Husam Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Jeg har nå nettopp dratt knappen "insert" opp av hullet sitt på keyboardet og tapet over med en fin tape, etter for hundrede gang å komme borti den før jeg skriver noe i Word (og selvfølgelig da skrevet over de etterfølgende tegnene. Har jeg gjort noe dumt? Brukes insert til noe annet enn å plage vettet av uskyldige mennesker? Lenke til kommentar
-morten Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Den brukes ytterst sjelden i dag ja. Flere tastaturer har jo fjernet den, og har en diger delete-knapp i stedet. Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Kan brukes som en kopierings- og innsettingsknapp. Ctrl + Insert = Copy Shift + Insert = Paste Jeg antar at det originalt var en paste-knapp (på grunnlag av navnet dens). Men ser du ikke på skjermen mens du skriver? Siden du angivelig har skrevet over så vannvittig mange tegn etter å ha kommet borti insert. Edit: Etter å ha sjekket Wikipedia, ser jeg at dens originale funksjon var å bytte mellom vanlig skrivemodus og overskrivingsmodus. Overskrivingsmodus var vel hyppig brukt i terminaltiden. Endret 8. desember 2006 av endrebjorsvik Lenke til kommentar
Pantera Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hvis du aldri bruker tasten, er det jo like greit å fjerne den..... Selv bruker jeg den tasten til én ting.....i VMware Virtual Center....der brukes ctrl-alt-insert istdenfor ctrl-alt-del for å låse/låse opp desktops ved fjernstyring. Pantera Lenke til kommentar
loathsome Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Bruker insert en del når jeg jobber med Excel. Edit: Nei faen, tenkte på Scroll Lock jeg Endret 8. desember 2006 av loathsome Lenke til kommentar
shabador Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Var da litt ekstremt å rive den løs... Med dette lille programmet, disables både capslock og insert funksjonaliteten: http://www.brainsystems.com/capsunlock/ MEN knappene fungerer fortsatt, så du kan bruke de til andre ting. Jeg foreksempel bruker Capslock til diverse taleprogrammer, og før jeg fant dette programmet var det sinnsykt irriterende å prate på ventrilo, for så å skrive "hVORDAN GÅR DET ELLERS DA?". Lenke til kommentar
Husam Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Haha, har nå blitt nødt til å sette den på plass igjen. Fant ut at jeg faktisk bruker knappen i 3D-programmet Maya uten å tenke over det.(HVORDAN ER DET MULIG Å VÆRE SÅ DUM!?) Tipper jeg så passe smart ut da jeg for litt siden automatisk prøvde å trykke der den pleier å sitte, og bare treffe en tapebit. For så å bryte ut i et anfall av gråt og latter på en gang mens jeg rotet rundt i søppelkurven ved maskinen. Den var heldigvis ikke tømt. Livet er hardt folkens... Kanskje programmet ditt hjelper, shabador? I så fall vil jeg være takknemlig Lenke til kommentar
Mr.Elendig Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Eg bruker insert knappe aktivt i bl.anna vim Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå