Gå til innhold

trenger en stille vifte


espenh10

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
har selv 1 silent x, har hatt papst og mist også.

skal si jeg er enig at det er bra vifter, men om det er hvert å betale 2 ganger så mye for er en annen ting  :hmm:

7515181[/snapback]

 

No er ingen av viftene 2x dyrere enn andre av dei du nevner. F.eks. på 80mm vifter så koster Papst og SilenX det samme, mens mist er billigere. så om du skal ha vifter med LEDs så er nok Mist det rimligste valget, ellers er det prismessige det samme ka du velger av papst og silenx.

Endret av crusade
Lenke til kommentar
http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...SCB&mcat=15s351

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...411&mcat=15s351

 

syntes den er over 2 ganger så dyr. kan hende det samme ikke gjelder for 80mm da...

7520457[/snapback]

 

Ja, 120mm mist er tilnærmet halve prisen av silenx du linker til, 80mm er det mindre forskjell.

 

Papst derimot har samme prisnivå som silenx på 80 og 92 mens de ligger en 25% lavere på 120mm.

Endret av crusade
Lenke til kommentar

Trådstarter:

 

Hva med en liten analog viftestyringsbryter? Zalman har slike, og www.datakjeden.no selger disse for 43 kr stk. Temmelig billig. Jeg har to slike til mine 120mm vifter, så kan jeg skru ned hastigheten på viftene slik jeg selv ønsker det.

 

Om du er bekymret for at viftene dine bråker, så ta HDD'ene dine ut av kabinettet og legg de på en pute eller noe. Da vil du legge merke til at de bråker 100 ganger mer enn en vifte. Vibrasjoner som forplanter seg i et alu kabinett lager et sinnsykt støynivå.

 

Noen er sikkert uenig med meg, men etter at jeg hang opp diskene mine i o-ringer, så har jeg ikke vært plaget med støy fra diskene i allefall.

 

Og viftene dine kan også få litt gummibehandling i form av skiver og annet småstash.

 

Slik jeg ser det, vil en SilentX og MIST vifte bråke minst like mye som en vanlig PAPST. Har teste mist og PAPST, og det er først når jeg regulerer hastigheten på disse at de blir temmelig lydløse.

 

Du kan godt skru ned viftehastigheten, men da mister du også mye airflow. En 9 bladers vifte flytter mer luft enn f.eks standard vifter. Da gjør det ikke så mye om du "roer" ned viftene dine.

 

Eller er folket her helt uenige med meg? Støy er jo skikkelig individuelt..

Lenke til kommentar

Dette er en smule off topic, men det med harddisk. Jeg kjører bare samsung disker, og må si at de er det beste valget for å ha stille system. Men nå skal jeg ikke være så skråsikker på dette siden jeg ikke har testa opp mot de andre merkene på en stund.

 

Men on topic.

Bruker selv papst vifter, med regulator på dem. det funker fett.

Lenke til kommentar
Dette er en smule off topic, men det med harddisk. Jeg kjører bare samsung disker, og må si at de er det beste valget for å ha stille system. Men nå skal jeg ikke være så skråsikker på dette siden jeg ikke har testa opp mot de andre merkene på en stund.

 

Men on topic.

Bruker selv papst vifter, med regulator på dem. det funker fett.

7541407[/snapback]

 

Seagate FTW! :p

 

Jeg har Shuttle, så der har jeg kun en Mist 120mm vifte med trakt som står på 80mm plass. Med potmeter hører jeg det ikke.

Lenke til kommentar

Ble overasket over denne: Arctic Cooling Arctic Fan 12 PWM

 

Hørbar på fullt turtall, men trenger ikke stilles langt ned før den er umulig å høre. Den har et oppheng som gir mindre vibrasjoner overført til kabinettet.

 

De andre viftene jeg har (også et par papst) må mye lenger ned i turtall for å bli like stille.

 

En bakdel er at den ikke kan monteres begge veier, så de kan kun trekke luft ut av kabinettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...