Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

LØST! Finner nettverk, men ingenting virker.

Anbefalte innlegg

Jeg har akkurat installert et trådløst nettverkskort (Trendnet TEW-443PI) på desktopen min. Dette har jeg gjort for å si opp mitt onlineabb, og dele linje trådløst med husverten istedet. Han har et abb. fra NTE som inkluderer TV, internett og IP-telefoni.

Problemet er som følger:

Jeg installerer programvaren som følger nettverkskortet mitt, og setter inn kortet. Alt ser ut til å gå fint. Men jeg får ikke koblet til/finner ikke trådløst nett. Ok..fjerner nettverkskortet i systeminnstillingene --> enhetsbehandling, og avinstallerer programvaren. Legger så inn programvaren igjen, men restarter ikke maskinen. XP finner nå nettverkskortet riktig, maskinen finner det trådløse nettverket, og jeg kan glad og lykkelig koble meg til internett og msn, og jeg får også DC til å virke helt fint. Men så kommer problemet. For å fullføre innstalleringen av programvaren så skal jeg ta bort haken foran "Bruk Windows til å konfigurere innstillinger for trådløst nettverk" i Nettverkstilkoblinger --> Egenskaper for Trådløs nettverkstilkobling --> Trådløse nettverk. Dette fordi at programvaren som følger kortet skal styre. Men det som skjer da, er at jeg ikke lenger får koblet til internett, msn eller DC. Det trådløse nettverket er der, fullt signal, men ingenting virker. :thumbdown: Det samme skjer når jeg restarter maskinen uten å ta bort haken foran "Bruk Windows...." også. Og XP finner ikke riktig kort om jeg ikke legger inn programvaren som følger med.

Jeg prøvde å slå av brannmuren for å se om det var den som blokkerte, men det var det ikke.

Ved feilsøk i msn får jeg først beskjed om at: "DNS kan trolig ikke løse IP-adresser."

Og senere noe med muligens uriktige proxyinnstillinger.

Kjører ukryptert.

Alt virker som det skal hos husverten (trådløst).

Router: Dlink DI-624

Dette ble litt langt, men prøver å være så utfyllende som mulig. :roll:

Noen som har en idè om hva som kan være galt?

EDIT: Når jeg leser litt i FAQ'en på routeren, så står det at jeg skal ha en IP mellom 192.168.0.2 og 192.168.0.254. Det har jeg ikke..er vel kanskje der problemet ligger da? Hvordan fikser jeg det i tilfelle? Ipconfig?

(Sidespørsmål: Hvis det er feilen, hvorfor virket alt da programvaren ikke var fullstendig installert?) :hmm:

PS. Synes det burde gå an å skrive mer i topic..

Endret av Tech9
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...