Gå til innhold

Raskeste AGP grafikkort jeg kan bruke i Shuttle?

bjovas

Anbefalte innlegg

I fjor april kjøpte jeg en Shuttle SN95G med AMD 64 3500 (939), 2 gig ram, en harddisk, og en brenner.

Men grafikkortet var tragisk, ATI X800XL.

Desverre en AGP-maskin.

Jeg står mellom å kjøpe en helt ny pc, eller tyne denne et år til med nytt grafikkort.

Anbefalinger?

Finnes det noe ATI 1950 jeg kan bruke?

Edit: Har fått god hjelp som jeg paster inn her:

Dette X1950pro kortet burde være en fin oppradering til maskinen din.

Det er relativt nytt på agp, så du må gjerne vente litt før det kommer på lager og flere butikker begynner å føre det.

Hvis du absolutt må har et kort med en gang ville jeg sett nærmere på 7800GS eller 7600GT, men begge yter dårligere enn X1950pro, og 7800gs-kortet er til og med dyrere. Så hvis du kan vente litt med oppgraderingen ville jeg absolutt ventet til X1950pro kommer på lager hos f.eks PCutstyr.

Her kan du sammenligne grafikkort i forskjellige spill, sånn at du får en viss pekepinn på forskjellen mellom X800XL og andre kort.

7455841[/snapback]

Endret av Ghadafi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Glimrende tenkt av Wazu, korrekt svar. :)

Jeg så jo seff to måneder i ettertid at det var et forferdelig valg å gå for AGP, aner ikke hva jeg tenkte på engang.

Jeg er helt utdatert på HW for tiden, finnes det noe sted jeg kan se hastighetsmålinger for X800XL opp mot det du foreslår?

DOH! Er jo elendig tilgjengelighet jo! Nettopp lansert dette kortet eller?

Endret av Ghadafi
Lenke til kommentar

ja, X1950pro er relativt nytt på agp, så du må gjerne vente lit før det kommer på lager og flere butikken begynner å føre det.

Hvis du absolutt må har et kort med en gang ville jeg sett nærmere på 7800GS eller 7600GT, men begge yter dårligere enn X1950pro, og 7800gs-kortet er til og med dyrere. Så hvis du kan vente litt med oppgraderingen ville jeg absolutt ventet til X1950pro kommer på lager hos f.eks PCutstyr.

Her kan du sammenligne grafikkort i forskjellige spill, sånn at du får en viss pekepinn på forskjellen mellom X800XL og andre kort.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Quicktip: Hva med å drite i shuttle, kjøpe deg et billig kabinett og slenge hele PCen over der?

7580578[/snapback]

Det er var vel en ganske useriøs kommentar? Hvis han skulle gjort det må han jo både ha nytt hovedkort, kabinett og skjermkort og ganske sikkert bruke mye mer penger

7581341[/snapback]

Kun kabinett. Dessuten var det et tips, en shuttle er langt i fra optimal til spilling. Har selv slengt shuttlen til onkelen i et vanlig ATX-kabinett uten problemer.

Lenke til kommentar

Hva med å si hvilket kabinett du brukte da?

Shuttle er vel Flex-ATX formfaktor, om jeg ikke husker feil? Er et vanlig ATX kabinett tilpasset de hovedkortene da?

Og å kaste shuttelen over i et annet kabinett løser vel egentlig ingen av problemstillingene her, utenom evt at man får plass til større kjøler på grafikkortet.

Jeg har nok uansett endt opp med at jeg kommer til å tigge jobben om bruttolønnsordning, og så går jeg enten for en DX10-box, eller jeg bruker 1950 på PCI-E så lenge.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...