Gå til innhold

Fikk brukt hovedkort som nytt fra en webshop


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Fikk ett Hovedkort i posten idag.

Da jeg åpnet pakken hjemme idag, så jeg tydelig att denne var brukt.

Den manglet 2 sata kabler, 2 ide kabler, i\o braketten som skal til kabinettet bak,

uv-lysende strømpe og en slags bærestropp for kabinettet.

Tidligere eier har visst hatt lyst å beholde dette for seg selv og unlatt å sende alt inn.

 

Så også tydelige skrumerker på kortet + att jeg fant en notislapp inni eska.

Er surt å ha betalt full pris for en vare som er brukt og til og med mangler tilbehør.

 

Skal nå sende den tilbake, Men gjelder Angreretten her eller er dette Reklamasjon grunnet mangler?

 

Ps: det stod ikke att dette var en Demo vare da jeg bestilte.

 

Takker for svar.

Endret av gwizz3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal nå sende den tilbake, Men gjelder Angreretten her eller er dette Reklamasjon grunnet mangler?

Ps: det stod ikke att dette var en Demo vare da jeg bestilte.

7451780[/snapback]

Antakeligvis burde det holde med en telefon til webshoppen for å løse det.

De bør være svært ydmyke etter å ha gjort en sånn feil...

Lenke til kommentar

Dersom det du sier stemmer, så har butikken tabbet seg ut. Du har krav på å få et nytt kort uten ytterligere kostnader. Du kan ikke kreve noe mer, men det hadde vært på sin plass med en unnskyldning og liten kompensjasjon fra butikken.

 

De fleste butikker har gode rutiner for hånderting av demoprodukter, men det er menneskelig å feile. Velger å tro at de ikke gjorde det bevisst.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar

Hvordan benytter jeg angrefristen?

Fikk ikke med noe angrefrist-skjema i pakken, bare faktura.

 

Dårlig att dem ikke har sjekket innholder etter att forrige eier sendte den inn,

jeg vil ihvertfall ikke ha skylda for å ha tatt ut noe. :(

Lenke til kommentar
Hvordan benytter jeg angrefristen?

Fikk ikke med noe angrefrist-skjema i pakken, bare faktura.

 

Dårlig att dem ikke har sjekket innholder etter att forrige eier sendte den inn,

jeg vil ihvertfall ikke ha skylda for å ha tatt ut noe.  :(

7451986[/snapback]

 

De er pålagt å opplyse deg om angreretten ved netthandel eller postordrehandel. De må enten sende med et skjema med pakningen, eller på email. Last ned et angrefristskjema fra nettet, det er en temmelig standardisert greie. Om du ikke har en telefon, lån en telefon og ring dem innen kontortid i morgen. Vær hyggelig og grei og forklar problemet, så vil de nok hjelpe deg så fort de kan.

Lenke til kommentar
Hvordan benytter jeg angrefristen?

Fikk ikke med noe angrefrist-skjema i pakken, bare faktura.

 

Dårlig att dem ikke har sjekket innholder etter att forrige eier sendte den inn,

jeg vil ihvertfall ikke ha skylda for å ha tatt ut noe.  :(

7451986[/snapback]

Dersom det manglet noe samt at kortet var brukt, så skal du ikke benytte deg av angreretten. Du skal reklamere på produktet. Det er derfor viktig at du tar kontakt med butikken så fort som overhodet mulig etter at du mottok produktet. Dersom de ikke kan skaffe til veie et tilsvarende kort og sende det kostnadsfritt, så har du krav på å få refundert kjøpsummen samt fraktkostnadene.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Hvordan benytter jeg angrefristen?

Fikk ikke med noe angrefrist-skjema i pakken, bare faktura.

 

Dårlig att dem ikke har sjekket innholder etter att forrige eier sendte den inn,

jeg vil ihvertfall ikke ha skylda for å ha tatt ut noe.  :(

7451986[/snapback]

Dersom det manglet noe samt at kortet var brukt, så skal du ikke benytte deg av angreretten. Du skal reklamere på produktet. Det er derfor viktig at du tar kontakt med butikken så fort som overhodet mulig etter at du mottok produktet. Dersom de ikke kan skaffe til veie et tilsvarende kort og sende det kostnadsfritt, så har du krav på å få refundert kjøpsummen samt fraktkostnadene.

7452011[/snapback]

 

Du har nok rett i det, men en reklamasjon tar etter min erfaring mye lengre tid enn å bruke angreretten.

Lenke til kommentar
Du har nok rett i det, men en reklamasjon tar etter min erfaring mye lengre tid enn å bruke angreretten.

7452063[/snapback]

Ville nok ikke brukt angreretten derfor at den sier ikke at du kan kreve tilbake alle kostnader du har hatt. Reklamasjon blir nok det mest korrekte, men det kan noen ganger ta litt tid som du sier. Ville nok bare ha ringt de og forklart saken. Er de seriøse så løser de det raskt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...