Polarbastard Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Hei :smile: Så at CPU kjøleren var full av støv,så jeg fant ut jeg burde rense den. Da jeg demonterte kjøleren,fikk jeg se at den silicon baserte goopen var tørr/svidd!! Måtte selfølgelig fjerne den. Men da kom problemet!! Jeg hadde ikke mere goop :sad: Hadde ikke lyst å parkere Pc`en i vente på goop,,så jeg fikk en ide ! Jeg hadde liggende en slik kopperpasta fra Biltema,,en slik man bruker på eksosbolter o.l.... Smurte en dråpe "Ultra Copper" på CPU`en..på med ribba..og klar til testing! *Nervøs* Den gledelige overaskelsen var at alt fungerte fint (foreløbig!) Kjører T-Bird 1000@1200 160MHz..og temp er 49C på tomgang...56C etter 3 runder med 3DMark 2000 Ikke gå gærnt ettersom jeg bruker en hønngammal Alpha H2O kjøler fra 1999 (kjøpte til min Celeron 366 S370) Noen advarsler fra ekspertene her? Kan den kopperbaserte pastaen "spise" opp min CPU? Lenke til kommentar
IceXCool Skrevet 18. november 2002 Del Skrevet 18. november 2002 Det er mere fett og grovere kobberspon i sånn kobber pasta, goop er finkornet gjerne med sølv i og sillikon istedenfor fett, men nå er ikke alt av kobberpasta fett i da...noen produsenter/merker har jo silikon :smile: Lenke til kommentar
Polarbastard Skrevet 18. november 2002 Forfatter Del Skrevet 18. november 2002 Hei :smile: Helt enig med deg,,da dette kun var en nødløsning/ekspreriment. Må si jeg faktisk er litt forbaust da et slikt "middel" faktisk virker! Kostet jo bare 19,90 for en tube på 100g..holder til mange CPU`er..noen some trenger en "dæsj"? ..hehe :wink: Nei,,det er vel best å holde seg til orginalvarer. Dette kan jo være skadelig for min stakars CPU! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå