Andre1980 Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 (endret) Ok... sikkert et dumt spørsmål dette her... men men... Har en 6mbit ADSL-linje fra hesbynett, men får aldri laste ned fra torrents med mer enn max 130kb/s... uploaden maxer seg på 55 eller så ( har strupa den noe for at ikke upload skal stenge for download). Er dette normalt? Linja fungerer fint ellers, det er ikke noe prob å laste ned ellers fra web. Jeg har endra routeren til bridge, deaktivert brannmur, og porten er noe oppi 49000-rangen. Er vant med en 26mbit symmetrisk forbindelse hvor jeg ikke hadde noen problemer som helst... Er det rett og slett uploaden min som er for lav? Har desverre ikke mulighet for 2+ her. Endret 7. desember 2006 av godonnet Lenke til kommentar
Shurom Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Kan det være at torrentsprogrammet ditt struper linjen, eller at en port ikke er åpen? Lenke til kommentar
hiper Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 eller det kan være at du ikke har nokk delere på den filen du laster ned Lenke til kommentar
Tacritan Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 Høres rart ut, jeg henta ned en Ubuntu Linux-distro med 450kB/s på min Telenor ADSL Pluss linje (4000/400). Ikkeno struping, ingenting... Jeg hadde dog endel problemer en stund, jeg hadde konfa modemet mitt feil slik at ALG/uPnP ikke var aktiv og da fikk jeg NAT-feil i µtorrent, folk kunne ikke connecte til meg og derfor funka nesten ingen seeds. Kan være verdt å ta en titt. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 En Linux-torrent er litt forskjellig fra pirat-torrenter. Med den første deler folk ut lenge for å være snille. Med pirat-torrenter deler folk minst mulig, og kobler seg av fortest mulig av for å redusere faren for å bli stemplet som storpirater, og jaget av **AA. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 7. desember 2006 Del Skrevet 7. desember 2006 HeltNils: Da TROR du det godonnet: du er sikker på at porten åpnet? Lenke til kommentar
Arthemax Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg har omtrent det samme problemet. Har sett downloads på flere hundre kbit/s, men uploaden kveles ved 55-60 kbit/s. Lenke til kommentar
release Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Ok... sikkert et dumt spørsmål dette her... men men... Har en 6mbit ADSL-linje fra hesbynett, men får aldri laste ned fra torrents med mer enn max 130kb/s... uploaden maxer seg på 55 eller så ( har strupa den noe for at ikke upload skal stenge for download). Er dette normalt? Linja fungerer fint ellers, det er ikke noe prob å laste ned ellers fra web. Jeg har endra routeren til bridge, deaktivert brannmur, og porten er noe oppi 49000-rangen. Er vant med en 26mbit symmetrisk forbindelse hvor jeg ikke hadde noen problemer som helst... Er det rett og slett uploaden min som er for lav? Har desverre ikke mulighet for 2+ her. 7449519[/snapback] Slet en stund med at modemet krasja jevnlig når jeg brukte torrent. Linje fra telenor på et gammelt adsl modem. Fant ut at det var torrent programmet (azareus) som gjorde det. Skifta til utorrent og det funka som smør! Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 En Linux-torrent er litt forskjellig fra pirat-torrenter. Med den første deler folk ut lenge for å være snille. Med pirat-torrenter deler folk minst mulig, og kobler seg av fortest mulig av for å redusere faren for å bli stemplet som storpirater, og jaget av **AA. 7451540[/snapback] Sludder og pølsevev. Det er kanskje slike tilstander på åpne trackere, feks en viss svensk en. Men private trackere er noe helt annet. Lenke til kommentar
Andre1980 Skrevet 8. desember 2006 Forfatter Del Skrevet 8. desember 2006 Hmmm... jeg brukte BitComet fram til jeg skifta til Azureus, men akkurat det samme probl. der... Jeg får ofte faktisk mer i upload enn download... modemet står jo i bridge, så skulle ikke være det som er problemet... Lenke til kommentar
Ueland Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Jeg har omtrent det samme problemet. Har sett downloads på flere hundre kbit/s, men uploaden kveles ved 55-60 kbit/s. 7452580[/snapback] Og hva er upload hastigheten din ? På ADSL vil nedlastningshastigheten begrenses når du bruker ~hele upload linjen din. Lenke til kommentar
HeltNils Skrevet 8. desember 2006 Del Skrevet 8. desember 2006 Sludder og pølsevev. Det er kanskje slike tilstander på åpne trackere, feks en viss svensk en. Men private trackere er noe helt annet. Det var ikke med måte. Det er selvsagt ikke noen problem å finne spesialtilfeller der det er feil, men problemet med private trackere er at de er, vel, *private*. De som er så åpne at hvem som helst kan melde seg på har sjelden særlig delevillige brukere, eller så få at det blir dårlig uansett. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Er det ikke sånn med torrents at hvis man har liten upload så begrenses download deretter? Hjemme med min 3000/400 så går det som oftest meget tregt når det gjelder torrents, men her på hybelen med 10mbit inn og ut så går det litt raskere. Tror jeg fremdeles har til gode og virkelig utnytte nedlastningshastigheten. Hvis jeg kjører uten begrensninger så laster jeg som oftest opp med 1mb i sec, men nedlastningen kan ligge å putre på 250-300kb/s. Husker ikke helt hvor jeg leste det, muligens på utorrent sin hjemmeside, men det var noe lignende som at hvis din upload er liten så får du ikke kontakt med de som sitter med de svære linjene for swarmens eget beste. Er jeg på bærtur? Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Det du lest på uTorrent sin side gjelder spesifikt for uTorrent. Begrenser du den globale opplastingshastigheten for uTorrent til lavere enn 6 KB/s begrenser uTorrent nedlastingshastigheten din. Jeg har aldri opplevd at lav upload hemmer nedlastingshastigheten. Det skader Ratio, og da kan det være trackeren har spesielle regler for det, men ellers skulle det ikke ha mye å si. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 Asynchronous Digital Subscriber Line.. Som forkortelsen beskriver er det ulik opp/ned-hastighet. Det som er tilfellet når man bedriver "upload" .. dvs. "noen" (hvordan har man konfigurert klienten sin?) laster ned fra *din* maskin.. blir hastigheten for sin egen "download" strupet til "upload".. Dvs..: Har man ett 4MB/256kb ASDL abo.. så får man 256kb.. "surfespeed"... på deling.. mellom alle i lokalnettet.. Populært..not.. Er ihvertfall slik jeg har forstått det.. og opplevd det.. når "noen" i heimen bedriver "fildeling" fra en PC i lokalnett.. = far trekker ut kabelen. (Det er derfor jeg har 2 WAN / lokalnett.. ett bredbånd 6M/6M.. og ett for "seriøst" bruk.. 4M/256kb).. Lenke til kommentar
Tordenflesk Skrevet 9. desember 2006 Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) blir hastigheten for sin egen "download" strupet til "upload"..Dvs..: Har man ett 4MB/256kb ASDL abo.. så får man 256kb.. "surfespeed"... på deling.. mellom alle i lokalnettet.. Populært..not.. Nei, grunnen til det er at det går tregere for andre programmer/tjenester å bekrefte at de har mottatt det de har bedt om.Så lenge ikke uploaden er tettet igjen har det minimal effekt på nedlastning/surfing ellers. Endret 9. desember 2006 av Tordenflesk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå