Rottenspacehead Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hey.. Synes de hele tallene deres sier altfor lite i anmeldelsene.. 8/10, 9/10 sier for lite om spillet, og ikke minst iforhold til andre spill. Hva med å gå over til 90%, 91% osv? eller 9.5 , 9.6 som gamespot? Det sier mye mer om hvor godt spillet er, og hvor godt det er iforhold til andre spill. Håper dette er noe dere kan vurdere sterkt og/eller ta en poll på og se hva medlemmene vil ha... Takk=) Lenke til kommentar
vargaz Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Sier meg enig der.. men vannskelig å gi noen så eksakt karakter på et spill da... Lenke til kommentar
Ultrag Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Sterkt uenig. Rett og slett fordi ti klasser holder. Lenke til kommentar
mcgroven Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Nå har det seg slik at vi skriver en relativt lang omtale i tillegg til den endelige karakteren. Her beskrives spillets styrker og svakheter, og man ser gjerne også på likheter med andre spill som er sammenligningsbare. Hvis man leser teksten og setter den opp mot karakteren blir bildet straks mer nyansert. Eller? Lenke til kommentar
mESA Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Enig i det mcgroven sier. Det står ganske grundig i omtalene hva som er bra og dårlig. Men det burde ikke så gale å teste ut karakterer med prosenter / desimaler. Jeg hadde ikke takket nei. Men uansett, når jeg skal lese en gamer.no anneldelse, så blar jeg frem til karakteren, har den god karakter så leser jeg den. Så finner jeg ut hvorfor de vurderer den slik de gjør. Når Zelda:TP fikk 9/10, så er det bare lese å se why det ikke fikk 10.(noe som burde være vansklig, når spillet skal være nermest perfekt) Selv om i konklusjonen stod; "På sitt beste er det snakk om en av mitt livs største spillopplevelser" Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Hadde vært gøy å tatt en poll å sett hva medlemmene synes =) ? Dere har lange og flotte omtaler=) ingenting å klage på der nei=), men kan noen ganger sitte med et ? på hvorfor den fikk det og det, siden ting kanskje ikke blir forklart fult ut noen ganger..så da er det kanskje lettere å bruke % system o.l for å vise litt mer.=) Men er jo helt og holdent min personlige mening og mener også at dere gjør en kankende flott jobb her på gamer.no=) so keep up with the good work=) Endret 8. desember 2006 av RockyIII Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hva med å fjerne poengsystemet helt? En tallkarakter på et spill har jo temmelig liten relevans når anmeldelsen uansett utdyper positive og negative sider ved spillet. Gode/dårlige sider ved et spill er jo også noe som i mye større grad kan vurderes objektivt - karakteren blir jo mer et symbol på hvor godt anmelderen likte spillet, og kunne ha vært komplett annerledes dersom en annen anmelder skrev omtalen. I tillegg er jo karakterene ubrukelig til stort sett alt annet enn å sammenligne med andre spill, noe som ofte gir et unyansert bilde pga. forskjeller i sjangre etc. Just a thought Lenke til kommentar
Rottenspacehead Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Kan jo funke det også=) hadde egentlig vært det kjekkeste=P not an bad idea^^ Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Får vel kopiere inn det eg skreiv i den andre tråden: Eg synest 1-10 er betre enn å gi karakterar i prosent. Mykje betre. Om ein skal ha 100 forskjellige karakterar, gir det inntrykk av ein presisjon som ikkje er der. Kva avgjer om eit spel får 76 eller 77 prosent? Humøret til han som skreiv omtalen den dagen? Tilfeldigheiter? Med 1-10 går det an å sette nokonlunde konsistente kriterier for kvar karakter, og dermed kan òg karakterane fortelle deg noko. Ein eitt-sifra karakter + ein god tekst fortel meg so mykje som eg kan forvente at ein omtale skal kunne fortelle meg. Fleire siffer gir meg ingenting. Kay Endret 8. desember 2006 av KayAU Lenke til kommentar
mESA Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Jeg er ikke enig i hva Mr.FOXHOUND sier, altså best uten karakter. Jeg får som regel vite hvor bra karakter spillet har fått, så leser jeg annmeldelsen etterpå. Hvis det ikke er karakter så kan det hende annmeldelsen er missvisende. Er enig i KayAU. Hva gjør at et spill får 76 i steden for 77. Så for meg holder egentlig 1-10 uten desimaler. Endret 8. desember 2006 av MeSa Lenke til kommentar
oyvindhauge Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 10 karakterer holder. Det er umulig å skille mellom feks 7.6 og 7.7 som det ble nevnt. Jeg vil gjerne ha karakterene. De gir en rask pekepinn på om jeg burde interessere meg for spillet eller ikke. Lenke til kommentar
Pastor Lorentzen Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg synes dere burde ha en skala fra 1-1000, gjerne med desimaler og. Lenke til kommentar
KayAU Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Vil legge til at eg òg er for å ha karakterar. Ein ting er at det gir eit raskt inntrykk dersom du ikkje har tid til å lese heile teksten, ein annan ting er at det klargjer kva anmeldaren synest totalt sett, på ein konsis og utvetydig måte. Kay Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå