snufft Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hei, prøvde å klokke maskina mi nå, men det funket heller dårlig. Kan først nevne hva jeg har. DFI Lanparty NF4 SLI-D hovedkort OCZ 1024MB Dual Channel Platinum Ed. R-2 AMD Athlon 64 3000+ 1.8GHz Asus 1900Crossfire Da jeg har mye av det samme som Unokai valgte jeg å følge guiden hans steg for steg. Hadde testet maskina først, og alt var stabilt. Kjørte alle testene på memtest, occt torture i 15 min og den vanlige testen til occt. Alt fungerte fint. Når jeg da rebootet og gikk inn i bios fulgte jeg Unokais guide akkurat som han hadde gjort. Satte minne divideren til 100, og satte samme timings som han. Satte HTT til 220 og HTT multi til 4. Alt så likt ut. Men når jeg skulle reboote funket ikke maskinen i hele tatt. Lysene på hovedkortet virket ikke helt stabile, 1 og 2 lyste hele tiden, mens 3 og 4 blinket av og til. Er det ram'en jeg har loket med? Er typen min f.eks tccd? Når jeg tenker etter så økte jeg ikke spenningen, kan det være årsaken? Skal ikke være tempraturen, satte viftene til maks, og under torture testen kom jeg aldri over 38 grader. Nå har jeg ikke vifte over ram'en, men så lite jeg klokket så kan de vel ikke ha blitt overopphetet så fort? Fikk heldigvis resat biosen, men nå er jeg litt redd for å begynne igjen. Har ikke lyst til å herpe maskina. Noen som har noen ideer om hva jeg gjorde feil? På forhånd takk:-) Mvh Fredrik Lenke til kommentar
isakm Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Mest sannsylig det at du ikke at du ikke satte opp spenningen. Skal du har mer ytelse/MHz, trenger du mer strøm, og for å få mer strøm trenger du mer spenning Men prøv den forsiktig fram, steg for steg til det fungerer, det å sette opp spenningen er det som gjør CPUen varm. -isaksn- Lenke til kommentar
Jolt Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Det er veldig å gjøre dette steg for steg. Hopper du 2-300MHz kan det skape et lite sjokk for pcen din å den vil rett og slett forvirre seg selv. Det er greit å kanskje hoppe 100MHz de første gangen, men gjøre stegene mindre når du kommer høyere opp. Dette er for å sikre at alle komponentene henger med. En PC kan ikke funke uten at CPU kan snakke med harddisken og går det for fort så vil ikke PCen skjønne hva den sier. Nesten som et normalt menneske Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå