GLOCK05 Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Sikkert et utrolig dumt spørsmål ! Men hvordan velger jeg de forskjellige modi i NVIDIA kontrollpanel ? Jeg klarer ikke å finne frem til hvor jeg kan velge disse. Jeg har siste driverpakken. Er det event et tilleggsprogram jeg trenger, eller er det bare jeg som er for dårlig til å lete? Hvis jeg trykker på hjelp får jeg ingen oppslag for f. eks klonemodus. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Det du kan gjøre, hvis du har problemer med den nyere kontrollpanel stilen, er rett og slett å endre tilbake til den gamle stilen. Nå har nVidia vært så snille å gi meg norsk språk, men hvis du går inn på kontrollpanelet som vanlig...og velger Vis -> Bruk Klassiske NVIDIA Control Panel... så burde det forhåpentligvis hjelpe. Ellers kan du bruke nVidia ikonet nederst til høyre på oppgaveraden i Windows, like ved klokken. Denne er ganske hurtig, hvis du venner deg til å bruke den. Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Det du kan gjøre, hvis du har problemer med den nyere kontrollpanel stilen, er rett og slett å endre tilbake til den gamle stilen. Nå har nVidia vært så snille å gi meg norsk språk, men hvis du går inn på kontrollpanelet som vanlig...og velger Vis -> Bruk Klassiske NVIDIA Control Panel... så burde det forhåpentligvis hjelpe. Ellers kan du bruke nVidia ikonet nederst til høyre på oppgaveraden i Windows, like ved klokken. Denne er ganske hurtig, hvis du venner deg til å bruke den. 7456254[/snapback] Takk for at noen såg innlegget mitt selv om det sikkert er litt feilpostet. Problemet er at jeg ikke finner modusoppsettet selv om jeg endrer til klassisk. Jeg har et onboard skjermkort + et PCIEX montert, dvs mulighet for fire skjermer. Jeg hadde en del problemer med installasjon av driverne da intern og ekstern kort ønsker forskjellig driver selv om begge er NVIDIA. Det som er skjedd nå er at jeg har kun en skjerm tilkoplet ( på eksternkortet ), og på denne får jeg da ikke oppgavelinje ikoner osv. Lenke til kommentar
Boye Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Har lagt ved et bilde, i tilfelle det er noe du mangler. Hvis dette ikke hjelper, sjekk i "Display Properties" (engelsk) at du har alle skjermene du skal ha. I mitt bilde vises 2 skjermer. Hvis en av skjermene var deaktivert, blir de stiplet / uklare. Hvis ingenting av dette hjelper, finnes det kommandoer du kan skrive for hånd. Her kan mye gå galt (gal refreshrate, sort skjerm). Dette er ikke akkurat noe jeg ville anbefalt, så venter med å legge detaljer om det til du virkelig trenger det EDIT: Slo meg akkurat nå, det er meget mulig at ditt onboard skjermkort blir deaktivert når du bruker et eksternt/PCI-E skjermkort. Har lest om dette før, dvs. man får ikke benyttet onboard skjermkort. Endret 8. desember 2006 av Boye Lenke til kommentar
GLOCK05 Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Har lagt ved et bilde, i tilfelle det er noe du mangler. Hvis dette ikke hjelper, sjekk i "Display Properties" (engelsk) at du har alle skjermene du skal ha. I mitt bilde vises 2 skjermer. Hvis en av skjermene var deaktivert, blir de stiplet / uklare. Hvis ingenting av dette hjelper, finnes det kommandoer du kan skrive for hånd. Her kan mye gå galt (gal refreshrate, sort skjerm). Dette er ikke akkurat noe jeg ville anbefalt, så venter med å legge detaljer om det til du virkelig trenger det EDIT: Slo meg akkurat nå, det er meget mulig at ditt onboard skjermkort blir deaktivert når du bruker et eksternt/PCI-E skjermkort. Har lest om dette før, dvs. man får ikke benyttet onboard skjermkort. 7457522[/snapback] Begge kortene ( 6150 / 7300GT DDR3 ) er aktivert ( kan gjøres i Bios ) på MSI K8NGM2. GeForce driver = 93.71 Men jeg mangler tydeligvis endel av de arkfanene som er listet opp hos deg. Jeg mangler 1., 5., 6., 9., 11., 12. Jeg har to som ikke eksisterer hos deg: "Screen adjustments", "Display mode timing" Det største problemet er at jeg mangler oppgavelinjen m/start og snarveiene på skrivebordet. Endret 9. desember 2006 av GLOCK05 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå