espenh10 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 trenger en stille vifte som ikke bråker mye, sover med dataen på har tatt bort de gammle de bråkte alt for mye. har no leita i en halv time finner ikke en vifte som er stille, ikke så dyr,blåt lys. den normale størelsen. er newbee. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Prisguiden er et ypperlig verktøy! Lenke til kommentar
espenh10 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Prisguiden er et ypperlig verktøy! 7451053[/snapback] jo er enig men prisguiden er så fu_ _ a, og nesten ingen priser stemmer. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Vel, da ville jeg sett etter Mist eller Papst vifter. Stillegående kvalitetsvifter begge 2. Lenke til kommentar
espenh10 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Hvor finner jeg de viftene? på prisguiden igjen? Lenke til kommentar
Romvesen Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Her har du Stille vifter 80x80 Lenke til kommentar
meeg Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Hvor finner jeg de viftene? på prisguiden igjen? 7455829[/snapback] I butikk: Digital Impuls feks. Webshop: www.komplett.no, www.netshop.no eller www.microplex.no. Sikkert mange andre også.... Lenke til kommentar
Star Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 Vendur.no Her finner du gode vifter... Min favoritt er Silenx, finnes også med lys for n00bs Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 16. desember 2006 Del Skrevet 16. desember 2006 har selv 1 silent x, har hatt papst og mist også. skal si jeg er enig at det er bra vifter, men om det er hvert å betale 2 ganger så mye for er en annen ting Lenke til kommentar
crusade Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 (endret) har selv 1 silent x, har hatt papst og mist også. skal si jeg er enig at det er bra vifter, men om det er hvert å betale 2 ganger så mye for er en annen ting 7515181[/snapback] No er ingen av viftene 2x dyrere enn andre av dei du nevner. F.eks. på 80mm vifter så koster Papst og SilenX det samme, mens mist er billigere. så om du skal ha vifter med LEDs så er nok Mist det rimligste valget, ellers er det prismessige det samme ka du velger av papst og silenx. Endret 17. desember 2006 av crusade Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 17. desember 2006 Del Skrevet 17. desember 2006 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...SCB&mcat=15s351 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...411&mcat=15s351 syntes den er over 2 ganger så dyr. kan hende det samme ikke gjelder for 80mm da... Lenke til kommentar
crusade Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) http://www.microplex.no/product.aspx?pid=M...SCB&mcat=15s351 http://www.microplex.no/product.aspx?pid=S...411&mcat=15s351 syntes den er over 2 ganger så dyr. kan hende det samme ikke gjelder for 80mm da... 7520457[/snapback] Ja, 120mm mist er tilnærmet halve prisen av silenx du linker til, 80mm er det mindre forskjell. Papst derimot har samme prisnivå som silenx på 80 og 92 mens de ligger en 25% lavere på 120mm. Endret 19. desember 2006 av crusade Lenke til kommentar
andylove Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 Trådstarter: Hva med en liten analog viftestyringsbryter? Zalman har slike, og www.datakjeden.no selger disse for 43 kr stk. Temmelig billig. Jeg har to slike til mine 120mm vifter, så kan jeg skru ned hastigheten på viftene slik jeg selv ønsker det. Om du er bekymret for at viftene dine bråker, så ta HDD'ene dine ut av kabinettet og legg de på en pute eller noe. Da vil du legge merke til at de bråker 100 ganger mer enn en vifte. Vibrasjoner som forplanter seg i et alu kabinett lager et sinnsykt støynivå. Noen er sikkert uenig med meg, men etter at jeg hang opp diskene mine i o-ringer, så har jeg ikke vært plaget med støy fra diskene i allefall. Og viftene dine kan også få litt gummibehandling i form av skiver og annet småstash. Slik jeg ser det, vil en SilentX og MIST vifte bråke minst like mye som en vanlig PAPST. Har teste mist og PAPST, og det er først når jeg regulerer hastigheten på disse at de blir temmelig lydløse. Du kan godt skru ned viftehastigheten, men da mister du også mye airflow. En 9 bladers vifte flytter mer luft enn f.eks standard vifter. Da gjør det ikke så mye om du "roer" ned viftene dine. Eller er folket her helt uenige med meg? Støy er jo skikkelig individuelt.. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 19. desember 2006 Del Skrevet 19. desember 2006 hardware har jo testet forskjellige vifter, og konkluderte med at det er RPM på vifta som har mest å si. så hvilken vifte du velger tror jeg har lite å si på kjølingen, siden alle er kvalitetsvifter! Lenke til kommentar
DarkSlayer Skrevet 20. desember 2006 Del Skrevet 20. desember 2006 Dette er en smule off topic, men det med harddisk. Jeg kjører bare samsung disker, og må si at de er det beste valget for å ha stille system. Men nå skal jeg ikke være så skråsikker på dette siden jeg ikke har testa opp mot de andre merkene på en stund. Men on topic. Bruker selv papst vifter, med regulator på dem. det funker fett. Lenke til kommentar
Bønne Skrevet 21. desember 2006 Del Skrevet 21. desember 2006 Dette er en smule off topic, men det med harddisk. Jeg kjører bare samsung disker, og må si at de er det beste valget for å ha stille system. Men nå skal jeg ikke være så skråsikker på dette siden jeg ikke har testa opp mot de andre merkene på en stund. Men on topic. Bruker selv papst vifter, med regulator på dem. det funker fett. 7541407[/snapback] Seagate FTW! Jeg har Shuttle, så der har jeg kun en Mist 120mm vifte med trakt som står på 80mm plass. Med potmeter hører jeg det ikke. Lenke til kommentar
Sigurd2 Skrevet 22. desember 2006 Del Skrevet 22. desember 2006 Ble overasket over denne: Arctic Cooling Arctic Fan 12 PWM Hørbar på fullt turtall, men trenger ikke stilles langt ned før den er umulig å høre. Den har et oppheng som gir mindre vibrasjoner overført til kabinettet. De andre viftene jeg har (også et par papst) må mye lenger ned i turtall for å bli like stille. En bakdel er at den ikke kan monteres begge veier, så de kan kun trekke luft ut av kabinettet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå