detvarvondtdet Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 skal prøve å bygge meg en ny pc som skal yte bra men samtidig være støysvak. Noen som har tips til kabinetter? Lenke til kommentar
andylove Skrevet 10. desember 2006 Del Skrevet 10. desember 2006 Det som avgjør om et kabinett er støysvakt eller ei, er egentlig hva du gjør utav kabinettet på egen hånd. Noen her vil si at jeg er på jordet, men jeg er allergisk mot støy. Vifter, hdd og optisk enhet forplanter vibrasjoner meget lett i et kabinett som er laget av alu. Særlig tynne alu kabinetter. Se etter tykkelsen på alu platene rundt kabinettet. Se etter vibrasjons dempende materiale rundt harddiskene. Optisk enhet vil alltid bråke værre enn et fly. Styr viftene enten med SpeedFan eller analog/digital viftestyring. Pakk kabinettet inn i støydempningsmatter. MEN!! Alt har sin pris. Alle modifikasjoner, type støydempningsplater, gummioppheng for disker, viftekontroll osv, vil sørge for varme. Det er særs viktig at du i såfall tenker på "airflow" i kabinettet ditt. Evnt, skaff vannkjøling, heng diskene i gummistrikker og sørg for at du har to 120mm vifter som pumper ut/inn luft. Lenke til kommentar
andylove Skrevet 13. desember 2006 Del Skrevet 13. desember 2006 Vil legge til at jeg nå har kjøpt meg et Lian Li PC-V1100 Plus. Dette er støydempet med skum i dører og tak. I tillegg har 2*120mm vifter. Jeg har også en big typhoon 120m CPU vifte, som i utgangspunktet skal kunne kjøle CPU ganske bra. For moroskyld satte jeg sammen maskina, satte på dørene og fyrte opp PC'en, uten å ha koblet til kabinett viftene. Dette resulterte i en ufattelig varm maskin. Fra en driftstemp på 35-40 grader, så havnet jeg på 55-60 grader. Så jeg skal nok få fart på kabinett viftene. Men til det trådstarter lurte på, kabinettet i seg selv sørget for en meget behagelig brukeropplevelse med tanke på støy. Dette var bra! Eneste jeg har å trekke ned på, ved siden av varmen, er susing og knatring av diskene. Disse skal opp i o-ringer, slik at det blir støydempet maks. Anbefales! link til kabinettet Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå