Gå til innhold

Dårlig ping i BF2142

Anbefalte innlegg

Jeg sliter noe voldsomt med dårlig ping i BF 2142. Akkurat nå viser den fra 150 på den beste serveren. Så fordeler det seg jevnt opp til 500++.

Jeg bruker trådløst nett med D-Link GamerLounge, men opplever det samme med kabel. Har NextGenTel som nettleverandør, med ADSL-Classic pakken (4200/600 i skrivende stund).

Noen forslag til hvordan jeg kan forbedre pingen? Jeg får ikke spilt noe særlig, fordi jeg hele tiden blir kicket pga dårlig ping.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For å utdype litt fra forrige post;

Første jeg ville sjekka er kanalen på routeren, kan hende det er flere i nærheten som bruker samme kanal elns. Hopp videre 3 og 3 kanaler og sjekk om det er færre der. Prøv igjen.

Sjekk prossessene i task manager: er det unødvendige programmer som lytter på linja? Er det andre unødvendige programmer som bruker opp ressursene dine?

Kanskje det er noe spyware på pc-en som kan fjernes ... Hva slags programmer har du? Har du programmer som driver og laster ned oppdateringer f.eks.?

Etter hvert som du sjekker ut og alt ser bra ut, ville jeg ringt NextGenTel og hørt med dem, men det tar vel kanskje 1 time å vente på svar?

Og ikke aller minst: Hva slags skjermkort har du?

Lenke til kommentar

Uten å undersøke alle de andre mulighetene (jeg skal sjekke i helgen, men er på jobb nå) hopper jeg rett til det jeg da umiddelbart kan forestille meg problemet. Skjermkortet mitt er Nvidia 5950 Ultra. Ikke det råeste akkurat. Men går dette utover ping? Trodde i utgangspunktet ikke det...

Ellers er det ingenting som tar nevneverdig ressurser. Gamerlounge skal uansett sørge for at spill får førsteprioritet på nettet. Kan sjekke kanaler, men har hørt at dette ikke betyr noe i praksis tidligere?

Jeg byttet mellom to rutere i går, så det er tvilsomt at noen stjeler nett av meg. Har kun på WEP nå, men kjørte Mac filtrering på forrige. Bare gamlinger og husmødre i blokka mi. :)

Takk for godt svar btw.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...