Hagr Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Hei. Er det fysisk mulig å få Chieftec Dragon ryddig uten å gjøre noe spesielt med ramma?? Jeg skjønner ikke at det er mulig... ser så mange her men nydelige og helt cleane kabinetter, men jeg klarer ikke å få mitt Chieftec ryddig uansett hva jeg gjør... Jeg har sleevet kabler, bygget harddisk-ramme, lagt halvparten av kablene mine bak hk-plate, osv. Lenke til kommentar
iver.no Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Vanskelig spørsmål det der Noe du kan gjøre: - Alle kablene lik farve - lengre kabler i strømper (rør) - holde kabinette mørkt så ingen ser inne (dårlig ide) Ellers så får jeg vel bare si lykke til Lenke til kommentar
christianpet Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 har da samme kabinett i sølv og jeg vet heller ikk kos jeg skal få det ryddig:) bra post jeg kan få mye nytte av denne Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 jeg har lurt på å kjøpe hiper-r 580W med svarte kabler... er ikke så flink på det derre med sleevingXD hehe... også jobber jeg med å fikse et hull i hovedkort plata for kabelgjennomføring... bla. til sata ol. og ja, harddisken min henger i gamle syltestrikker XD hehe... skal legge ut bilder etter hvert hvis jeg får fikset mer... oppfordrer gjerne andre til å gjøre det samme... dette er posten for oss med chieftec dragon Lenke til kommentar
JKJK Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Nå er ikke jeg noen spesialist på sånt, over hodet. Langt derifro. Men ser et par ting du kan gjøre. - Bytte til SATA brenner (fjerne alt av ide kabler). - Bytte til modulær strømforsyning . - Muligens bruke lengre kabler for å få et cleanere og mer bortgjemt strekk. - Har du flaks og litt skills kan du få lagt noen få kabler bak hovedkort... om dette er noen god idè med tanke på varme, er dog ikke så sikkert. Endret 7. desember 2006 av JKJK Lenke til kommentar
axelh Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 det jeg gjorde når jeg skulle rydde mitt kabinett var å ta alt ut først... fikk meg en oversikt over alt som skulle inn i kabinettet... så gjemte jeg vekk kabler/stripset de fast mens jeg monterte... som jkjk sier kan det være lurt med en modulær strømforsyning og sata brenner, men hvis du har litt tålmodighet klarer du garantert å gjemme vekk flere kabler! en sidevegg i det harddiskkabinettet ditt kunne vel laget en bra oppbevaringsboks for kabler... lykke til! Axel Lenke til kommentar
Obix Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Et av mine kabinett. Ikke optimalt men uansett et forsøk. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 oj, Obix... hvor pokker har det blitt av kablene dine ?? : | ærlige banan, dette er det mest ryddige Chieftec Dragon miditoweret jeg har sett f. eks. hvor er 24pin-en din?? Lenke til kommentar
Obix Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) oj, Obix... hvor pokker har det blitt av kablene dine ?? : | ærlige banan, dette er det mest ryddige Chieftec Dragon miditoweret jeg har sett f. eks. hvor er 24pin-en din?? 7455346[/snapback] Det var hyggeligt at du likte oppsettet Når det gjelder 24 pins, eller rettere sagt, 20 pins som brukes på dette hovedkortet er plassert oppe til venstre ved IO kontaktene rett under PSU. Endret 8. desember 2006 av Obix Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ga helt opp å få det ryddig i mit chieftec serlig når vannkjøling kom inn, så jeg bare tok alt ut, og satte det på pulten, så skal jeg bytte nytt karbinett til neste år, og bruke noe deler fra chiectec som bakplate og andre ting. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2006 ja, hellemyr, skjønner hva du mener... jeg har borret ut alle nagler nå og står med hk-plate og hullsag og tar den siste beslutningen før jeg begynner å terrorisere chieftecen min hehe... skal legge sata kabel bak hk-plate og pci-e kabel og kanskje ide-kabel... jeg skal også kaste ut floppy (brukte den bare en gang når jeg skulle flashe skjermkortet mitt også skal det øverste UV-lyset bort, fordi det er ødelagt, også skal kabler til USB og FW i front gjemmes litt mer også lurer jeg på om jeg skal kaste ut hdd-ramma... jeg trenger ikke så stor med kun 1 harddisk, skal kanskje ha en til men allikevel vil jeg ha god plass med en mindre... og alt som generelt finnes av kabler skal ned på hk-plata eller under, så blir det nok mye ryddigere... Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 min chieftec, ikke akkurat den samme, men chieftec syntes den er ganske ryddig nå, men skal kjære hull i hovedkortplate til våren og gjemme kabler bak den Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Obix: Hvordan har du festa den ene vifta? Lenke til kommentar
Obix Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Jonas_Blomster:P ent stykke arbeid. Mye snadder elektronikk du har pakket inn i kabinettet og jeg synes du har fått gjemt kablene ganske så bra. Vannkjølingen sto i stil den og Eguliano: Den er festet i vannblokka med patentbånd. Lenke til kommentar
Hellemyr Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Er det ståltråd hu har rundt alle vann kablene? Lenke til kommentar
imfrommanndame Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Godt mulig. Det gjør at kablene holder bedre når de bøyes. De sprekker ikke. Lenke til kommentar
Hagr Skrevet 11. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2006 Jonas: hvilket kabinett er det du har? link? det er mye bedre plass i det ser jeg grunnet annen harddisk løsning... se hvor langt det er mellom harddiskene og hk i forhold det er akkurat der jeg gjerne kunne hatt noen meter (cm) til Lenke til kommentar
johanf Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 (endret) Godt mulig. Det gjør at kablene holder bedre når de bøyes. De sprekker ikke. 7480011[/snapback] Skal ikke de fjærene være på innsiden? Endret 11. desember 2006 av johanf Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 Prøv å legge alle ledningene du kan BAK selve hovedkortveggen, og bak 5 1/2 rommene og harddiskfestene. Det gjorde jeg, og det ser mye bedre ut. Lenke til kommentar
jonas_blomster Skrevet 11. desember 2006 Del Skrevet 11. desember 2006 har dette kabinettet: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=L...SLSLB&mcat=c121 og bruker disse for å hindre at vannslangene knekker: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=CSCLEAR&mcat=14s281 blir mer mekking til våren, da jeg skal lage egen 5.1/2 rakk håper det blir bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå