Gå til innhold

Overklokke med Ai Booster - Idiotsikkert?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kan ikke si at jeg har prøvd noe som helst overklokkings program i hele min verdenshistroie (sett bort fra Skjermkort klokke program), men til meg ser det ut som programmet vil stoppe deg lenge før noe vondt vil skje deg eller din maskin.

Når det er sakt så er vel kanskje slike program litt joks. Da jeg begynte med overklokking (4-5 år siden nå) så var det ikke noe program som gjorde jobben for meg. Nå snakker jeg ikke for alle, men i mine øyne så er manuelle forandringer i BIOS mye bedre enn noe program utviklet for å holde oss borte fra BIOSen.

Det er nok smak og behag det er snakk om her. Hvis det er like idiot sikkert som det ser ut til vil nok maskinen din aldri nå sitt potensiale, men så krever det også litt av personen bak når den siste MHzen skal skvises ut.

Lenke til kommentar

Har nesten samme oppsett som deg, og du kan trygt klokke opp til 300 fsb, maks med det minnet du har (uten å overklokke det) Er 333 Fsb.. :thumbup:

Hvis det er litt ustabilt, så kan du øke Vcore til 1.4V.

Er ikke ekspert på dette, men jeg har overklokka min E6600 til 400 fsb ;) Men da ble det ustabilt, siden jeg klokka minnet for mye..

Vet ikke helt om det heter fsb eller noe annet, men jeg kaller det det ihvertefall...

Endret av eXtreme-501
Lenke til kommentar
Vet ikke helt om det heter fsb eller noe annet, men jeg kaller det det ihvertefall...

7463621[/snapback]

FSB står for Front Side Bus og er frekvensen hele maskinen kjører på. Klarer ikke minne kjøre på den FSBen CPUen klarer legger du Divideren til 1:2 og RAMen kjører halvparten av det CPUen gjør.

Hvis du ganger Multiplier og FSB så får du CPUen sin frekvens. Er pcen ustabil kan det være greit med med lavere FSB og høyere Multi, men dessverre er Multi som offtest låst på nye hovedkort.

Lenke til kommentar
Hva er divider??

Har Asus P5B, og det er ikke noe som heter divider på det, bare multiplier?

7463731[/snapback]

Divider er forskjellen mellom CPU og RAM. 1:1 betyr at CPU og RAM klokkes like mye, mens 1:2 betyr at RAM klokkes halvparten av det CPUen gjør. Heter kanskje ikke divider inne i BIOS, men ser du noe som minner om CPU/RAM Ration eller lignende så er det nok divideren.

Lenke til kommentar
Hva er divider??

Har Asus P5B, og det er ikke noe som heter divider på det, bare multiplier?

7463731[/snapback]

Divider er forskjellen mellom CPU og RAM. 1:1 betyr at CPU og RAM klokkes like mye, mens 1:2 betyr at RAM klokkes halvparten av det CPUen gjør. Heter kanskje ikke divider inne i BIOS, men ser du noe som minner om CPU/RAM Ration eller lignende så er det nok divideren.

7463948[/snapback]

Ok, skal sjekke etterpå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...