jeg mener ikke antall pinner 771 mot 775) Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Etter å ha sett på tegning av LGA771-sokkelen, vil jeg si at de ikke er kompatible i det hele tatt. Det eneste som ligner er selve sokkelen, men festemekanismene er helt forskjellige. Du må derfor kjøpe egen kjøler for Xeon (som man alltid har måttet gjøre)... Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Også er Xeon laget for servere og ikke for spill. det vill da medføre at den puttrer og går på en litt annen måte enn core2 Tror den mangler støtte for enkelte ting core2 har og omvendt Blir som amd 64 og amd operation Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Også er Xeon laget for servere og ikke for spill. det vill da medføre at den puttrer og går på en litt annen måte enn core2Tror den mangler støtte for enkelte ting core2 har og omvendt Blir som amd 64 og amd operation 7453198[/snapback] hahaha AMD operation ja... tenker du på AMD Opteron? Opteron er i hvertfall en god prosessor til å spille på, pluss den overklokkes lettere enn de andre prosessorene i AMD familien. Men tilbake til Intel. Jeg ville anbefalt deg å kjøpe Core 2 Duo på Socket 775, og ikke Xeon på socket 771. er ikke så stor forskjell, men begge er uansett gode til spill og multimedia. Eneste er vel at noen av Xeon prosessorene har 1333 mhz FSB, og at det er vanskelig å finne kjølere som passer til den socketen, og at det er vanskelig å finne gode hovedkort som egner seg til spill. De eneste hovedkortene, som egentlig er noe, er nok serverhovedkort, som støtter en haug med RAM, men lite eller ingen støtte for ting som PCI Express skjermkort osv. Konklusjonen er å gå for Core 2 Duo, og skal du ha en svingod PC, med Quad prosessor, ville jeg valgt å gå for et nForce 680i SLI hovedkort, for eksempel eVGA 680i SLI kortet. Christopher. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Så lenge viften passer på kjøleren, kan du stort sett bruke hvilken vifte som helst. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 christopher909: var litt tidlig på dagen ennda Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Er det noen som har tenkt på at kansje han ikke skal ha en spille pc? Kansje han skal ha en server pcen, og da er jo xeon prosessorene kjempebra til det. Men du kan jo også mekke til egene festemetoder på noen av kjølerene eller eventuelt bruke strips, det virker overaskenes bra! Lenke til kommentar
Intern Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Kan ikke si jeg syns at å bruke strips høres så bra ut...kjøleren skal jo klemmes rimelig mye ned på sokkelen. I værste fall kunne HKet bli bøyd/knukket. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 brukte strips på min socket A hk men en kjøler som jeg hadde mist festeramma til, funka bra det. Er mere redd for å bøye/knekke noe nå som jeg har igjennomgående skruer på kjøleren enn med strips. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå