Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Kredittkjøp og problemer med banken. rettigheter?


Christian86

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan gikk det her, egentlig? Fikk du kontaktet banken i dag?

7458825[/snapback]

 

Banken har opprettet reklamasjonssak. Har etter beste evne beskrevet det der, og gitt beskjed om at jeg har bildebevis fra leveringen, samt en skreven uttalelse.

 

Tok også kontakt med paypal etter anbefaling fra jurist hos bankklagenemda.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar

Har du hørt med banken hvordan de vil håndtere saken dersom du mener dette er svindel? Altså om du ser bort fra den opprinnelige reklamasjonssaken, men melder dette inn som en "alminnelig" svindelsak (noe det egentlig også var?).

 

Forresten, at brukeren nå er utestegt fra ebay er jo også et viktig moment som bør dras frem dersom du ønsker å legge dette frem som en svindelsak.

Lenke til kommentar
Har du hørt med banken hvordan de vil håndtere saken dersom du mener dette er svindel? Altså om du ser bort fra den opprinnelige reklamasjonssaken, men melder dette inn som en "alminnelig" svindelsak (noe det egentlig også var?).

 

Forresten, at brukeren nå er utestegt fra ebay er jo også et viktig moment som bør dras frem dersom du ønsker å legge dette frem som en svindelsak.

7459007[/snapback]

 

jeg har nok skrevet at det er mye som tyder på det. For mitt vedkommende er det flere momenter som taler for en gjennomført kopi, eller en spesiell modell.

 

Men jeg regner med at jeg hører fra banken. Og da får de tilsendt en to sider lang uttalelse, samt vedlegg.

 

jeg har ikke tenkt å gi opp. men tror jeg skal unngå å mase for mye på dem, og så antyde svindel ovenfor saksbehandler.

 

Worst case er at jeg må ta det til bankeklagenemda.

 

jeg syns forsåvidt det er et lyspunkt. telefonen fungerer til å ringe med, men den er ikke som beskrevet, og jeg er nokså bekymret for at batteriene er kopier eller noe, og dermed er en brannfare.

Lenke til kommentar
OT: Jeg har selv en Nokia 8800 og batteriene er elendige. :wee:

 

Enig at du bør unngå å mase mye med kredittkjøpsloven og så legge inn en "ny" klage, da som svindel. Det du kanskje bør gjøre er å kontakte banken og spørre hva slags terminologi de ønsker? Kalle det en svindelsak eller ikke?

7459073[/snapback]

 

 

Nja, problemet er ikke batteriene sin levetid. det som bekymrer meg veldig er at de ikke bærer logoen Nokia merker sine orginale batterier med (tredimensjonalt logo).

 

helt ærlig er jeg sjokkert over at batteriene holder så bra. jeg forventet mye verre enn det de gir meg.

 

det andre er at batteriene ikke stemmer med de på bildet. Mine er helt hvite, mens de på bildet er grå/sorte.

 

En annen ting er oppstart så vises det animasjon av en jente med ballong, og noe som minner mer om en samsung oppstart enn en nokia oppstart.

 

Videre så stemmer ikke metallbiten foran på esken med merkelappen inne på telefonen. Mens metallbiten sier 8800i (som jeg overhode ikke bestilte), så sier merkelappen 8800.

 

 

 

jeg la nå inn en oppdatering til banken om at jeg har gode grunner til å mistenke svindel. Ut i fra det de skriver så skal jeg høre fra dem når behandlingen er ferdig, eller begynnes på, slik at jeg kan bidra til å hjelpe situasjonen.

 

 

oppdatering 09.12;

Da later det vel strengt tatt til at jeg har flere gode grunner til å mistenke svindel. Så banken har fått melding, og ebay får få melding senere.

Nå er sjansene store for at selger ikke responderer til claimet, og dermed vinner jeg automatisk den 18. desember. Gjør jeg det da, så får jeg refundert opptil 1200 kr. Noe som tilsvarer minst 50% :)

 

 

batteribilde:

post-24104-1165620146_thumb.jpg

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
Visa har sagt jeg må sende tilbake varen før de kan kreve noe. Men jeg lurer veldig på hvordan jeg skal gjøre det når jeg ikke får noe svar, samt at han er utestengt.

7485919[/snapback]

Det er nå du kontakter banken og legger dette frem som svindel.

7486639[/snapback]

 

det har jeg allerde gjort, samt forklart dem at å sende en vare til en jeg ikke har adresse eller kommunikasjon med, er heller vanskelig.

 

 

Dog, intet svar siden det. Ser forsåvidt at payapl har gitt han til 18. desember å svare, ellers får jeg automatisk 105 £

Lenke til kommentar
Flyttet forresten tråden til Jus, da det er mye jus inn i bildet. :)

7486735[/snapback]

 

utviklet seg slik ja. Håper Skandiabanken trass problemene gir et vettungt svar i morgen. jeg fatter ikke at visa forventer at jeg sender pakken til en jeg ikke har adressen til.

7486756[/snapback]

 

Da har situasjonen min endret seg litt. Mens banken roter ble en av telefonene mine stjålet, og qteken jeg ikke har sett bæret av på 3 måneder ble i dag kreditert til en norsk 8800 SE sort, så nå har jeg i hvert fall min egen orginale 8800:)

 

(i mellomtiden roter forsikringsselskapet med utsendelsen av telefonen min. Den skulle sendes i går, men leverandøren hadde den aldri :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...