Gå til innhold

Hva er en "Swop-enhet"?


Bjorhus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Som Marasmus sier er swap-enheten den du får ved D.O.A. (Defect On Arrival). Normalt tar betjeningen bare en annen telefon fra butikken og bytter mobilen uten noen som helst tilbehør, batteri, eske osv mot mobilen det er noe feil med.

 

D.O.A. kan utføres inntil syv dager etter kjøpet.

7454267[/snapback]

 

*kremt*

 

Doa enheter er som regel helt ny i eske. Swap kommer som regel fordi det enten er ulønnsomt å reparere,umulig, eller har gått for lang tid.

Lenke til kommentar
Swap kommer som regel fordi det enten er ulønnsomt å reparere,umulig, eller har gått for lang tid.
Hmmm, mulig du har rett.

 

Ang. D.O.A. står jeg derimot på mitt. Om kunde har en telefon som er defekt byttes ofte bare telefonen og esken (pga IMEI-nummeret på siden av esken) mens kunden beholder lader, batteri, minnekort, bruksanvisning osv.

7454483[/snapback]

 

Når vi får inn DOA i butikken jeg jobber, sender vi inn KOMPLETT eske, så får kunden en helt komplett eske tilbake. Dette er standard prosedyre.

Lenke til kommentar
Når vi får inn DOA i butikken jeg jobber, sender vi inn KOMPLETT eske, så får kunden en helt komplett eske tilbake. Dette er standard prosedyre.

7460897[/snapback]

 

Hvor i all verden får dere DOA fra... Han spør om swat-enhet. Det er ingen som diskuterer DOA.

 

Han har ikke levert inn en DOA telefon, men leverte telefonen sin til en vanlig rep.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Som Marasmus sier er swap-enheten den du får ved D.O.A. (Defect On Arrival). Normalt tar betjeningen bare en annen telefon fra butikken og bytter mobilen uten noen som helst tilbehør, batteri, eske osv mot mobilen det er noe feil med.

 

D.O.A. kan utføres inntil syv dager etter kjøpet.

7454267[/snapback]

 

SWAP er en bytte enhet. Ved DOA sendes komplett salgspakke i bytte mot en ny, som går på forhandlerens risiko, da du allerede har fått en ny salgspakke i bytte mot din defekte salgspakke. En SWAP telefon er bare bytte enhet, som f.eks. du kan få ved urimelig lang servicetid, eller tredjegangsfeil der det har vært tre forskjellige feil på ditt produkt.

Lenke til kommentar
Swap kommer som regel fordi det enten er ulønnsomt å reparere,umulig, eller har gått for lang tid.
Hmmm, mulig du har rett.

 

Ang. D.O.A. står jeg derimot på mitt. Om kunde har en telefon som er defekt byttes ofte bare telefonen og esken (pga IMEI-nummeret på siden av esken) mens kunden beholder lader, batteri, minnekort, bruksanvisning osv.

7454483[/snapback]

 

Til info: Da min 3 dager gamle k800i tok kvelden fikk jeg beskjed om att den skulle leveres tilbake med ALT. Det vil si telefon, batteri, lader manual, boks osv.

Til og med remmen som følger med måtte leveres tilbake.

 

De fleste produsenter infomerer om sine DOA rutiner på feks hjemmesidene sine, og de kan variere.

 

Jeg kan også nevne at swap-enhet brukes om enheter som har erstattet DOA enheter. (Dell gjør/har gjort det, uten at det har noe som helst med mobiltelefoner å gjøre) :roll:

 

I dette tilfellet er det en reklamasjonssak og produsent/forhandler har ikke funnet det hensiktsmessig (for dyrt) å reparere enheten.

 

:yes:

Endret av Grimbo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...