Republic3D Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Vet ikke om denne har vært postet før, og jeg vet ikke om dette er rette plassen. Men denne metoden for multiplikasjon har jeg aldri sett før: http://www.othersystem.net/korben/Les-mult...est-simple.html Lenke til kommentar
flippant Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hadde det ikke vært fordi: 1. Det tar lang tid 2. Det umulig kan hanskes spesielt godt med store tall 3. Kommer veldig an på hvor flink du er til å tegne rette linjer 4. Kan gjøres mye enklere for hånd på en annen måte ... hadde det vært kjempefint og revolusjonerende og sånn ..321x123 = --------------- ..963 .642 321 --------------- 39483 Vinner likevel. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Du har helt rett flippant, men det er alikevel en spesiell metode. Kanskje mer nyttlig for folk med vanskeligheter for å forstå matte? Lenke til kommentar
MrQuote-on-Quote Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hehe, denne metoden var morsom. Sikkert mest nyttig for tosifrede tall, det blir vanskelig og tar tid når man kommer opp i tresifrede. Prøvde meg på 721 * 942, det var litt kjedelig Lenke til kommentar
DrKarlsen Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Morsomt. Greit hvis du multipliserer sammen store tall hvis siffer er små. Lenke til kommentar
Ayrton Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Dette er den metoden jeg lærte, når jeg gikk på barne og ungdomskolen på 70 tallet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå