eXpanium Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Skal til hawaii, honolulu et halvt år, og tenkte eg skulle ha meg ny mobil til då. Da blir det nok k800i Så tenkte eg: er det billigere å kjøpe den der borte ?? var innom ebay, og der er det folk som selger ubrukte k800i fra fabrikken til 370$ som tilsvarer ca 2500 kr. Vil butikk prisen ligge på ca dette også ? noken som veit ? Vil mobilen gå ned i pris etter jul ? takk for alle svar P.S. tenkte å kjøpe meg bærbar pc der også, OT her, men allikavel: billigere ?? Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Å kjøpe mobil i USA er vel generelt ikke en utpreget god idé. Forskjeller på ladere og trådløsteknologi gjør det litt upraktisk - men ingen umulighet. Forøvrig kan jeg ikke finne K800i på de amerikanske sidene til Sony Ericsson, derimot K790i som langt på vei ser ut til å være samme telefon, men uten GSM900-støtte. Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 K790a heter den versjonen av K800i du finner i USA. Styr unna sier nå jeg. Den er ikke så veldig mye billigere enn i Norge, er alltid låst til en operatør og garanti kan bli vanskelig om du kjøper i statene. Lenke til kommentar
zand Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Kjøper du på nettet, f.eks. eBay er det veldig sjelden operatørlås på de. Men som sagt går du glipp av norsk garanti/kjøpslov. På forhånd burde du sjekke hvilke operatører som finnes på Hawaii og se om de bruker GSM1900 eller GSM850 eller begge. Dersom GSM850 brukes så burde du kjøpe deg en quadband telefon, evt en K790a. Denne vil ikke gi særlig bra dekning i Norge i ettertid. Lenke til kommentar
Shittu Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Vet ikke om det fortsatt er sånn, men sist jeg var i USA var i 2004 og da var det ikke sim kort i mobilene der borte. Kjøpte du en mobil av et selskap, f.eks T-mobile så var telefonen merket med det og det gikk ikke å bytte operatør. Samtidig så måtte man være amerikansk borger for å få kjøpe telefon i det heletatt siden abbonementet fulgte telefonen. Og det kan sikkert bli litt dyrt å bruke i norge, siden du da må ringe via USA, etter at du er komt hjem igjen Endret 8. desember 2006 av Shittu Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Vet ikke om det fortsatt er sånn, men sist jeg var i USA var i 2004 og da var det ikke sim kort i mobilene der borte.Da kjøpte du en amerikansk 3G-telefon (ikke UMTS, men W-CDMA). Bygger på samme 3G-standard som de har i Japan og Korea om jeg ikke tar feil. Sony Ericsson K790a har SIM-kort. Lenke til kommentar
Jørnan Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 K990a har ikke GSM 900 eller UMTS. Så jeg vil overhode ikke anbefale å kjøpe den. Kjøp heller en K800i på eBay. Du får riktig nok ingen garanti der heller, men du kan få den billigere. Bare sjekke brukerens tilbakemeldinger, så du slipper å betale 350 dollar for en murstein Om mobiltelefonene har SIM kort eller ikke varierer vel fra operatør til operatør? Sony Ericssons mobiltelefoner har iallefall SIM kort, uansett operatør. Men utenom det er jeg ikke sikker Skal du kjøpe, tenkt over dette: Ikke noe norsk, på mobiltelefon, brukerhåndbøker o.l. (kan kanskje fikses). Ingen garanti i Norge. Pass på at det ikke er operatørlås. Men siden du skal være på Hawaii i et halvt år, da kan det kanskje være lurt å ha både mobiltelefon og abonnement/kontantkort registrert i USA. For du blir så godt som boende der. Et halvt år er ganske lenge Lenke til kommentar
Shittu Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Hvis det er mulig å få tak i simkort i USA så tror jeg at jeg ville kjøpt telefon i norge og prøvd å skaffe meg kontantkort-simkort i USA. Kanskje du må alliere deg med en "innfødt" for å få dette til. Det er for den del ikke sikkert at det finnes kontantkort i USA. Må huske at dette er et land der alle går på kreditt Endret 8. desember 2006 av Shittu Lenke til kommentar
eXpanium Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 hmmm... selges ikkje k800i i butikkene der ? koffor har dei k800i på ebay då ?? laderen er vel forskjellig ja, og språket. men kontakten i telefonen er nok den samme, så kan kjøpe norsk lader og norsk ordbok når eg kjem tilbake MEN blei oppringt av chess i dag, og han tilbudte meg chess knockout uten mnd. avgift, uten operatørlås, uten bindingstid. og så sa han at eg kunne kjøpe en K800i for 1400kr UTEN noke ekstra! (som minimums mnd avgift, avbetaling per mnd osv). det betyr eg kan bestille chess knockout og bestille mobilen for 1400, og så bytte abbonement igjen. For godt til å vere sant sa eg, men han gikk og spurte sjefen sin og alt, og det var sant sa han trur ikkje på det enda, men skal hvertfall prøve! han har sagt det til meg, og da skal eg jaggu ha det og Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå