Gå til innhold

Er det mulig å få Chieftec Dragon ryddig?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Er det fysisk mulig å få Chieftec Dragon ryddig uten å gjøre noe spesielt med ramma?? Jeg skjønner ikke at det er mulig... ser så mange her men nydelige og helt cleane kabinetter, men jeg klarer ikke å få mitt Chieftec ryddig uansett hva jeg gjør... Jeg har sleevet kabler, bygget harddisk-ramme, lagt halvparten av kablene mine bak hk-plate, osv.

post-87944-1165523161_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har lurt på å kjøpe hiper-r 580W med svarte kabler... er ikke så flink på det derre med sleevingXD hehe... også jobber jeg med å fikse et hull i hovedkort plata for kabelgjennomføring... bla. til sata ol. og ja, harddisken min henger i gamle syltestrikker :blush: XD hehe... skal legge ut bilder etter hvert hvis jeg får fikset mer... oppfordrer gjerne andre til å gjøre det samme... dette er posten for oss med chieftec dragon ;)

Lenke til kommentar

Nå er ikke jeg noen spesialist på sånt, over hodet. Langt derifro. Men ser et par ting du kan gjøre.

 

- Bytte til SATA brenner (fjerne alt av ide kabler).

- Bytte til modulær strømforsyning .

- Muligens bruke lengre kabler for å få et cleanere og mer bortgjemt strekk.

- Har du flaks og litt skills kan du få lagt noen få kabler bak hovedkort... om dette er noen god idè med tanke på varme, er dog ikke så sikkert.

Endret av JKJK
Lenke til kommentar

det jeg gjorde når jeg skulle rydde mitt kabinett var å ta alt ut først... fikk meg en oversikt over alt som skulle inn i kabinettet... så gjemte jeg vekk kabler/stripset de fast mens jeg monterte...

 

som jkjk sier kan det være lurt med en modulær strømforsyning og sata brenner, men hvis du har litt tålmodighet klarer du garantert å gjemme vekk flere kabler!

 

en sidevegg i det harddiskkabinettet ditt kunne vel laget en bra oppbevaringsboks for kabler... :hmm:

 

lykke til!

 

Axel

Lenke til kommentar
oj, Obix... hvor pokker har det blitt av kablene dine ?? : | ærlige banan, dette er det mest ryddige Chieftec Dragon miditoweret jeg har sett :dribble: f. eks. hvor er 24pin-en din??

7455346[/snapback]

 

Det var hyggeligt at du likte oppsettet :thumbup:

 

Når det gjelder 24 pins, eller rettere sagt, 20 pins som brukes på dette hovedkortet er plassert oppe til venstre ved IO kontaktene rett under PSU.

Endret av Obix
Lenke til kommentar

ja, hellemyr, skjønner hva du mener... jeg har borret ut alle nagler nå og står med hk-plate og hullsag og tar den siste beslutningen før jeg begynner å terrorisere chieftecen min :p hehe... skal legge sata kabel bak hk-plate og pci-e kabel og kanskje ide-kabel... jeg skal også kaste ut floppy (brukte den bare en gang når jeg skulle flashe skjermkortet mitt :p også skal det øverste UV-lyset bort, fordi det er ødelagt, også skal kabler til USB og FW i front gjemmes litt mer også lurer jeg på om jeg skal kaste ut hdd-ramma... jeg trenger ikke så stor med kun 1 harddisk, skal kanskje ha en til men allikevel vil jeg ha god plass med en mindre... og alt som generelt finnes av kabler skal ned på hk-plata eller under, så blir det nok mye ryddigere...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...