Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Inngang til stereoverdenen, Pioneer

Fredrik

Anbefalte innlegg

Hei. Med kjøp av min første bil (e36 Compact) er det på tide å nyttiggjøre seg litt av en god rabattordning på Pioneer.

Det jeg lurer på er egentlig bare tilbakemeldinger på et eventuelt oppsett.

DEH-P5800MP

http://pioneer.no/no/product_detail.jsp?pr...onomy_id=25-121

Pioneer GM-6200F

http://www.pioneer.no/no/products/25/29/18...200F/index.html

Pioneer GM-5200T

http://www.pioneer.no/no/products/25/29/18...200T/index.html

TS-W306DVC

http://pioneer.no/no/product_detail.jsp?pr...onomy_id=25-130

TS-E136C

http://pioneer.no/no/product_detail.jsp?pr...onomy_id=25-131

Noen kommentarer, erfaringer eller lignende?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hm.. MÅ du kjøpe alt fra Pioneer ? Det finnes merker som er bedre enn Pioneer på noen områder.

7451284[/snapback]

Det finnes MYE som er bedre en pioneer, og det på de fleste områder spør du meg... 4x60watt forsterker, med en utsalgspris på 2995kr?? det slår du lett med en dynabel forsterker, både i kvalitet, kraft, og pris... og hva skal du bruke GM5200T til? sub? i så tilfelle, så blir ikke det rare trykket... men på en annen side, så er jo suben oppgitt til 400w nominell, så da blir det kanskje "greit" nok.

Jeg personlig styrer unna pioneer, da jeg synes jeg får lite for pengene...

Men kan du ikke oppgi hva du må gi for det der da, så kan vi gi deg andre alternativer i samme prisklasse..??

Lenke til kommentar

Først må jeg gratulere med ny bil, BMW er skikkelig saker og morsomme å kjøre. =)

Jeg er tilhenger av Pioneer, men må si meg at jeg er skeptisk mot Accelerate bassen, legg ut litt mer så kan du kjøpe en TS-W3004SPL som koster "bare" 1499 (Prisen er tatt fra Thorsovbil-rekvisita).

Pioneer er ganske bra i forhold til prisen, og du burde også sjekke ditt batteri om den takler det. Lett å få seg et smell og må legge ut en ekstra lilla lapp fordi du ikke regnet med batteriet.

~Ixil

Lenke til kommentar
Jeg er tilhenger av Pioneer, men må si meg at jeg er skeptisk mot Accelerate bassen, legg ut litt mer så kan du kjøpe en TS-W3004SPL som koster "bare" 1499 (Prisen er tatt fra Thorsovbil-rekvisita).

7452509[/snapback]

Hei!

Jeg har hatt begge elementene, har ikke noe negativt og si om noen av de. Kjøpte først en Ts-w306c, kjørte den i lukket kasse , ga den ca. 150wrms, skulle ikke mye til på den før den begynte å spille, var ganske fornøyd med lyden i den egentlig, trur den sammen med pioneerforsterkeren vil gå veldig bra sammen, sålenge Fredrik kjøper den 2 spolte og kjører den i 2ohm :)

TS-W3004SPL har jeg også hatt, solgte den sist uke .. Ble for mye bass og bråk til at jeg fikk noe greier ut av det, kunne sikkert gjort bedre med en kasse på 50-60 liter med port, men vet denne subben spiller høyt, men er ikke sååå mye lydkvalitet på denne, noe jeg etterhvert vil ha (klok av skade) :)

Skal du ha 3004SPL'n må du jo også ha endel grommere forsterker og da blir det dyrere igjen... Jeg trur det holder med en 306DVC til ditt oppsett, skal nok få mer enn nok bass i bilen din med denne! Blir nok fint i kombinasjon med frontsettet :)

Lenke til kommentar

Tja.

Skal jeg se tilbake på alle de ærfaringene jeg har skaffet meg, og alle er stortsett dårlige. Så skulle jeg ønske for lenge siden at jeg kjøpte orntlige saker når jeg startet istede for å drive på å bytte ut hele dritten gang på gang.

*Glede seg til sommeren*

Lenke til kommentar

Nei, tror ikke jeg har sagt noen plasser at Pioneer er dårlig, men de er middelmådig. Spillerene deres er gode, og den du linker til har det du trenger. Si hva budsjettet ditt her så kan jeg sette i sammen noe.

Endret av Defus
Lenke til kommentar
Nei, tror ikke jeg har sagt noen plasser at Pioneer er dårlig, men de er middelmådig. Spillerene deres er gode, og den du linker til har det du trenger. Si hva budsjettet ditt her så kan jeg sette i sammen noe.

7455779[/snapback]

Jeg sitter da med to Pioneer TS-W2504SPL (altså 10" versjonen av 3004'en som er en 12")

Og spiller klokkerent 149dB ved en frekvens, men du må gjerne prøve å gjøre det samme med billige subber fra andre merker også, ikke at det er sååå vanskelig, men det ligger vel mer i kompetansen til brukeren.

3004 spl subben er en kongesub å regne med tanke på pris og ytelse, problemet er bare at de færreste vet at dette er en sub som helst skal ha PRS-D3000SPL forsterkeren, og ikke forsterker fra den billige serien. Og den vil gjerne ha PRS-D5000SPL ampen også for å få nok effekt.

Vi kan jo også si at de konkurransebilene i norge som har vunnet mye kjører vel med komplett pioneer utstyr.. De er også høyt ranket i europa.

De fleste som har dårlig erfaring med ett merke har sjeldent fått testet det under optimale forhold, dvs at istedet for skikkelig montering er det kastet inn i bilen omtrent.

Mellomtonen nederst i døra og diskanten på dashen osv, har sett flere av de ja...

Dårlig utstyr som er montert bra spiller bedre enn bra utstyr som er montert dårlig.

Jeg har også montert ett komplett budsjett anlegg i en transam med to 12" subber, noe 6x9'er og ett komp.sett foran, han som eier bilen er kjempefornøyd med lyden.

Og det er jo det som teller..

Lenke til kommentar

At det syndes mot kvaliteten på forsterkerne er jeg hjertens enig i.

Folk burdte fått hørt hvor stor forskjell det er på en minipris "kjempemyewatt" - forsterker og en skikkelig forsterker - som ikke behøver å koste allveden - før de handler...

Ellers er det nok forskjell på ODR pio og "vanlig" pio, hehe ;)

Lenke til kommentar

Men hvor mye bør jeg ut med for å få et forsterkeroppsett som spiller greit til rundt 4 000? Eller, hvor mye bør jeg ut med.

En ting, jeg er ikke ute etter kjempegod lydkvalitet som kan måles med avanserte apparater som koster mer enn bilen og alt sånt. Jeg vil ha noe som spiller helt greit, rett og slett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...