axboy Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) har på forhånd sjekket litt om disse skjermkortene "Asus geforce og Gainward geforce" selve maskinen skal bygges opp rund en av dem og dermed trenger jeg litt hjelp jeg kan ikke noe om hva som er bra osv. innen for minne , prosessor , hovedkort , osv .... men jeg kan sette sammen en pc det eneste er at Prosessoren vil jeg skal være en Amd Am2 og budsjette er på ca 14.000 kr +- 1000 kr trenger ikke skjerm eller tatstaur / mus . kabinette vil vel ha en maks pris på ca 1000 + på 200 ca . ^^ takk på forhånd Endret 7. desember 2006 av axboy Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Hei. Før jeg setter opp et oppsett til deg: -Du er klar over at Intel Core 2 Duo yter en god del bedre enn AMD? En Intel C2D E6600 slår bl.a. AMD FX-62 i spilling og en del applikasjoner, og prisen er jo nesten 1/4 mindre! Endret 7. desember 2006 av jaynuz Lenke til kommentar
axboy Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 Nei det visste jeg faktisk ikke men takk for at du sier det kan jo da Kansje Få en sykt bedre pc men er liksom ikke helt sikker på den slags prosessor når jeg til vanlig hele tiden ( altså på alle dataene jeg har hatt ) kjører Amd Lenke til kommentar
omhelle Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 gå for E6600 og et asus p5b Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 intel yter litt bedre enn amd ja, noen folk har en tendens til å overdrive hvor mye bedre det er. men forskjellen er alikevel stor nok til at det lønner seg å gå for et intel system når vi er i denne prisklassa. amd gir fremdeles mest for pengene når du bygger billig systemer. ellers så er en E6600, et sett ram fra corsair/ocz veien å gå. hovedkort har jeg mindre kjenskap til enda, da jeg også har mest erfaring med amd. dersom du har noen spesielle behov så la oss få vite det Lenke til kommentar
axboy Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 har ikke egentlig noe spesielt behov bare for ( de som er vant med wow ) /yell Heavy gaming hehe er det eneste jeg bruker pcen til spiller mellom 6-10 timer i døgnet + skole og driver med Bilde-behandling i tillegg Lenke til kommentar
axboy Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) er litt intressert i å finne et knall / kult kabinett som ikke koster så mye . HAHA fant det ut nå nettopp sjekk på hoved listen helt oppe takker spirre Endret 8. desember 2006 av Aalton Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) det kan jeg kanskje bidra med, men jeg trenger en max pris på kabinettet. ikke inkludert psu edit: istede for å lage to poster på rad, så bruk redigeringsknappen Endret 7. desember 2006 av Spirre Lenke til kommentar
BoondockSaint Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Ett lite knusedeilig oppsett som kan passe deg bra. Litt usikker på hvor kraftig PSU du trenger. Synes du at det blir litt lite kan du jo ta en mist 600w? Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 kan være greit med en mist 600 watter, 8800gtx trenger to stk pci-e ledninger, og dersom du tar 500 watter'n så må du trekker strømn fra cpu linja til skjermkortet. ikke at dette er noe problem sådan, naboen min gjør dette med stor suksess, men jeg personlig synes det er greit å ha dedikerte linjer til skjermkort og cpu. spesielt om det er aktuelt å overklokke. Lenke til kommentar
axboy Skrevet 7. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) joda har tenkt å overklokke den "litt" men tror at hvis jeg må så tar jeg en 600w . ;P takker men skal sjekke litt Om kabinett nå da siden jeg trenger noe fett å ha den "cole" pcen min inni da . bare kom med forslag på det altså Endret 7. desember 2006 av axboy Lenke til kommentar
BoondockSaint Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Kabel sett Endret 7. desember 2006 av BoondockSaint Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 jeg tviler på at han trenger 3 kabler med 3 molex på hver. dessuten er noen av kablene lengre enn nødvendig. bedre å kjøpe enkeltvis ettersom hva man trenger. floppy er unødvendig, 2 stk pci-e er veldig nødvendig, tipper det holder med en molex ledning (3 kontakter), en P8 ledning og x antall s-ata, avhengning av antall disker. (2 per ledning) Lenke til kommentar
Aalton Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Les igjennom Retningslinjene for denne kategorien. Disse er også tydelig nemt i toppen av denne kategorien, samt at de ligger som eneste annonsering/sticky i denne kategorien! En god emnetittel er en tittel som forklarer godt hva innholdet i posten din går ut på. En bruker bør kunne skaffe seg oversikt over hovedinnholdet i posten bare ut fra å lese tittelen. Emnetittelen i denne tråden er ikke godt nok, om ikke dette blir endret slik at det er lettere å forstå hva slags informasjon tråden omhandler vil denne bli stengt! Vennligst forsøk å tenk på dette neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler. Bruk -knappen i første post for å endre emnetittelen. (Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Vennligst ikke kommenter dette innlegget, men rapporter gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå