-Redhead- Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) KULDE Bildene Det er vinter, det er mørketid og hva hører med da? Jo, kulde Bildene skal være tatt i løpet av tidsrommet fredag 8. des – søndag 10. des kl 23:59, men trenger ikke å leveres inn før påfølgende mandag kl 20.00. Bildene blir deretter lagt ut i egen tråd med poll for avstemming, som varer fram til førstkommende torsdag kl 21.00. Fotografen bak de tre bildene som får flest stemmer, blir offentliggjort og gitt poeng fra 1 til 4. (1. plass = 4 poeng, 2. plass = 2 poeng, 3. plass = 1 poeng). Poengene teller i sammendraget, hvor det vil bli kåret en kvartalsvinner etter runde 13. Det er verdt å merke seg at vinnerbildet fra hver runde uten videre kan bli brukt som illustrasjon for annonseringen av neste rundes konkurranse på akam.no. Reglene for konkurransen: 1. DU må være fotografen bak bildet. 2. Bildet må være tatt mellom fredag og søndag. 3. Du står fritt til å tolke temaet. 4. ”Stemmefisking” er ikke tillatt. 5. Filstørrelse: MAKS 350KB. 6. Bildestørrelse: Lengste side skal max være 1280 piksler. 7. Bilder som tidligere er postet, eller som blir postet i bildekritikken eller andre steder mens konkurransen pågår, vil bli diskvalifisert. 8. Du kan KUN benytte ett bilde i konkurransen. 9. Arrangør/Vinner av forrige runde, har ikke anledning til å delta. 10. Vinneren av konkurransen arrangerer neste ukes konkurranse, og har dessuten ansvaret for å underrette redaktøren på akam.no (faaeri) når nytt tema er lagt ut, samt når bildene er lagt ut til avstemning. (Dersom flere skulle stå med like mange stemmer, vil arrangør av inneværende runde avgjøre hvem som skal arrangere neste runde.) Bildene sendes til meg som PM NB: Husk å oppgi bildets tittel, dato og klokkeslett bildet er tatt (exif helst). Alle vil få en bekreftelse pr PM. OBS! Dersom du ikke har mottatt noen bekreftelse når konkurransen nærmer seg slutten, må du ta kontakt umiddelbart så vi kan få ordnet opp tidsnok! Tidligere konkurranser: 11.Runde:Arkitektur - Bildene 10.Runde: Vær - Bildene 9. Runde: Ønskedrømmen - Bildene 8. Runde: Lyd - Bildene 7. Runde: Fristelse - Bildene 6. Runde: Stilleben - Bildene 5. Runde: Kommunikasjon - Bildene 4. Runde: Høst - Bildene 3. Runde: Kropp - Bildene 2. Runde: Stillhet - Bildene 1. Runde: Forfall - Bildene Lykke til! 7346396[/snapback] 7396121[/snapback] Endret 11. desember 2006 av -Redhead- Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Det er vinter, det er mørketid og hva hører med da? Jo, kulde Kulde hører normalt med til vinter'n ja, bortsett fra at den har vært veldig fraværende så langt... Uansett, dette var et tema jeg hadde sansen for. Blir spennende å se bidragene denne gangen. Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Fant ut at snø var ganske dumt, er hvertfall ikke kommet noe snø her ennå. men kaldt er det jo Lenke til kommentar
Upsaker Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Kaldt er det heller ikke. 10 grader er jo nesten sommer Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 hehe, så traff ikke temaet helt perfekt overalt da. Men om det blir noe neste gang, så får jeg komme på noe bedre Lenke til kommentar
Sinderella Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bildene skal være tatt i løpet av tidsrommet fredag 1. des – søndag 3. des. Mener du da enkli fredag 8.des - søndag 10 desember?... Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Bildene skal være tatt i løpet av tidsrommet fredag 1. des – søndag 3. des. Mener du da enkli fredag 8.des - søndag 10 desember?... 7460157[/snapback] Ser ut til at datoene er glemt og oppdateres her ja... Det riktige skal nok være som du sier mellom 8. og 10. desember. Velkommen til å være med skal du være Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 ups.. hehe. har nok vært litt rask der ja.. *fikse* Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Når jeg kommer hjem senere idag skal jeg prøve meg. Lenke til kommentar
magneska Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hm, burde ikke forsiden til akam.no vært oppdatert nå! Det er vel arrangøren sitt ansvar å sørge for dette? Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Hmm.. Det visste jeg ikke en gang om. Er aldri på akam.no :S Hvordan fikser jeg det da? Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Står i reglane... Redaktør er Erik Faarlund, som har brukarnamn faaeri. Send PM. Eller mail. Endret 11. desember 2006 av incanus Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Vel, da må jeg bare unskylde for at jeg ikke har lest nøye nok og oversett det. En skikkelig tabbe fra min side. Har nå sendt PM til faaeri selv om det nok er ganske seint. Men på den andre side så har jeg fått inn 6 bidrag til konkurransen, noe som ikke er så ille =) Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Når jeg kommer hjem senere idag skal jeg prøve meg. 7467122[/snapback] Men det gikk i glemmeboka, og jeg fikk ikke tatt noe bilde. Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Da var bildene lagt ut, og poll blir bestilt. Lenke til kommentar
Tunky Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Hva hadde ballongen med Kulde å gjøre? Lenke til kommentar
Monsteret Skrevet 12. desember 2006 Del Skrevet 12. desember 2006 Lenge siden jeg har kommentert her nå, og det ser ut til at det er lenge siden noen faktisk har gjort det, så kanskje jeg skal ta en kort gjennomgang av bildene slik jeg vurderer dem: "Blåfrossen" - Egentlig ikke så mye å utsette på dette, men en liten ting: hvis damen er blåfrossen hadde hun vel ikke smilt? Eller smiler hun med hensikt fordi hun har fått et pledd omkring seg? Kan kanskje oppfattes forskjellig dette, men personlig ville jeg ikke hatt noe smil her. Bortsett fra denne lille detaljen synes jeg bildet er bra gjennomført og en god idé. "Frostløv" - Bildet ser veldig bra ut i thumbnailen, men blir litt skuffet i full størrelse. Egentlig et fantastisk motiv - et delvis frosset blad hvor fortsatt noen høstfarger sitter igjen. Godt sett, men bildet lider av at det er litt uskarpt. Ville kanskje også gjort et forsøk på å fotografere det litt fra en annen vinkel, ikke rett ovenfra og ned, som det er blitt gjort her. Likevel er jo dette et bilde som passer perfekt til temaet denne runden. "En kald desember morgen" - Har i grunn ikke så mye å si om dette bildet annet enn at det ikke virker som en så veldig kald desember morgen i grunn. Litt frostrøyk i det fjerne, men ellers er det ikke så mye som minner om en kald vinter. Men her må kanskje været ta sin skyld, bildet måtte jo tas denne helgen... "Endelig kaldt" - En genial idé som er gjennomført ganske bra. Bildet kunne nok vært skarpet opp en del og kanskje beskjært litt annerledes. Men alt i alt er dette et bilde som absolutt er godkjent. Rundens artigste bidrag! "Gjenglemt" - Ønsker ikke å ta fra noen motet her, men jeg har nok ikke forstått dette bildet helt tror jeg. Ser ikke helt hva dette har med kulde å gjøre? Ballongen er i tillegg litt malplassert i mine øyne, og at den er såpass midtstilt fungerer ikke her. Refleksjonene av blitzen i ballongen er en annen ting som trekker litt ned. Håper imidlertid ikke fotografen av dette bildet mister motet. Dette er ikke ment som negativ kritikk, men konstruktiv kritikk. "Næmen, svarte faen så kaldt det plutselig ble" - Også en morsom idé, men heller ikke denne er 100 % gjennomført. Ser jo at fyren fryser - istappene på hendene og snøfnugget i ansiktet understreker hva fotografen tenker - men miljøet rundt ser dessverre ikke så kaldt ut. Kanskje kunne det vært en idé å lage en svak blåtone på bakgrunnen for å få det til å virke kaldere? Ellers synes jeg teksten som er lagt på bildet var unødvendig, i alle fall så lenge du får en bildetekst som forklarer. Personlig syntes jeg ikke fonten passet så veldig bra heller, men det er sikkert smak og behag. "Ser ut til å bli dårlig med julegaver i år.." - Jeg må innrømme at jeg har tatt meg et par øl, så kanskje det er derfor... Men hva er dette? Er det ei nisselue? Jaja, uansett hva det er, så fenger likevel farger og former her... Hehe, tror jeg må vente med å kommentere dette bildet nærmere til jeg har fått sovet ut alkoholen... Selv om jeg har noe kritikk til alle bildene, må jeg likevel innrømme at jeg alt i alt er imponert over hva mange av dere klarer å få til på så kort tid. Har ikke bestemt meg for hvilket bilde jeg vil stemme på enda, men det behøver jeg for så vidt ikke fortelle heller... Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Det er ikke sikkert at jeg er hjemme kl 21.00 i morra. Derfor blir resultatene lagt ut litt seinere. Eller er det noen andre som vil ta seg av deT? Lenke til kommentar
Superparanoid Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Det er ikke sikkert at jeg er hjemme kl 21.00 i morra. Derfor blir resultatene lagt ut litt seinere. Eller er det noen andre som vil ta seg av deT? 7492201[/snapback] Kan sende deg en PM med hvordan resultatene er kl 21, så legger du de bare ut når du er tilbake? Lenke til kommentar
-Redhead- Skrevet 13. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2006 Er det noen som veit hva resultatene var kl 21.00 i kveld? Jeg var desverre borte da. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå