Gå til innhold

Stor forskjell på DVI og VGA utgang?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny laptop, og har fått det for meg at den må ha DVI utgang siden den skal brukes i stuen som DVD spiller etc og tilkobles min plasma-tv.

Men så prøvde jeg min andre laptop som bare har VGA utgang, og synes bildet er temmelig bra. Dere som har prøvd begge: Er forskjellen i billedkvalitet stor? Andre ulemper/fordeler?

Endret:

Hva med S-Video? Hvordan stiller denne seg kvalitetsmessig i forhold til disse to? Vet at den i mange sammenhenger blir regnet for å være dårlig, feks til spillmaskiner etc.

(jeg fikk ikke ikke denne til å virke, og jeg fant ikke ut om det var tv eller pc som var problemet her, mulig jeg forsøker på projektoren senere)

Endret av James Earl Cash
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Svettie_INAKTIV

DVI = Best, fordeler med tanke på fremtidsrettet

VGA = Marginalt mindre bra, analogt, litt mer baklengs inn i fremtiden

S-Video = mange hakk dårligere enn de andre to om du tenker å dra de på tv'en!

Lenke til kommentar

Særlig stor kvalitetsforskjell på digital og analog er det egentlig ikke, men etterslepet vil muligens bli veldig mye mindre hvis du bruker digital. Tror plasmatven din vil like digital mye bedre. Men om det er verd prisforskjellen tror jeg ikke.

S-video, don't even think about it, bæsj. S-video går greit til å se film med, og koble til playstationen din, men til å bruke den f.eks til å surfe på tven med går ikke.

Lenke til kommentar
Gjest Svettie_INAKTIV

Litt av fordelen ligger i det som nevnt over her at etterslep vil kunne bli litt mindre da TV'en slipper å "digitalisere" et analogt signal den får inn, mot DVI som den omtrent bare kan slippe ut på skjermeN!

Lenke til kommentar
problemet med DVI har lenge vært at den ikke støtter oppløsningen som kjøres inn, derav har vga fungert kanon i lengre tid, bla. for meg... HDMI er bare og glemme om du ser bort i fra Sony KDL40w2000 og kanskje en og annen annen lcd...

mine tanker hvertfall

7452428[/snapback]

Enig der...er derfor jeg nettopp sitter med den tven i 1920x1080 :D

Vista har aldri sett så bra ut før :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...