Jernlov Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hei, jeg har noen eBay spørsmål. Kommer sikkert flere etterhvert. Hvordan fjerner jeg en ALERT? Har endret mail og nå står det jo ALERT overalt. Har åpnet meldingen og alt og den er forsatt der, får heller ikke slettet meldingen. Hvor kan jeg stille inn (om mulig) fast shipping place? Er lei av å endre fra USA til Norway hele tiden, så hvordan får jeg Norway som standard? Burde nesten gjøres automatiskt når man registrer seg i det og det landet syns nå jeg. Hvorfor legger folk ut ting med reserve price? Hvorfor ikke bare starte med reserve prisen? Takk på forhånd Endret 8. desember 2006 av Jernlov Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 -At du har 1 alert betyr at du har gjort noe som strider mot ebays rettningslinjer, om du ikke retter opp i dette kommer du til å bli utenstengt. - Stander adresse stilles i din profil på ebay, men du må være logget inn om det alltid skal vises den rette portokostnaden.. - Hvorfor folk legger ut med reserve price sier seg vell egentlig selv.. De vil ikke selge gjenstanden for mindre.. -morten Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 -At du har 1 alert betyr at du har gjort noe som strider mot ebays rettningslinjer, om du ikke retter opp i dette kommer du til å bli utenstengt. - Stander adresse stilles i din profil på ebay, men du må være logget inn om det alltid skal vises den rette portokostnaden.. - Hvorfor folk legger ut med reserve price sier seg vell egentlig selv.. De vil ikke selge gjenstanden for mindre.. -morten 7453077[/snapback] -Jeg har ikke gjort noe i mot retningslinjene, jeg har bare endret mail, og den advarer meg på at jeg har gjort det i tilfelle noen som ikke er meg har lurt seg inn på min bruker sikkert. Fant uansett: This alert cannot be moved or deleted until Dec-12-06. -Jeg har satt shipping adress, men det står uansett USA til vanlig på items. Mulig at det bare funker i IE for mener å huske at det var sånn når jeg sjekka det der. -Ja........... om de setter en reserve pris på 40$ eller om du startet med budpris på 40$ er same shit, det jeg mener. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Om du leser inne på "alerten" står det vel noe slikt som at den ikke kan slettes før en gitt dato, pleier vel å være ca 14 dager fra du får den. Bare pass på at det som står der er i orden. Lenke til kommentar
sKRud Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Når det gjelder den reserverte prisen er det litt teit, jeg må si meg enig i det.. Men det er nå en gang sånn at det er lettere å få inn bud på en gjenstand som starter på 1krone enn en gjenstand som starter på 1000kr.. Vet ikke hvorfor..men slik er det.. -morten Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 Om du leser inne på "alerten" står det vel noe slikt som at den ikke kan slettes før en gitt dato, pleier vel å være ca 14 dager fra du får den. Bare pass på at det som står der er i orden. 7482637[/snapback] Fant uansett:This alert cannot be moved or deleted until Dec-12-06. 7482476[/snapback] Når det gjelder den reserverte prisen er det litt teit, jeg må si meg enig i det.. Men det er nå en gang sånn at det er lettere å få inn bud på en gjenstand som starter på 1krone enn en gjenstand som starter på 1000kr.. Vet ikke hvorfor..men slik er det.. -morten 7482757[/snapback] Ja, selv er jeg sånn som ikke legger inn max bud med engang, men som legger ut så jeg leder, og om noen byr over meg igjen så revurderer jeg om jeg skal by mer, og ender da fort opp å by mer enn jeg hadde planer om så ligger vel noe der. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Ja, selv er jeg sånn som ikke legger inn max bud med engang, men som legger ut så jeg leder, og om noen byr over meg igjen så revurderer jeg om jeg skal by mer, og ender da fort opp å by mer enn jeg hadde planer om så ligger vel noe der. 7482850[/snapback] Gratulerer, du har oppdaget poenget med en auksjon. De aller fleste auksjoner foregår på denne måten. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 12. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2006 (endret) Åhh herregud, når du legger ut noe til bud så må du jo ta konsekvensene at folk kanskje ikke er så hypp på det du selger. Er så utrolig teit med reserve price, det kan få folk til å tenke sånn som jeg skrev over. Men er forsatt abnormt teit og plagsomt. Og vinneren er ... INGEN i svart jakke på tredde rad, fordi ingen av dere bydde det selgeren kunne tenkt seg. Bedre lykke nestegang. Hohoy Endret 12. desember 2006 av Jernlov Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er mange butikker som selger ting via ebay. Er ikke sikker de er så veldig hypp på å selge nye produkter til underpris, bare fordi ingen byr på produktet akkurat da. Dessuten er det ett godt poeng i det at, hvis folk først har begynt å by, så kan de ofte strekke seg litt lengre enn hvis de ser produktet og, ånei... Det var for dyrt det.. Hvis 14 stykker har bydd.. Så bare MÅ det være bra.. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Er mange butikker som selger ting via ebay. Er ikke sikker de er så veldig hypp på å selge nye produkter til underpris, bare fordi ingen byr på produktet akkurat da. Dessuten er det ett godt poeng i det at, hvis folk først har begynt å by, så kan de ofte strekke seg litt lengre enn hvis de ser produktet og, ånei... Det var for dyrt det.. Hvis 14 stykker har bydd.. Så bare MÅ det være bra.. 7498847[/snapback] Mange butikker ja, de har som regel buy me now pris, eller legger ut produktet til noen få dollar under buy me now pris, som også er smart ettersom man da trykker på buy me now fordi folk (ikke jeg i alle fall) gidder ikke å vente 5dager for å spare 2 dollar uansett. Jeg tenker aldri "14 bud det må være bra", er samme faen for meg hva andre syns. Det er jeg som gjelder. Men akkurat det med, "jeg har allerede bydd 50$, skader ikke med noen dollar til, noen dollar til" funker. Men still så syns jeg det er så teit. Lenke til kommentar
Lock-Aze Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Er enkel psykologi. F.eks hvis du bestemmer deg for at du maks skal by si 500$ for noe, rett før tiden går ut, så er det en annen som byr 510$ hva gjør du, jo.. Du byr 515$ Virker kanskje ikke så mye.. Folk liker generelt sett ikke å bli overbydd og vil ofte by litt mer enn de egentlig hadde bestemt seg for. Selv om det virker teit å legge noe ut for 1$ med en reservasjon på 100$ Så kan det lønne seg for selger. Grunnet du kan få flere interesert, da prisen virker lav. Det dreier seg jo om å få flest mulig personer til å by på det du selger.. Gjør det ikke ? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jo jeg er selvfølgelig klar over det, mens syns forsatt det er teit. Noe av det med auksjon er jo at hva som helst kan skje, og har man lagt ut noe så må man ta konsekvensene, derfor burde man legge den ut til en minnumums pris litt under hva du kunne tenke deg og håpe på det beste, ikke drive med noe pinglete reserve price. Har sett en legge ut en demo kasset 5 ganger med reserve price. Selv har jeg bydd 80dollar for den og det var ikke nok engang. For hver gang han legger den ut får han mindre byere siden jeg og de andre som var med på en av de tidligere rundene vet at den tullingen er en feig gjerrig sau så han kommer aldri til å få noe for den, for vi som var mest interessert og fant den med engang var ikke nok for han, så er det bare 2. og 3. gangs interesserte som bare kunne tenkt seg den i stedenfor oss som hadde kjempelyst på den. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Ingen som tvinger deg til å by heller. Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 tenker aldri "14 bud det må være bra", er samme faen for meg hva andre syns. Det er jeg som gjelder.7498875[/snapback] Mulig du er spesiell, for markedsundersøkelser basert på psykologi viser at slike ting har betydning for beslutningsresultatet til folk flest. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 14. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2006 Jeg er ute etter det JEG vil ha, ikke hva som er populært (mange vil ha). Lenke til kommentar
Q-tip Skrevet 14. desember 2006 Del Skrevet 14. desember 2006 Slenger inn et spørsmål her, istedetfor å starte en ny tråd. Jeg vil kjøpe noe fra en nettbutikk i USA som sender med Global Priority. Varen sendes i morgen, og må fortolles når den kommer til Norge (koster 500 kr). Jeg har planlagt å gi denne bort til jul. Er det noe jeg kan glemme, eller tror dere den vil komme fram i tide? Hvordan fungerer forresten forenklet tollbehandling gjennom Posten? Kommer varen til postkontoret slik at jeg kan betale og hente den der samtidig, eller blir den holdt igjen på et eller annet sentrallager til jeg har betalt en giro? Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 Global Priority skal ta 4-6 dager fra USA, tollen kan forsinke den 2-3 dager så trur nok du vil få den. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 En annen ting med reserve price. Si at budet starter på 1USD, reserve er 100USD. Gitt at det står et bud inne på 30 USD og du byr opptil 60USD så vil 60USD bli tellende bud (siden reserve ikke er nådd) i stedet for at det hadde blitt 31USD. Hvis budrunden ender på 60 USD så kan selger bestemme seg om han vil selge for 60USD, legge ut auksjonen på nytt eller selge utenom ebay. Er veldig mange som bare kaster ting på ebay for å se hvor mye det er verdt, samt se om de får mer for en ting der enn via andre salgskanaler. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 15. desember 2006 Del Skrevet 15. desember 2006 Spør her også. Hvis man kjøper brukte ting må den forsatt gjennom TOLL og greier? Har aldri bestilt noe fra utlandet før. Er en snelle som eg vil kjøpe. Den er brukt og blir solgt for ca 80$ (493kr) kor mye sånn ca må eg betale ekstra om den går gjennom tollen? Snellen har en verdi på ca 2300kr i norge. Lenke til kommentar
Jernlov Skrevet 15. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2006 En annen ting med reserve price. Si at budet starter på 1USD, reserve er 100USD. Gitt at det står et bud inne på 30 USD og du byr opptil 60USD så vil 60USD bli tellende bud (siden reserve ikke er nådd) i stedet for at det hadde blitt 31USD. Hvis budrunden ender på 60 USD så kan selger bestemme seg om han vil selge for 60USD, legge ut auksjonen på nytt eller selge utenom ebay. Er veldig mange som bare kaster ting på ebay for å se hvor mye det er verdt, samt se om de får mer for en ting der enn via andre salgskanaler. 7505327[/snapback] Nei det vil ikke bli det, byr man over reservepris så blir ledende bud reserve price'n. Byr du under reserve price så blir det bare lagt på 1dollar. Har opplevd dette begge veier. Snowdog: Brukte ting må igjennom toll ja, regn ut 25% av prisen MED frakt. Det skal de ha i toll. Forsatt mye billigere enn prisen i Norge hvis den var 2300kr. Er noen som markerer pakken de sender som gave eller endrer verdien på pakka så du slipper men det er ikke alle som gjør. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg