Aykon Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hadde noen problemer med 2 harddisker for noen dager siden. Klarte og fikse en av harddiskene, men den andre, en ekstern Maxtor one Touch2. Der forsvant partisjonen, og eg opprettet ny. Og nå vil ikke maskinen min lese av harddisken. Kommer opp at den må formateres. Men det er jo masse ting der inne som eg skulle hatt tak i. Noen som kan hjelpe ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Sjekk denne tråden, kan være noe av det samme. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=677404 Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Takk, kjører TestDisk nå. Håper det funker. :-\ Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Har du kjørt MBRlister og funnet noe problem? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Har du kjørt MBRlister og funnet noe problem? 7453936[/snapback] emm.... ehhh.... tror det. Den der testen tok jÆ*** lang tid. MBRlister.txt Endret 8. desember 2006 av Aykon Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ser 2 stk 250 GB disker, disk 0 og 1, partisjonene er OK. Dessuten er en ekstern 200 GB disk på disk 7, der er noe galt. Den har ingen bootsektor. Mulig det vil hjelpe å kjøre FIXBOOT på den (Recovery Console). Tror ikke TestDisk kan hjelpe her. Legg heller ut et bilde av Diskbehandling, så vi kan vurdere det. Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Er det dette du er ute etter da ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ja, den mangler filsystem. Og MBRlister finner at den er merket som FAT16, men det kan ikke stemme. FAT16 kan ikke være større enn 4 GB. Forresten, du sier "Der forsvant partisjonen, og eg opprettet ny." Er det denne disken du mener? Det er jo naturlig at man må formatere hvis man oppretter en partisjon. Men hvis du har laget en FAT16 så lurer jeg på hvordan det har gått til. Vet du om det var FAT32 på denne disken før? Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Der forsvant partisjonen, og eg opprettet ny. Hva mener du med det ? Det mangler en viktig signature på disken din ...55 AA.... Laste ned et prog, (editor) og ta kopi av MBR, før du prøver deg fram. System ID er 06, men allikevel, hvilken file system hadde du på disken din ? Hvis du hadde NTFS så skal du bruke verdiene fra #lister# og se om du finne kopien, var det Fat , finnes ikke. "hårek har skrevet allerede" Endret 8. desember 2006 av wiberos Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Når eg gjekk inn på Disk manager så står det jo c: d: osv. Men på den eksterne harddisken stod det ingenting. Så da trykket eg på høgreknappen på den eksterne, og trykket på Change Drive Letther and paths. Da kom den opp som (M:) Det er det eneste eg har gjort. Laget ikke ny parstisjon. (Tenkte litt feil) Har ikke gjort noe annet enn det med den. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Da tror jeg du skal forsøke et recovery program. Last ned EasyRecovery, du kan prøve det gratis for å sjekke om det er noen filer å hente ut. http://www.ontrack.com/easyrecoverydatarecovery/ Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Når eg gjekk inn på Disk manager så står det jo c: d: osv.Men på den eksterne harddisken stod det ingenting. Så da trykket eg på høgreknappen på den eksterne, og trykket på Change Drive Letther and paths. Da kom den opp som (M:) Det er det eneste eg har gjort. Laget ikke ny parstisjon. (Tenkte litt feil) Har ikke gjort noe annet enn det med den. 7456380[/snapback] Det betyr at feil hadde allerede funnet sted. Derfor du søkte løsningen i å skifte drive letter. Boot sector signature er et must. Uten , går det ikke. Derfor er viktig at du finner en editor slik at du kan kopiere den MBR inkl. partitions tabellen. Deretter kan du skrive denne verdien ..55 AA..direkte på disken din. MEN UANSETT ikke før du har undersøkt andre verdier agså, slik at du kan være sikker på det du gjør. MBR er ikke mer enn 512k, så du behover ikke å bekjymre deg om det. Hadde du Fat eller NTFS? Lenke til kommentar
Aykon Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Er NTFS eg har på dei andre harddiskene. Er vell det som var på denne også. Men begynner å bli litt avansert for meg. Så tror eg bare gir f i aen og formaterer driten. Har startet et program som heter pohoto_rec som henter bildene.(som fulgte med test disk) snufs... harddisken min Endret 8. desember 2006 av Aykon Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå