Gå til innhold

hvor mange mp3's har DU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Mp3 & Ogg(det suqx0rer fant jeg ut: 4267

MVID SVCD: 312 + 06 cd'er

MVID VCD: 150 + 11 cd'er

MVID AVI: 17

Mange som tar ALT de ser av mp3 på LAN o.l., bare tull etter min mening, tar KUN det jeg liker :smile: Kjenner flere her som sitter på titusenvis av mp3'er..

Lenke til kommentar
Quote:

neonX skrev (2002-11-19 18:37):

hm.. 1978 tror jeg... Men hører ikke på alle nei... LP er et gufs fra fortiden .... dårlig lyd er iaffal det.. har mange LP'er men skal kaste ball med de neste sommer... Ellers mener jeg en MP3 bør ha minimum 160Kbps.. helst 224Kbps.. :smile:

Nei du får ikke lovt av meg å kaste ball med lp'ene dine, Send dem til meg. Eg syns LP platene har en bra lyd om du bruker en bra stift og grammafon. Er ikke lp'ene dine som er årsaken for dårlig lyd? :grin:
Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-01 15:26, skrev Kjetil Lura:

Åjo jimmy du hører forskjell på mp3 320kb/s kontra cd som er over 1400kb/s

I en blindtest med 300 "audio-eksperter" og meget kostbart utstyr, klarte de å plukke ut over 90% av MP3-filene på 128 Kbit/s. MP3-filer på 256 Kbit/s var det derimot umulig å skille fra original CD. (Testen er her, dessverre bare på tysk.)

Det er selvsagt mer enn bitrate som avgjør kvaliteten på en MP3-fil. Hvilket program som brukes til å lage dem, og med hvilke innstillinger, har mye å si. Gjøres det riktig skal altså 256 Kbit/s være umulig å skille fra CD.

LeD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...