Kakofoni Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Veldig velinformerte folk har fått med seg at jeg vurderer musikklinje, men jeg vil gjerne eksperimentere litt, her. Psykologi er for meg veldig interessant. Jeg synes hjernens funksjoner, menneskelig adferd og slike ting er meget spennende. Derfor begynner jeg å lure på om en slags psykologilinje er noe for meg. Ser ingenting i veien for det enda. Men jeg har hørt at du skal være meget sterk i sinnet selv for å gjennomføre slike studier. Sagt av datteren til en psykolog, og søsteren min har sagt at folk hun kjenner har blitt mer eller mindre "crazy" av det. Derfor synes jeg det er litt skummelt å ødelegge psyken min på noe sånt, til tross for at det skal være riktig så interresant. Jeg går ut ifra at her er noen med erfaringer og/eller kunnskaper innenfor dette, og har veldig lyst å få svar her. Psykolog hadde ikke vært så dumt å være. Eller? Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Men jeg har hørt at du skal være meget sterk i sinnet selv for å gjennomføre slike studier. Sagt av datteren til en psykolog, og søsteren min har sagt at folk hun kjenner har blitt mer eller mindre "crazy" av det. Derfor synes jeg det er litt skummelt å ødelegge psyken min på noe sånt, til tross for at det skal være riktig så interresant. Dette er kanskje noe av det teiteste jeg har hørt. Jeg har ikke hørt om noen som har blitt psykisk syke av å studere psykologi. Det kan være at de som har psykiske problemer fra før av velger psykologi for å "fikse sine egne problemer", og at det er disse hun mener. Nok om det, psykologi er meget interessant og bredt tema. Fra det helt fysiologiske i hjernen (biologi) til mellommenneskelig atferd (samfunnsvitenskap). Det er mange muligheter. Du kan enten gå årsstudium + profesjonsstudiet (da blir man psykolog), eller man kan gå bachelor+master (da blir man psykologisk samfunnsviter, ikke kliniker). Lenke til kommentar
mkon Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) De fleste som har vært psykologer i en tid begynner å bli litt skralle av å høre på folks problemer. Man kan ikke bare stenge ting ute selv om man er psykolog heller Men er du interissert så sats på det, man kjenner seg vel selv såpass Endret 8. desember 2006 av darkz Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå